حرکت طواف گونه پاکبانان کرمانی به گِرد سردار دل ها

بعد از گذشت دهه مقاومت در کرمان، نکته‌ای که بسیار باید به آن باید پرداخته می‌شد، اما کمتر کسی به آن توجه کرد، حضور کارگران خدماتی و تنظیف بود که بدون هیچ چشم‌داشتی و خالصانه در مسیر پا به‌پای زائران حرکت کرده و به پاک‌سازی مسیر می پرداختند و می‌توان گفت؛ که طواف آن‌ها به دور […]

بعد از گذشت دهه مقاومت در کرمان، نکته‌ای که بسیار باید به آن باید پرداخته می‌شد، اما کمتر کسی به آن توجه کرد، حضور کارگران خدماتی و تنظیف بود که بدون هیچ چشم‌داشتی و خالصانه در مسیر پا به‌پای زائران حرکت کرده و به پاک‌سازی مسیر می پرداختند و می‌توان گفت؛ که طواف آن‌ها به دور سردار سلیمانی بود.

 به گزارش سرویس اجتماعی «فت فتو» طریق السلیمانی یا طریق القاسم، مسیری است که در طول سه سال متوالی میزبان زائرانی که از سراسر دنیا به عشق سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که حتی دشمنانش از او به بزرگ‌مردی با عنوان «ژنرال سلیمانی» یاد می‌کنند، بوده است.


اما این مسیر و پذیرایی از زواری که فوج فوج مسیر طریق‌القاسم را می‌پیمایند، نیازمند خدماتی است که سختی راه را برایشان  هموارتر سازد.

گلزاری شهدای کرمان هیچ‌وقت حتی در مخیله‌اش هم نمی‌گنجید که روزی میزبان فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله باشد به همین علت زیرساخت‌های مناسبی که برای پذیرایی از هزاران نفر را لازم داشت، عملاً محدود بود، اما با تمام این اوصاف به‌یادماندنی‌ترین سالگرد را برگزار کرد و حتی یک زائر بدون اسکان و خدمات‌دهی نماند.

اما از دیگر مواردی که در مسیر پیاده‌روی به آن کمتر توجه شد، اما اثرات پررنگی از خود برجای گذاشت، خدماتی بود که شهرداری برای رفاه حال زائران در نظر گرفته بود.

سال‌هاست که مسیر اربعین هموار و خیل زائران به‌سوی عراق و بعد کربلا روانه می‌شوند و بزرگ‌ترین موضوعی که به آن پرداخته شده خدماتی است که در مسیر ارائه می‌شود اما کمتر کسی است که نگاه بهداشتی به مسیر را مدنظر قرار نداده باشد.

یکی از خدماتی که همه‌ساله در مسیر اربعین زوار به آن نقد می‌شود، حجم انبوه زباله‌هایی است که توسط زائران ایجاد می‌شود که خوشبختانه این ایراد در مسیر «طریق القاسم» در سومین سالگرد سرداردل‌ها مشاهده نشد، زیرا با حضور بیست و چهار ساعته کارگران تنظیف و پاکبانان در مسیر، شهرداری این نگاه منفی را از مسیر پیاده‌روی در کرمان برچید ومشکل را مرتفع ساخت تا خط بطلانی بر برخی مغرضان بکشد که از کوچک‌ترین مورد جریانی رسانه‌ای را می‌سازند. 

خدمت به زائران بسیار پرشور و باعلاقه است و البته که خستگی‌هایی هم دارد اما کارگران حاضر در مسیر «طریق القاسم» از خدمت خود ابراز خستگی نمی‌کردند و حتی لحظه‌ای بیکار ننشستند و راه عاشقی طی کردند.

نکته‌ای که بسیار باید به آن باید پرداخت اما کمتر کسی به آن توجه کرد حضور همین کارگران خدماتی و تنظیف بود که بدون هیچ چشم‌داشتی و خالصانه در مسیر پا به‌پای زائران حرکت می‌کردند و می‌توان گفت؛ که طواف آن‌ها به دور سردار سلیمانی بود.

پاکبانانی که نه‌تنها در مسیر «طریق القاسم» همراه زائران بودند؛ بلکه در تمام سطوح گلزار شهدای کرمان حضورشان ملموس بود، زیرا هم گلزار شهدا و هم مسیرهایی که در حاشیه مسیرهای اصلی بودند، شاهد حضور این عزیزان بود که بی‌شک طوافشان مقبول درگاه ابدیت خواهد شد. 

سعید شعرباف در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی «فت فتو» عنوان کرد: هفتصد نفراز کارکنان شهرداری در مراسم سالگرد سردار سلیمانی به زائران خدمت‌رسانی داشتند.


 
شهردار کرمان ادامه داد: چهارصد نفر نیروی تنظیف به‌صورت شبانه‌روزی اقدام به پاک‌سازی مسیر کرده و حتی لحظه‌ای از کار خود سرباز نزده وعاشقانه کار خود را انجام دادند؛ درحالی‌که حتی هوای سرد هم مانع از انجام فعالیت آن‌ها نشد.


 
وی تأکید کرد: صد و پنجاه نفر نیز به‌عنوان راننده اتوبوس و ون در مسیر منتهی به مزار سردار، به‌صورت مستمر اقدام به جابه‌جایی زائران هر سی دقیقه یک بار می‌کردند و مابقی کارکنان، نیروهای فنی و تخصصی بودند که در این ۱۰ روز اقدام به خدمت‌رسانی به‌صورت سه نوبت داشته‌اند.

 
انتهای خبر/ طهماسبی
 
 




حرکت طواف گونه پاکبانان کرمانی به گِرد سردار دل ها

منبع:آرمـان
? حرکت طواف گونه پاکبانان کرمانی به گِرد سردار دل ها