کل اخبار 111423 اخبار امروز : 3
  • تاریخ : یکشنبه - ۱۶ - اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 - May - 2024
  • ساعت :

    خوشا به غیرت کسانی که همه چیز خود را فدای سرزمینشان کردند

    اشک‌ها مدام در چشمانم حلقه می‌زنند و دستانم عاجزند از نوشتن. برایم سوالی پیش آمده که این نوشته قرار است دلنوشته باشد یا درد نوشته. دردی که سالیان سال است به سرزمین و مردمان فلسطین افتاده و انگار قرار نیست آنها را رها کند. صدایی می آید. صدای بمب و موشک، صدای ناله های کودکانی […]

    اشک‌ها مدام در چشمانم حلقه می‌زنند و دستانم عاجزند از نوشتن. برایم سوالی پیش آمده که این نوشته قرار است دلنوشته باشد یا درد نوشته.

    دردی که سالیان سال است به سرزمین و مردمان فلسطین افتاده و انگار قرار نیست آنها را رها کند. صدایی می آید. صدای بمب و موشک، صدای ناله های کودکانی که تنها شده اند و منتظرند دستی از محبت بر سر آنها کشیده شود. دیگر چه کسی قرار است از این معصومان مراقبت کند؟

    صدای مردمان مظلومی می آید که آتش، شعله ای بر دل و جان آنها زده و نمی‌دانند تنها راه رهایی‌شان در چیست. آنها کسانی هستند که حاضرند خود را در دل آتشی بسپارند، ولی یک لحظه تن به خفت و ذلت ندهند، صدای سرزمینی که ۷۵ سال جز درد و جنگ چیزی را در خود ندیده و شاهد عذاب هایی است که مردمانش برای حفظ آن جان می‌دهند تا همیشه سربلند باشند.

    صدای ناله و فغان پدران و مادرانی را می‌شنوم که جسم فرزندانشان را در دست گرفته ولی کاری از دستشان بر نمی آید. دیگر نمی دانم از صدای چه کسانی و چه چیزی برایتان بگویم.

    در دل همه ناله ها و فریادها، صدای مناجات پیر و جوان یا صدای قلب های دردکشیده نگران. درد و رنج، آسمان فلسطین را فرا گرفته و نور خورشید در تیرگی این آسمان گم شده، گویی خورشید توان این را ندارد نور خود را بر فلسطینیان بتاباند.

    چه بوی عجیبی، بوی خاک و خون همه جا را پر کرده است. بوی خون هایی که به ناحق بر پینه های باز شده زمین ریخته، خون جوانمردان فلسطینی که از روز تولد خود اسباب بازی‌شان سنگ بود و در بزرگسالی‌شان تبدیل به سلاحشان شد.

    خوشا به غیرت کسانی که همه چیز خود را فدای سرزمین و خاک مادری‌شان کردند و غیرت و عزت خود را با ذلت نفروختند، کسانی که با هدف پیروزی سرزمینشان به خواب رفته و دوست داشتند موقعی که بیدار شدند دیگر خبری از آشوب ها و درگیری ها نباشد و همه اینها به فراموشی سپرده شوند، دیگر حسابش از دستم خارج شده است که فلسطین چقدر شهید داده است، شاید بهتر باشد که بگویم چند نفر دیگر باید به خاک و خون کشیده شوند. چقدر ملائکه به زمین آمده و چند هزار شهید را بدرقه کرند به آسمان؟ حال و هوای مردم فلسطین در زیر این آسمان پر از موشک و ابرهایی که سینه شان از درد و رنج گرفته است، چگونه است؟ دلم برای کودکی می‌سوزد که در میان این آواره ها بدون پدر و مادر قرار است بزرگ شود، دلم برای پدر و مادرهایی می‌سوزد که نمی‌ دانند از درد دوری فرزندانشان چگونه طاقت بیاورند، دلم برای کسانی می‌سوزد که به بیمارستان رفته تا زخم هایشان درمان شود اما نمی‌دانستند زخم هایشان عمیق تر از این حرفاست و نمیدانم قبل از بمباران بیمارستان درمان شده اند یا نه.

    حال افتخار می‌کنم به مردم فلسطینی که با وجود هزاران مشکل دیگر سنگ بر دست به جنگ کشورهایی رفته‌اند که هدفشان نابود کردن کانون جهان اسلام است که می‌خواهند این کانون که باعث اتحاد و همبستگی کشورهاست از بین برود.

    خداوندا این روزها در فلسطین قیامتی برپاست. خیلی ها دستان خود را به درگاه تو بالا برده و تنها آمدن کسی را می‌خواهند که با آمدنش ریشه ناامنی ها خشک خواهد شد. فردی را از شما می‌خواهم که گره مشکلات همه جهانیان به دستان ایشان باز می‌شود. خداوندا وقت آن رسیده است که امام زمان را بفرستی و نوری را در دل‌های مرده روشن کنی و ریشه صهیونیست ها را از زمین برکنی.

    *دانش آموز خبرنگار




    خوشا به غیرت کسانی که همه چیز خود را فدای سرزمینشان کردند

    منبع: پــانا
    ? خوشا به غیرت کسانی که همه چیز خود را فدای سرزمینشان کردند

    نوشته های مشابه

    گسترش اعتراضات به تخلفات انتخاباتی در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه
    19 - اسفند - 1402

    گسترش اعتراضات به تخلفات انتخاباتی در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه

    موجی از گزارش‌ها و اعتراضات شهروندان در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در استان کرمان، نشان از نارضایتی گسترده نسبت به نحوه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی دارد.

    چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز برگزار شد
    30 - بهمن - 1402

    چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز برگزار شد

    بم (نذیر کرمان) – مدیر آموزش و پرورش شهرستان بم از برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز همزمان با اعیاد شعبانیه خبر داد. حسین الله‌آبادی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بیان کرد: قرآن، تنها کتابی است که از زمان نزول تاکنون دستخوش تغییر نشده و هرکس که برای احیای فرهنگ قرآنی تلاش […]

    جایگاه جانبازان نزد خداوند بسیار رفیع است
    28 - بهمن - 1402

    جایگاه جانبازان نزد خداوند بسیار رفیع است

    کرمان (نذیر کرمان) – مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به جایگاه والای جانبازان نزد پروردگار گفت: ایثارگران و جانبازان برای جهاد در راه خدا از مال و جان خود می‌گذرند. مراسم تجلیل از دانش‌آموزان و فرهنگیان جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان همزمان با سالروز ولادت حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز با […]

    راهپیمایی عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان/ فیلم
    27 - بهمن - 1402

    راهپیمایی عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان/ فیلم

    کرمان (نذیر کرمان) – مردم عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان استان کرمان همزمان با سراسر کشور، راهپیمایی ۲۲ بهمن را برگزار کردند. راهپیمایی عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان/ فیلم منبع: پــانا ? راهپیمایی عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان/ فیلم

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا
    google-site-verification=LpVT_XOmM0mXIQSH9gdbeL6NcB6rRetHYPJ3RBKu11A