جزییات آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین در کرمان اعلام شد

کرمان – فت فتو – مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی (ع) روز شنبه ۲۶ مهرماه همزمان با اربعین از ساعت “هفت” صبح از ۲ مسیر در شهر کرمان آغاز خواهد شد. حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار فت فتو افزود: مسیر نخست آیین پیاده‌روی اربعین از حرم مطهر […]

کرمان – فت فتو – مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی (ع) روز شنبه ۲۶ مهرماه همزمان با اربعین از ساعت “هفت” صبح از ۲ مسیر در شهر کرمان آغاز خواهد شد.

حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار فت فتو افزود: مسیر نخست آیین پیاده‌روی اربعین از حرم مطهر شهدای گمنام واقع در دانشگاه آزاد اسلامی در بلوار ولیعصر (عج) شهر کرمان آغاز می شود و در حرم مطهر امامزاده حسین جوپار پایان می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه خدمات مورد نیاز زائران در طول مسیر تامین خواهد شد، تصریح کرد: این مراسم در طول مسیر با پذیرایی و همراهی ۹۰ موکب همراه خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان همچنین با اشاره به اینکه مسیر دوم آیین پیاده‌روی اربعین حسینی از تمام نقاط شهر کرمان به سمت گلزار شهدای این شهر خواهد بود ادامه داد: آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی همزمان با شهر کرمان در ۳۲ نقطه دیگر از این استان برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: برگزاری آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی بهانه‌ای برای عرض ارادت به امام حسین (ع) است و امیدواریم مسئولان و مردم در این برنامه ها با جدیت حضور داشته باشند.

پیاده‌روی اربعین به عنوان گردهمایی مذهبی مسلمانان قبل از اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) از مناطق مختلف جهان به سمت کربلا شکل می گیرد.

این آیین از بزرگترین اجتماعات مسالمت آمیز جهان است که به عنوان بزرگترین پیاده‌روی و گردهمایی عمومی سالانه در جهان شناخته شده ‌است.




جزییات آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین در کرمان اعلام شد

منبع: ایرنـا
? جزییات آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین در کرمان اعلام شد