دخترانی که برای سربازی و بیعت با رهبر انقلاب آمده بودند

امروز مصلی امام علی(ع) شهر کرمان میزبان چهار هزار دانش‌آموز دختر بود، دخترانی که جشن تکلیف خود را گرفتند. به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری فت فتو؛ برای پوشش خبری جشن عبادت دانش آموز دختر شهر کرمان راهی مصلی امام علی علیه السلام شدم، نزدیک ساختمان صدای دست، جیغ و هورا دخترها به وضوح […]

امروز مصلی امام علی(ع) شهر کرمان میزبان چهار هزار دانش‌آموز دختر بود، دخترانی که جشن تکلیف خود را گرفتند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری فت فتو؛ برای پوشش خبری جشن عبادت دانش آموز دختر شهر کرمان راهی مصلی امام علی علیه السلام شدم، نزدیک ساختمان صدای دست، جیغ و هورا دخترها به وضوح شنیده می‌شد.

دانش‌آموزان برای ورود به سالن مراسم در حیاط مصلی امام علی علیه السلام صف‌های طولانی تشکیل داده بودند و در دست دختران ۹ ساله، سجاده و چادر نماز دیده می‌شد، چادران سپید و منقش به گل‌های خوش‌رنگ، برخی از صف‌های نزدیک به ورودی سالن در حال پوشیدن چادر بودند، پوششی که زیبایی دختران را دو چندان کرده بود؛ بعضی از دانش‌آموزان از معلم خود می‌پرسیدند خانم می‌تونیم مقعنه‌امون رو در بیاریم؟ مربی پاسخ خود را باچاشنی لبخند داد که دخترم دیگر بزرگ شده‌ای؟

لحظه ورود دختران دانش آموز دیدنی و دلنشین بود، با حالت دُو و خوشحالی وصف نشدنی که تنها از چهره‌ آنها پیدا بود در جایگاه خود می‌نشستند و از اولین لحظات ورود به سالن سرود « اینجا ایرانه اینجا مردمش نمیبازن، اینجـا ایرانه دخترا ستاره میسازند، اینجا ایرانه تو سپاه حضرت مهدی … » رازمزمه و تمرین می‌کردند و این آغازی بر جشن عبادت دانش‌آموزان دختر مُلک سلیمانی بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی‌اصغر سادات حسینی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«فت فتو»؛ در خصصوص برگزاری این مراسم با بیان اینکه امسال در کل استان ۲۸ هزار دانش‌آموز دختر جشن تکلیف و رسیدن به سن عبادت خود را جشن می‌گیرند، گفت: امروز به‌صورت نمادین در شهر کرمان با حضور چهار هزار دانش‌آموز نواحی یک و دو جشن عبادت دختران دانش‌آموز برگزار می‌شود.

 پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: این‌ کار به صورت متمرکز در دهه فجر برگزار شد تا خاطره شیرین و به‌یاد ماندنی برای دانش‌آموزان دختران باشد.

وی در خصوص برگزاری جشن عبادت دانش‌آموزان پسر ابراز کرد: جشن عبادت برای دانش‌آموزان پسر کلاس هشتم، با حضور ۲۶ هزار دانش‌آموز برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی‌اصغر سادات حسینی عنوان کرد: در کلیه شهرستان‌ها و مراکز یک جشن متمرکز و یک جشن مدرسه‌ای برگزار می‌‌شود.

پور‌محمدی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«فت فتو»؛ با اشاره به حضور پر شور دانش‌آموزان کلاس سوم دبستان در این مراسم گفت: دختران دانش‌آموزی که در مراسم امروز حضور یافته‌اند، روحیه شاد پیدا کردند و این مراسم، اولین گام و قدم در راه رسیدن به خداوند است.

معاون پرورشی مدرسه کرامت شهر کرمان ادامه داد: این جشن پیامی به همه جهانیان دارد که این دانش‌آموزان، سربازان امام‌ زمان(عج) و سربازان کوچک رهبر هستند و اولین گام بیعت با رهبر است که دانش‌آموزان در این مکان جمع شده اند و با این حضور به رسالتی که شهیدان بر دوششان گذاشته‌اند، توجه خواهند کرد.

وی افزود: هم‌اکنون در برهه حساسی از زمان قرار داریم و شاهد بودیم که در چند ماه گذشته آشوب‌هایی ایجاد شده بود؛ بنابراین این دانش‌آموزان یار صدیقی برای رهبر معظم انقلاب هستند.

انتهای خبر/م




دخترانی که برای سربازی و بیعت با رهبر انقلاب آمده بودند

منبع:آرمـان
? دخترانی که برای سربازی و بیعت با رهبر انقلاب آمده بودند