خدمات اورژانسی درمانی به مردم در نوروز کاملا در دسترس است

محمد رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت نذیر کرمان، در رابطه با وضعیت خدمات درمانی در ایام عید نوروز اظهار کرد: برای اینکه هیچ هموطنی در ایام نوروز نباید در رابطه با دسترسی به خدمات اورژانس معطل بماند، تمهیدات لازم اندیشیده شده است. وی افزود: درمان‌‎های غیر اورژانسی مانند سایر […]

محمد رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت نذیر کرمان، در رابطه با وضعیت خدمات درمانی در ایام عید نوروز اظهار کرد: برای اینکه هیچ هموطنی در ایام نوروز نباید در رابطه با دسترسی به خدمات اورژانس معطل بماند، تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی افزود: درمان‌‎های غیر اورژانسی مانند سایر خدمات اگر چه ارائه می‌شود اما به دلیل اینکه چندان ضروری نیست، می‌تواند پس از نوروز هم ارائه شود، اما خدمات اورژانسی درمانی پوشش کامل داده می‌شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با تأکید بر اینکه در عید نوروز نباید از میزان خدمات کاسته شود، گفت: در این ایام با توجه به افزایش تصادفات رانندگی قطعا نیاز به خدمات درمانی هم افزایش یافته و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باید در کنار سایر نیروهای امدادی مانند پلیس و هلال احمر آماده ارائه خدمات به مردم باشند.

وی یادآور شد: بر اساس تدابیر اندیشیده شده در وزارت بهداشت ستاد طرح سلامت نوروزی دانشگاه‌های علوم پزشکی با مدیریت رئیس دانشگاه و با حضور معاونان بهداشت، درمان، توسعه و غذا و دارو جهت پایش و نظارت بر کیفیت ارایه خدمات مراکز درمانی و بیمارستان‌های کشور و ارائه خدمت موثر و به هنگام، تشکیل خواهد شد.

رئیس زاده افزود: بر اساس دستورالعمل ابلاغی معاونت درمان هرگونه تعطیلی بخش‌های بستری در تعطیلات نوروزی، ممنوع است.

رئیس‌زاده یادآور شد: چند روز قبل ابلاغیه‌ای را به نظام پزشکی‌های سراسر کشور صادر کردیم و در این راستا باید هماهنگی‌های لازم جهت آمادگی اورژانس‌های مراکز درمانی، تصویربرداری، آزمایشگاه‌ها و مطب‌ها، انجام شده و مشارکت و همکاری‌های مطلوب با دانشگاه‌های علوم پزشکی و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های تحت پوشش خود را با هدف ارایه خدمات بهینه در این ایام، صورت دهند.

انتهای پیام/




خدمات اورژانسی درمانی به مردم در نوروز کاملا در دسترس است

منبع:آنـــا
? خدمات اورژانسی درمانی به مردم در نوروز کاملا در دسترس است