خانه فناور محیط زیست کرمان را ایجاد می‌کنیم

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه هایتک گفت: قصد داریم تا از طریق راه‌اندازی خانه فناور موفق به رفع چالش‌های محیط زیستی صنایع در استان کرمان شویم. فرشید کی‌نیا در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» از بررسی شرایط واگذاری اراضی شهرک فناوری و نوآوری به متقاضیان جدید خبر داد و […]

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه هایتک گفت: قصد داریم تا از طریق راه‌اندازی خانه فناور موفق به رفع چالش‌های محیط زیستی صنایع در استان کرمان شویم.

فرشید کی‌نیا در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» از بررسی شرایط واگذاری اراضی شهرک فناوری و نوآوری به متقاضیان جدید خبر داد و گفت: جلسه بررسی شرایط واگذاری اراضی شهرک نوآوری و شکوفایی پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته به متقاضیان هفته گذشته برگزار شد.

وی ادامه داد: در چهارچوب قوانین و مصوبات وزارت‌خانه در خصوص واگذاری اراضی به واحدهای فناور، تاحدامکان از سوی پارک علم و فناوری تسهیلگری انجام خواهد شد و اراضی به متقاضیان واجد شرایط تا پایان سال‌جاری واگذار خواهد شد.

 رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه هایتک خبر داد: رویداد ملی فناورانه آستک با موضوع مبارزه با آفت «خرطومی حنایی خرما»، در تاریخ ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۲ با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در اتاق بازرگانی استان کرمان برگزار می‌شود.

کی‌نیا ادامه داد: این رویداد به‌صورت حضوری و آنلاین بوده و محور اصلی این رویداد بررسی موارد پیشگیری، شناسایی و مبارزه با «آفت خرطومی حنایی خرما» است که در آن به پروتکل‌ها و فناوری‌های نوین جهت بهبود مقاومت درختان، پیشگیری از آلوده شدن نخیلات و فناوری‌های نوین مبارزه تلفیقی با آفت مذکور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فی ما بین پارک علم و فناوری دانشگاه هایتک با اداره کل حفاظت محیط‌‌ زیست استان کرمان اشاره کرد و گفت: موضوع اصلی این تفاهم‌نامه، راه‌اندازی خانه فناور محیط‌ زیست استان کرمان است.

 رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه هایتک تأکید کرد:  واحدهای فناوری وجود دارند که در بحث رفع چالش‌ها و موانع زیست‌محیطی می‌توانند، مثمرثمر واقع شوند که امیدواریم عملیاتی‌شدن مفاد این تفاهم‌نامه مسیری باشد که تا حد امکان چالش‌های محیط زیستی استان هم در بحث صنایع و هم بخش‌های دیگر از طریق آن رفع شود.

کی‌نیا با بیان اینکه از طریق راه‌اندازی «خانه فناور» به‌دنبال رفع چالش‌های محیط زیستی صنایع هستیم، گفت: این برنامه‌ریزی از طریق فرایندهای تحقیقاتی و عملیاتی فناور محور با استفاده از ظرفیت‌های موجود زیر مجموعه پارک علم و فناوری هایتک صورت گرفته است.

وی ابراز کرد: امروزه به پارک‌های علم و فناوری به‌عنوان راه اصلی برای حل مشکلات پیچیده توسعه اقتصادی، ایجاد شغل، رفع مشکل بیکاری، توسعه کسب و کارهای جدید و ارتقای فناوری در صنعت نگاه می‌شود و در واقع ایجاد این پارک‌ها روشی موفق برای ترویج و ترغیب نوآوری، تشویق صنعتی‌سازی مجدد و تضمین توسعه پایدار منطقه‌ای معرفی شده‌اند.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان با بیان اینکه در راستای ترویج فرهنگ کارآفرینی حتی برای دانش‌آموزان هم برنامه داریم گفت: تاکنون جلسات متعددی جهت حضور دانش‌آموزان در پارک علم و فناوری برگزار شده است.

کی‌نیا حضور دانش‌آموزان در اکوسیستم فناوری استان را بسیار اثربخش دانست و گفت: ما هنوز از این ظرفیت بهره نبرده‌ایم زیرا در مقاطع مختلف به‌ویژه هنرستان‌ها، دانش‌آموزان مستعد فراوانی داریم که باید انگیزه و سرمایه وجودی آنها در مسیر درست هدایت شود.

وی ادامه داد: ما باید آنها را همراهی و تجربیات را در اختیارشان قرار دهیم، بنابراین در پارک علم و فناوری پیگیر ورود دانش‌آموزان مستعد به پهنه فناوری استان هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه هایتک تأکید کرد: ما در پارک علم و فناوری، نقش تسهیلگر را در همه سطوح فعالیتی خود انجام می‌دهیم، در رابطه با دانش‌آموزان هم با بررسی و در چهارچوب قوانین، در پی ایجاد زمینه اشتغال در شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در قالب دوره‌های کارآموزی هستیم.

انتهای خبر/ طهماسبی




خانه فناور محیط زیست کرمان را ایجاد می‌کنیم

منبع:آرمـان
? خانه فناور محیط زیست کرمان را ایجاد می‌کنیم