جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان آغاز شد + تصویر

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، آیین افتتاحیه «جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان» صبح امروز با حضور سعید شعرباف، شهردار کرمان و شاعرانی از سراسر کشور و ۵ کشور دنیا در گلزار شهدای کرمان و در جوار مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، سیدالشهدای جبهه مقاومت برگزار شد. سعید شعرباف، شهردار کرمان در حاشیه این مراسم […]

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، آیین افتتاحیه «جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان» صبح امروز با حضور سعید شعرباف، شهردار کرمان و شاعرانی از سراسر کشور و ۵ کشور دنیا در گلزار شهدای کرمان و در جوار مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، سیدالشهدای جبهه مقاومت برگزار شد.

سعید شعرباف، شهردار کرمان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نخستین دوره جشنواره جهانی شعر مقاومت در شهر کرمان در حال برگزاری است، اظهار داشت: اختتامیه این جشنواره در سه روز در پایتخت مقاومت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فراخوان جشنواره تیرماه سال قبل منتشر شد و از طریق انجمن‌های ادبی داخل و خارج کشور به سرعت به دست مخاطبان و شعرا رسید، گفت: در بازه زمانی کمتر از هشت ماه چیزی در حدود دو هزار اثر به سه زبان انگلیسی، عربی و فارسی به دبیرخانه جشنواره رسید.

شهردار کرمان ادامه داد: البته از زبان‌های دیگری هم اشعاری به دبیرخانه جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان رسید، اما از آنجا که زبان جشنواره سه زبان انگلیسی، عربی و فارسی انتخاب شده بود، آثار رسیده به دیگر زبان‌ها داوری نشدند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰۰ شاعر از داخل و خارج کشور به این جشنواره اثر فرستادند، گفت: آثاری که رسیده بود از تمام استان‌ها و نقاط سراسر کشور بودند و خوشبختانه این جشنواره  مورد اقبال بسیار خوب شاعران عربی هم قرار گرفت.

شعرباف با بیان اینکه مراسم اختتامیه جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان ساعت ۷ و نیم چهارشنبه در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار و از برگزیدگان و داوران این جشنواره تقدیر می‌شود، افزود: طی این دو روز نشست‌های تخصصی شعر مقاومت را داریم.

وی با بیان اینکه در میان مهمانان این جشنواره، شاعری داریم که عنوان امیرالشعرای عرب را کارنامه خود دارد، گفت: از ۱۱ کشور در این جشنواره اثر داشتیم و در آیین اختتامیه این جشنواره شاعران و داورانی از ۵ کشور حضور دارند.

شهردار کرمان از برگزاری دو شب شعر مردمی به زبان فارسی و عربی در دو مسجد محوری کرمان با حضور شاعران فارسی و عربی خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم که جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان سال آینده به صورت گسترده‌تر برگزار شود.

استان کرمان , شهید , شهید سپهبد قاسم سلیمانی , شعر , استان کرمان , شهید , شهید سپهبد قاسم سلیمانی , شعر , استان کرمان , شهید , شهید سپهبد قاسم سلیمانی , شعر , استان کرمان , شهید , شهید سپهبد قاسم سلیمانی , شعر , استان کرمان , شهید , شهید سپهبد قاسم سلیمانی , شعر , استان کرمان , شهید , شهید سپهبد قاسم سلیمانی , شعر , استان کرمان , شهید , شهید سپهبد قاسم سلیمانی , شعر , استان کرمان , شهید , شهید سپهبد قاسم سلیمانی , شعر ,

انتهای پیام/۵۱۱/




جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان آغاز شد + تصویر

منبع: تسنــیم
? جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان آغاز شد + تصویر