خدمات رایگان درمانی به اتباع و تصادفات جاده‌ای دو معضل پر هزینه استان

استاندار کرمان گفت: جامعه جهانی باید در قبال دو معضل خدمات رایگان درمانی به اتباع و تصادفات جاده‌ای حاصل از ورود غیر قانونی آنها به استان، ما را یاری کند. به گزارش سرویس اقتصادی «نذیر کرمان» محمدمهدی فداکار صبح امروز با سفرای کشورهای سوئیس، فرانسه و اتریش در ایران در محل استانداری کرمان دیدار کرد. […]

استاندار کرمان گفت: جامعه جهانی باید در قبال دو معضل خدمات رایگان درمانی به اتباع و تصادفات جاده‌ای حاصل از ورود غیر قانونی آنها به استان، ما را یاری کند.

به گزارش سرویس اقتصادی «نذیر کرمان» محمدمهدی فداکار صبح امروز با سفرای کشورهای سوئیس، فرانسه و اتریش در ایران در محل استانداری کرمان دیدار کرد.

استاندار کرمان ضمن ابراز خرسندی از حضور نمایندگان این کشورها در استان کرمان گفت: بزرگ ترین استان ایران کرمان است  که دارای ظرفیت‌های اقتصادی، تاریخی و گردشگری را هم در حوزه توریستی و هم در حوزه معدن دارد و این استان به بهشت معادن مشهور است.

وی تاکید کرد: بزرگترین معادن مس،سنگ آهن و ذغالسنگ در استان کرمان وجود دارد ضمن اینکه تنوع مواد معدنی بسیار زیادی نیز داریم و  رتبه پنجم ذخایر مس دنیا به استان کرمان اختصاص دارد و  صنعت کرمان معدن پایه است.

فداکار افزود: در عرصه کشاورزی استان کرمان سه گروه محصولات عمده دارد که بعضا صادراتی هستند مانند پسته، خرما و محصولات جالیزی(سیب زمینی، انواع فلفل تند و شیرین، گوجه فرنگی، کدو، بادمجان، سیر، پیاز و …) در استان تولید و صادر می‌شوند و خواستگاه تولید آنها در جنوب استان است، ضمن اینکه تنوع آب و هوایی در استان کرمان زمینه تولید اکثر محصولات باغی ، زراعی و جالیزی  را فراهم کرده است.

استاندار کرمان با بیان اینکه در صنایع دستی نیز محصول برجسته کرمان، فرش است، گفت: استان کرمان در گردشگری هفت اثر با ثبت جهانی و ۷۰۰ اثر به عنوان ثبت ملی داریم.

وی به حضور اتباع بیگانه در استان که عمدتا از کشور افغانستان هستند، اشاره کرد و گفت:  ۱۰ درصد جمعیت استان کرمان را  همین اتباع تشیل می‌دهند و فشار زیادی به استان وارد می‌کند و این اتباع از تمام امکانات و حتی خدمات درمانی استان استفاد می‌کنند.

فداکار با اشاره به اینکه شرایط فعلی افغانستان و مشکلات این کشور جنگزده را درک می‌کنیم، افزود: ۲۷ هزار دانش‌آموز اتباع در مدارس استان کرمان مشغول به تحصیل هستند، ضمن اینکه مجموع کمک‌های سازمان‌های بین‌المللی در حوزه اتباع کمتر از چهار درصد هزینه‌هایی است که استان کرمان برای این افراد در استان می‌پردازد.

استاندار کرمان گفت: توقع است در حوزه آموزش، بهداشت و درمان اتباع به ایران و استان کرمان کمک شود که عمدتا این افراد بدون هزینه خدمات بهداشتی و درمانی دریافت می‌کنند زیرا از سوی سفارت خودشان هم بیمه نیستند.

وی افزود: اتباع فرصت‌های شغلی زیادی را در استان کرمان اشغال کرده و طبیعتا این حجم از جمعیت مشکلاتی را برای ما ایجاد کند؛ برخی جرائم و به ویژه جرائم خشن عمدتا توسط کسانی که فاقد مجوز هستند، صورت می‌گیرد و به دلیل تردد خودرهای حامل اتباع غیرمجاز تصادفات جاده‌ای شدیدی در استان کرمان رخ می‌دهد.

فداکار با بیان اینکه جمهوری اسلامی به اتباع خدمات زیادی می‌دهد اما نیاز است دنیا نیز به کمک ما بیاید، اظهار کرد: ایجاد مراکز بهداشتی و کمک به تجهیز مدارس جدید برای اتباع نیاز است و تقویت مهمان‌شهرها و زیرساخت‌های آنها از جمله بهداشت، آموزش و مهارت لازم است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کمک‌های معیشتی مقطعی خوب است اما راه‌اندازی مراکز آموزشی و مهارتی برای اتباع خیلی مهم است؛ ضمن اینکه مهمان‌شهر رفسنجان نیز در حال جابه‌جایی و نوسازی است که نیازمند همکاری در این بخش هستیم.

انتهای خبر/ طهماسبی




خدمات رایگان درمانی به اتباع و تصادفات جاده‌ای دو معضل پر هزینه استان

منبع:آرمـان
? خدمات رایگان درمانی به اتباع و تصادفات جاده‌ای دو معضل پر هزینه استان