دادستان کرمان: زمان دسترسی به مواد مخدر از ساعت به دقیقه رسیده است

کرمان-فت فتو-دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به اینکه روش کنونی مبارزه با مواد مخدر نیاز به بازنگری جدی دارد، گفت: زمان دسترسی به مواد مخدر از ساعت به دقیقه رسیده است. به گزارش فت فتو به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، دادخدا سالاری عصر چهارشنبه در دیدار معاون مقابله با […]

کرمان-فت فتو-دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به اینکه روش کنونی مبارزه با مواد مخدر نیاز به بازنگری جدی دارد، گفت: زمان دسترسی به مواد مخدر از ساعت به دقیقه رسیده است.

به گزارش فت فتو به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، دادخدا سالاری عصر چهارشنبه در دیدار معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و مشاور حقوقی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: سیاست گذاری ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر باید مورد بازنگری قرار گرفته و  مبتنی بر آینده نگری باشد.

وی با اشاره به این مطلب که مواد محوری در حوزه مبارزه با مواد مخدر صحیح نیست، عنوان کرد: به جای آنکه بنا بر میزان مواد کشف شده باشد، باید مبتنی بر برخورد با باندها و ضربه زدن به بنیان های اقتصادی قاچاقچیان باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با بیان این مطلب که معتادان متجاهر حاصل بد برخورد کردن با موضوع مواد مخدر است، عنوان کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر باید در توزیع امکانات به جایگاه و وسعت کارهای مبارزه ای توجه کند.

سالاری با طرح این سوال که آیا زمان آن نرسیده که در شیوه مبارزه با مواد مخدر بازنگری کنیم، تصریح کرد: استان کرمان به دلیل موقعیت خاص خود نیاز به حمایت های ویژه از سوی نهادها دارد زیرا مبارزه ای گسترده در این استان در حال انجام است.

مدیرکل زندان های کرمان: ۸۳ درصد از جمعیت کیفری زندان ها مربوط به مواد مخدر و سرقت است

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان هم گفت: ۸۳ درصد از افراد زندانی در کرمان به دلیل مواد مخدر و سرقت در دادگاه ها محکوم و روانه زندان شده اند.

سیدمجتبی حسینی افزود: از مجموع مددجویان زندان های استان کرمان حدود ۶۴ درصد مربوط به مواد مخدر و حدود ۱۹.۹ درصد مربوط به سرقت است.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان به کشفیات مواد مخدر در زندان های استان نیز اشاره و بیان کرد: تعیین حق الکشف مواد و تجهیز زندان ها به امکانات به روز مبارزه با مواد مخدر ضروری است.




دادستان کرمان: زمان دسترسی به مواد مخدر از ساعت به دقیقه رسیده است

منبع: ایرنـا
? دادستان کرمان: زمان دسترسی به مواد مخدر از ساعت به دقیقه رسیده است