خسارت بالگرد ساقط‌شده وزیر ورزش به گردن کیست؟ بالگرد هلال احمر برای مردمان جنوب ایران می پرید نه فقط کرمانی‌ها

مهرناز خانم عاشق کوه بود، عاشق کوه‌نوردی، آخرش هم همین جمعه گذشته موقع کوهنوردی سقوط کرد و در آغوش کوه افتاد، روح نجیب و مهربانش از میان رشته کوه‌های شیوشگان کرمان به آسمان رفت، اما تا بچه‌های هلال‌احمر پیکر بی‌جانش را بیاورند، جان‌ها به لب رسید، می‌دانید چرا؟برای‌تان می‌گویم. فت فتو – کرمان؛ مهسا حقانیت: […]


مهرناز خانم عاشق کوه بود، عاشق کوه‌نوردی، آخرش هم همین جمعه گذشته موقع کوهنوردی سقوط کرد و در آغوش کوه افتاد، روح نجیب و مهربانش از میان رشته کوه‌های شیوشگان کرمان به آسمان رفت، اما تا بچه‌های هلال‌احمر پیکر بی‌جانش را بیاورند، جان‌ها به لب رسید، می‌دانید چرا؟برای‌تان می‌گویم.

فت فتوکرمان؛ مهسا حقانیت: قبل از اینکه کرونا دامن‌مان را بگیرد، با تعدادی از خانم‌های خبرنگار کرمانی دورهمی داشتیم، یک دورهمی که بهترین لحظه‌ها را در کنار هم می‌گذراندیم، چند تا خانم که خبرنگار نبودند هم در جمع ما حضور داشتند از جمله یک پزشک و دو، سه نفر از کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهرناز خانم هم یکی از آنها بود.

مهرناز خانم عاشقِ کوه بود، عاشقِ کوه‌نوردی، عاشقِ اینکه بزند به دل کوه، برود آن بالابالاها، بعد بنشیند روی قله و از آنجا به دنیا نگاه کند، انگار وقتی آن بالا بود بهتر می‌توانست سفره دلش را برای خدا باز کند،  آخرش هم همین جمعه گذشته وقتی از ارتفاع ۲ هزار و ۴۰۰ متری قله شیوشگان کوه‌های مسجد صاحب‌الزمان (عج) سقوط کرد، روح نجیب و مهربانش از میان این رشته کوه‌ها به آسمان رفت اما تا بچه‌های هلال‌احمر پیکر بی‌جانش را بیاورند، جان‌ها به لب رسید، می‌دانید چرا؟ برای‌تان می‌گویم.

از چند سال قبل جمعیت هلال‌احمر کرمان صاحب بالگرد شده بود، یک بالگرد روسی میل ۱۷۱ که گفته می‌شود ظرفیت ۲۴ نفر را داشت. بالگرد هلال‌احمر کرمان اما فقط بالگرد ما کرمانی‌ها که نبود، وقتی توی منطقه جنوب و جنوب‌شرق کشور اتفاق ناگواری روی می‌داد از سیل و زلزله بگیر تا بهمن و حوادث کوهنوردی، این بالگرد کرمان بود که به کمک آدم‌های گرفتار می‌رفت و جان‌شان را در ثانیه‌ها می‌خرید، اما بالگرد هلال احمر کرمان چهارم اسفند ماه ۱۴۰۱ سقوط کرد و برای همین بود که تا پیکر مهرناز خانم عزیز ما برسد، جان ها به لب رسید.

قصه سیمرغ هلال کرمان؛ امدادرسانی در متروپل آبادان و عملیات در کوه‌های گل‌افشان یزد

بگذارید چند تا از ماموریت‌های تیم پروازی هلال‌احمر کرمان را برای‌تان مثال بزنم تا بدانید بالگرد کرمان چه‌ها کرده است.

از متروپل شروع می‌کنم، دوم خرداد ماه امسال بود که برج‌های دوقلوی متروپل آبادان بر اثر شکست سازه‌ای فرو ریخت، ابعاد حادثه گسترده بود و نیاز به امدادرسانی برای نجات جان افرادی که زیر آوار مانده بودند.

پنجم خردادماه ۴ تیم امداد و نجات از هلال احمر کرمان برای امدادرسانی به محل حادثه ریزش ساختمان متروپل توسط بالگرد به آبادان اعزام شد، این تیم‌ها متشکل از ۱۶ نفر در رسته‌های آواربرداری، واکنش سریع و امدادهوایی بودند.


وقتی برج های دوقلوی متروپل فرو ریخت امدادگران کرمانی با بالگرد هلال احمر به آبادان رفتند.

خردادماه ۹۹ هم تیم امداد و نجات توسط کادر پرواز مستقر در جمعیت هلال احمر استان کرمان و بالگرد این جمعیت به کوه‌های گل افشان یزد اعزام شدند و در یک عملیات ۲ ساعته موفق مصدومی که دچار شکستگی دست و پا و خونریزی داخلی شده بود را به بیمارستان شهید صدوقی یزد انتقال دادند.

عملیات بالگرد کرمان در فضای معلق

حالا چند نمونه از امدادرسانی بالگرد هلال‌احمر به کرمانی‌ها را بخوانید؛

۹ دی‌ماه امسال یک کوهنورد بر اثر بهمن در رشته کوه جوپار مصدوم و گرفتار شد، اگر امدادگران قرار بود سوار ماشین شوند و برای کمک بروند، خدا می‌داند چه بر سر این کوهنورد می‌آمد، اما سوار بالگرد شدند و مصدوم را در سریع‌ترین زمان ممکن منتقل کردند و جانش را خریدند.

دوم تیرماه ۹۹ بود که دو خواهر به دل کوه‌های رابر از توابع استان کرمان زدند تا گیاهان دارویی را جمع‌آوری کنند، اما یکی از خواهرها سقوط کرد و به‌شدت زخمی شد، بچه‌های هلال‌احمر رابر بعد از پیمایش ۵ کیلومتر به این زن میانسال رسیدند، اما شدت جراحت به‌حدی بود که انتقال او با بستک به دامنه کوه امکان‌پذیر نبود.

این بار هم تیم امداد و نجات کرمان با بالگرد به محل حادثه اعزام شدند، اما وزش باد آنقدر زیاد بود که امکان نشستن هلی‌کوپتر نبود و آن‌طور که مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کرمان می‌گوید، بالگرد با مهارت و توانمندی کاپیتان به مدت چند دقیقه در فضای معلق قرار گرفت و با سرعت‌عمل خوب نجات‌گران هلال‌احمر مصدوم با حفظ شرایط ایمنی به داخل بالگرد انتقال یافت.

سیل جنوب و شرق کرمان در دی‌ماه ۱۴۰۰ هم که یادتان هست، چه واویلایی بود، مردم گرفتار در سیل را چگونه امدادرسانی کردند، بله با همین بالگرد هلال‌احمر.


امدادرسانی به سیل زدگان جنوب و شرق کرمان با بالگرد هلال احمر انجام شد.

پرواز بی‌پایان بالگرد وزیر ورزش

پنجشنبه چهارم اسفندماه ۱۴۰۱ سجادی وزیر ورزش و جوانان به کرمان آمد و در گردهمایی مدیران، معاونان توسعه مدیریت منابع و ذی‌حسابان ادارات کل ورزش و جوانان استان‌های سراسر کشور شرکت کرد، عصر آن روز هم آقای وزیر همراه با ۱۹ نفر دیگر سوار بالگرد هلال‌احمر کرمان شد تا برای بازدید از چند پروژه به شهرهای رابر، بافت و ارزوئیه برود.

بالگرد حامل وزیر ورزش و همراهانش هنگام فرود بر زمین چمن شهر بافت اما دچار سانحه شد و سقوط کرد، اسماعیل احمدی، مشاور وزیر و سرپرست حوزه وزارتی وزارت ورزش جان باخت و ۱۸ نفر از سرنشینان مصدوم شدند.

این عکس بالگرد ساقط شده حامل وزیر ورزش در بافت است.

مصدومان ابتدا به بیمارستانی در شهر بافت منتقل شدند و پس از آن به بیمارستان شهید باهنر شهر کرمان انتقال یافتند و یکی پس از دیگری از بیمارستان مرخص شدند، آخرین نفر هم میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان بود که در ۲۰ اسفندماه جاری به خانه رفت.

وزیر ورزش و جوانان که بنا به خواست خانواده از بیمارستان شهید باهنر کرمان به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شد نیز در ۱۳ اسفندماه‌جاری از بیمارستان مرخص شد.


سجادی وزیر ورزش ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۱ از بیمارستان مرخص شد.

خسارت بالگرد کرمان گردن کیست؟

۲۰ بهمن‌ماه سال جاری کولیوند مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر ایران در سفر به کرمان از به روزرسانی بالگردهای هلال احمر طی چهار ماه آینده خبر داد حالا که پرواز چهارم اسفند ماه ۱۴۰۱ بالگرد هلال احمر کرمان بی‌پایان شد، بیایید و کلاه‌تان را قاضی کنید و بگویید آیا کرمان در اولویت تامین بالگرد هست یا نه؟ حتی اگر نمی خواهید این را بگویید که خسارت این بالگرد گردن کدام شخص یا نهاد است.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/





خسارت بالگرد ساقط‌شده وزیر ورزش به گردن کیست؟ بالگرد هلال احمر برای مردمان جنوب ایران می پرید نه فقط کرمانی‌ها

منبع: فــارس
? خسارت بالگرد ساقط‌شده وزیر ورزش به گردن کیست؟ بالگرد هلال احمر برای مردمان جنوب ایران می پرید نه فقط کرمانی‌ها