جلوگیری ازتعطیلی ۵۹واحدتولیدی وحفظ بیش از ۷هزار شغل دراستان کرمان

کرمان- رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: با ورود دستگاه قضایی استان، در ۹ ماهه سال جاری از تعطیلی ۵۹ واحد تولیدی جلوگیری و اشتغال ۷هزار و ۲۳۰نفر از کارگران ،تکنسین ها و مهندسان حفظ شده است. به گزارش نذیر کرمان، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی روز چهارشنبه در بازدید از شرکت صنایع مس استان […]

کرمان- رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: با ورود دستگاه قضایی استان، در ۹ ماهه سال جاری از تعطیلی ۵۹ واحد تولیدی جلوگیری و اشتغال ۷هزار و ۲۳۰نفر از کارگران ،تکنسین ها و مهندسان حفظ شده است.

به گزارش نذیر کرمان، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی روز چهارشنبه در بازدید از شرکت صنایع مس استان کرمان افزود: در ۹ ماهه امسال ۳۶ جلسه ستاد استانی اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه و رفع موانع تولید استان کرمان برگزار شده است.

وی به انجام ۱۷۹ مورد بازدید از واحدهای تولیدی نیز اشاره و بیان کرد: انجام گرفته است و همچنین با اقدامات حمایتی عدلیه، زمینه اشتغال جدید یک هزار و ۴۱۳ نفر فراهم شده است.

وی با بیان این مطلب که در واحدهای تولیدی توجه به نیروی انسانی متخصص و کارخانجات به روز اهمیت دارد، عنوان کرد: خوشبختانه علی رغم تحریم‌های ظالمانه، کارخانجات در استان کرمان با استفاده از نبوغ و استعداد مهندسین کرمانی و ایرانی موفق به تولید صنایع با ارزش و استراتژیک شده‌اند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان بر آگاه سازی عموم مردم از پیشرفت‌ها در بخش صنایع، معادن و کارخانجات تولیدی اشاره کرد و افزود: بایستی مسئولان کارخانه‌های و واحدهای تولیدی زمینه حضور دانشجویان و دانش آموزان به کارخانجات برای بازدیدهای علمی فراهم کنند تا انگیزه دانشجویان افزایش پیدا کند و در نهایت امید آفرینی در جامعه شکل بگیرد.

حجت الاسلام حمیدی با بیان این مطلب که دشمن هیچ گاه از مواضع خصمانه خود علیه ملت ایران کوتاه نمی‌آید و بر اعمال تحریم‌ها پافشاری می‌کند، خودکفایی در تأمین نیروی انسانی و ماشین آلات مورد نیاز خود را لازم و ضروری دانست.

رئیس شورای قضائی استان کرمان گفت: بایستی تدابیری اندیشیده شود تا کارخانجات و واحدهای صنعتی و معدنی در استان کرمان اختیارات مالی، تأمین نیروی انسانی و غیره در خود مرکز استان متمرکز باشند و به دور از انصاف است که تولیداتی در استان انجام می‌شود اما نفع آن برای خارج از استان باشد.

وی با اشاره به این موضوع که شرکت صنایع مس باهنر فقط از ۵۰ درصد ظرفیت خود برای تولید محصولات استفاده می‌کند، اظهار داشت: بایستی مسئولین کشوری و استانی موانع موجود در جهت صادرات این محصول مهم را برطرف کنند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان ادامه داد: دستگاه قضائی استان کرمان از تمام ظرفیت‌های قانونی خود برای حمایت از صنایع و معادن استان استفاده خواهد کرد و در همین راستا از طریق ستاد مرکزی رفع موانع تولید قوه قضائیه پیگیر فراهم شدن امکان صادرات محصولات شرکت صنایع مس استان خواهیم بود.

وی با بیان این مطلب که محصولات مس از صنایع مورد نیاز کشورهای منطقه است بر فراهم کردن امکان صادرات این محصول ارزشمند تاکید کرد و اظهار داشت: متأسفانه یکی از دلایل فراهم نشدن امکان صادرات به خارج از کشور قوانین و آئین نامه یا بخش نامه‌های داخلی است و ضروری است تا در این باره تمهیدات لازم اندیشده شود تا دچار خود تحریمی نگردیم.

صبح امروز و در راستای تحقق شعار سال، حمایت از تولید داخلی و اجرای برنامه‌های ستاد استانی اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه و رفع موانع تولید در استان کرمان مقامات ارشد قضائی استان کرمان با حضوردر کارخانه صنایع مس شهید باهنر از بخش‌های مختلف این کارخانه بازدید بعمل آوردند و با مهندسان، تکنسین‌ها وکارگران این واحد بزرگ تولیدی دیدار و گفتگو کردند.

کد خبر ۵۹۹۱۰۴۳




جلوگیری ازتعطیلی ۵۹واحدتولیدی وحفظ بیش از ۷هزار شغل دراستان کرمان

منبع: مــهر
? جلوگیری ازتعطیلی ۵۹واحدتولیدی وحفظ بیش از ۷هزار شغل دراستان کرمان