حاج قاسم، تأثیرگذارترین شخصیت تاریخ منطقه و جهان است/ شهید سلیمانی؛ شطرنج سیاسی منطقه را به سود ملت های مسلمان جهان تغییر داد

حسن هانی زاده گفت: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور میدانی خود این شطرنج را به سود ملت های مسلمان جهان به ویژه ملت فلسطین تغییر داد. حسن هانی زاده در گفتگو با فت فتو؛ با اشاره به دومین سالگرد شهادت سید الشهدای جبهه مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: شخصیت حاج قاسم […]

حسن هانی زاده گفت: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور میدانی خود این شطرنج را به سود ملت های مسلمان جهان به ویژه ملت فلسطین تغییر داد.

حسن هانی زاده در گفتگو با فت فتو؛ با اشاره به دومین سالگرد شهادت سید الشهدای جبهه مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: شخصیت حاج قاسم یکی از تأثیر گذارترین شخصیت های، تاریخ منطقه و جهان تلقی می شود و ایشان نقش بسیار تأثیر گذاری در مقابله با هژمونی آمریکا داشت.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: آمریکا در طول سه دهه گذشته تلاش کرد تا شطرنج سیاسی و میدانی منطقه را به نفع رژیم صهیونیستی تغییر دهد؛ اما سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور میدانی خود این شطرنج را به سود ملت های مسلمان جهان به ویژه ملت فلسطین تغییر داد.

وی بیان کرد: آمریکایی ها با تمام توان خود در طول دهه های گذشته به ویژه بعد از حادثه یازده سپتامبر ۲۰۰۱  قصد داشتند تا خاورمیانه را تجزیه و تحت عنوان خاورمیانه بزرگ کشورهای مختلف اسلامی و عربی را به چند کشور کوچک تقسیم کند تا از این رهگذر بتواند به سادگی بر منطقه و منابع طبیعی منطقه تسلط پیدا کند؛ اما حضور سپهبد حاج قاسم سلیمانی در سرکوب گروهک های تروریستی که دست پرورده آمریکا بودند، موجب شد که آمریکا شکست بخورد.

هانی زاده افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی در خصوص اتفاقات دو کشور سوریه و عراق نقش بسیار تأثیر گذاری در سرکوب گروهک های داعش جبهه النصره و جیش الاسلام وهابی بر عهده داشت و توانست با حضور میدانی خود و با تشکیل جنبش ها و سازمان های مبارز مانند حشد الشعبی، النجبا و سایر جنبش های مردمی، امنیت را به منطقه بازگرداند.

این کارشناس مسائل بین الملل اظهار کرد: علی رغم آنکه آمریکا قصد تجزیه عراق و سوریه را بر اساس شاکله قومیتی داشت و از همان زمان نیز، رژیم صهیونیستی، آمریکا و برخی از رژیم های مرتجع منطقه تلاش کردند تا حاج قاسم و ابومهدی المهندس را حذف فیزیکی کنند که سرانجام ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا که وابستگی شدید به لابی صهوینیستی داشت، این ترور را انجام داد.

وی با اشاره به مطلب فوق ابراز کرد: متأسفانه به دلیل آنکه قانون جنگل بر روابط جامعه جهانی حاکم است، در برابر این جنایت هولناک انسانی سکوت اختیار کردند؛ اما حذف فیزیکی حاج قاسم به مفهوم  شکست محور مقاومت نیست؛ بلکه افراد دیگری هستند که در کنار شهید حاج قاسم سلیمانی درس ایستادگی و مقاومت را از ایشان یاد گرفتند.

هانی زاده در پایان خاطر نشان کرد: مکتب شهید سلیمانی علی رغم اینکه ایشان به شهادت رسیده است، همواره مورد توجه شاگرادن، دوستان و یاران ایشان بوده و خواهد بود و آمریکا علی رغم حذف فیزیکی شهید سلیمانی و شهید المهندس نتوانسته سیاست های هژمونی و تخریبی خود را ادامه دهد.

انتهای پیام/م




حاج قاسم، تأثیرگذارترین شخصیت تاریخ منطقه و جهان است/ شهید سلیمانی؛ شطرنج سیاسی منطقه را به سود ملت های مسلمان جهان تغییر داد

منبع:آرمـان
? حاج قاسم، تأثیرگذارترین شخصیت تاریخ منطقه و جهان است/ شهید سلیمانی؛ شطرنج سیاسی منطقه را به سود ملت های مسلمان جهان تغییر داد