دادستان بافت: با عاملان تیراندازی در مراسم‌ عروسی برخورد می‌شود

کرمان – فت فتو – دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافت از برخورد دستگاه قضا با افرادی که با تیراندازی و حمل سلاح در کاروان‌های عروسی باعث سلب آسایش شهروندان می‌شوند، خبر داد و گفت: ضرورت دارد در این رابطه فرهنگ‌سازی لازم صورت پذیرد. به گزارش روز شنبه فت فتو از روابط عمومی دادگستری استان […]

کرمان – فت فتو – دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافت از برخورد دستگاه قضا با افرادی که با تیراندازی و حمل سلاح در کاروان‌های عروسی باعث سلب آسایش شهروندان می‌شوند، خبر داد و گفت: ضرورت دارد در این رابطه فرهنگ‌سازی لازم صورت پذیرد.

به گزارش روز شنبه فت فتو از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، عنایت الله دهقانی افزود: تیراندازی و حمل سلاح در مراسمات عروسی حتی با سلاح های مجاز هم ممنوع بوده و موضوع تحت رصد نهادهای امنیتی و قضایی به ویژه پلیس اطلاعات و امنیت بوده ودر صورت مشاهده، با افراد هنجار شکن و صاحبان مراسمات برخورد می شود.

وی تشکیل کاروان های عروسی در خیابان ها  که عمدتا با ایجاد سر وصدا و ترافیک همراه است را نیز یکی از عوامل سلب آسایش و آرامش شهروندان دانست و تاکید کرد: انتظار می رود صاحبان مراسمات جشن ضمن رعایت قوانین و مقررات به حقوق سایر شهروندان احترام بگذارند. 

این مقام قضایی به برگزار کنندگان مراسم بعد از ساعت ۲۳ که با کاروان کشی و ایجاد سر وصدا آسایش مردم را به مخاطره می‌اندازند نیز  هشدار داد.

وی همچنین بر ساماندهی قشر نوازندگان و خوانندگان در مراسم جشن تاکید کرد و  هشدار داد: صاحبان مراسم جشن پس از ساعت ۲۳ حق ایجاد مزاحمت از جمله مزاحمت صوتی برای شهروندان را نداشته ودر صورت مشاهده با آنان برخورد می شود.

برخورد قانونی با تعدی کنندگان به بیت المال و منابع آبی

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زرند نیز گفت: دادستانی در راستای حفظ حقوق بیت المال و حقوق عامه در خصوص برداشت غیر مجاز از منابع ملی اعم از آب ، خاک و… با متخلفین و تعدی کنندگان، بدون هیچ گونه اغماضی برخورد قانونی خواهد کرد. 

رضا یعقوبی اظهار داشت: یک دستگاه حفاری متعلق به یکی از شرکت های حفاری چاه آب در شهرستان زرند به علت عدم رعایت قوانین و مقررات توقیف شد. 

وی ادامه داد: بر اساس تبصره ۴ ماده واحده قانون تعیین تکلیف چاه های فاقد پروانه، مالکین دستگاه های حفاری موظفند؛ مجوز فعالیت و کارت تردد از شرکتهای آب منطقه ای دریافت و سپس به حمل و نقل و تردد اقدام کنند.

یعقوبی بیان کرد: وزارت نیرو نیز موظف است با همکاری نیروی انتظامی نسبت به توقیف دستگاه های حفاری متخلف از این امر، به مدت شش ماه و حمل آن به توقف‌گاه یا پارکینگ با هزینه مالک آن اقدام کند.

این مقام قضائی بیان کرد:  از آنجا که دستگاه حفاری شرکت موصوف، بدون هماهنگی با شرکت آب منطقه ای و امور منابع آب و بدون پلاک مشخصه وزارت نیرو (کد وانگ) به محل کارگاهی در یزدانشهر منتقل و درآنجا مستقر شده بود؛ با اعلام اداره منابع آب و با دستور قضائی در کمترین زمان ممکن، جهت اعمال قانون توقیف و به پارکینگ منتقل شد.




دادستان بافت: با عاملان تیراندازی در مراسم‌ عروسی برخورد می‌شود

منبع: ایرنـا
? دادستان بافت: با عاملان تیراندازی در مراسم‌ عروسی برخورد می‌شود