جرایم نیروهای مسلح در کرمان کاهش یافت

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان کرمان از کاهش جرایم نیروهای مسلح در استان کرمان خبر داد و گفت: ۹۵ هزار نفر ساعت کلاس‌های آگاه‌سازی و آموزشی برای نیروهای مسلح در استان کرمان داشتیم که در کاهش جرایم موثر بوده است. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام علی توکلی صبح امروز در نشست خبری […]


رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان کرمان از کاهش جرایم نیروهای مسلح در استان کرمان خبر داد و گفت: ۹۵ هزار نفر ساعت کلاس‌های آگاه‌سازی و آموزشی برای نیروهای مسلح در استان کرمان داشتیم که در کاهش جرایم موثر بوده است.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام علی توکلی صبح امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: نقش رسانه‌ها در اصلاح جامعه بر کسی پوشیده نیست و رسانه می‌تواند به جامعه امید و نشاط دهد و هم می‌تواند یاس واماندگی و سرخوردگی برای جامعه ایجاد کند.

وی بیان کرد: یک خبرنگار در اولین قدم باید با نوع و ماهیت یک خبر آشنا شود که چه آثاری را در جامعه ایجاد می‌کند و مخاطب این خبر چه افرادی هستند.

توکلی ابراز داشت: خبرنگار می‌خواهد حلقه واسط بین دولت، حکومت و مردم باشد و از این رو در نقل و تحلیل خبرها باید حب و بغض و گرایش‌های حزبی و گروهی را کنار بگذارد.

وی از کمبود آب در کرمان سخن به‌میان آورد و ابراز داشت: در این زمینه نیز رسانه‌ها می‌توانستند نظر مردم را به این موضوع جلب کنند که باید صرفه‌جویی صورت گیرد تا همه مردم از آب موجود بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان کرمان اضافه کرد: مسوولی که منتقد نداشته باشد، بالندگی هم ندارد زیرا تصور می‌کند کارش بی‌عیب است و این در شرایطی‌ست که باید نقص‌ها گفته شود تا کاستی‌ها برطرف شود.

توکلی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در سازمان قضائی نیروهای مسلح به تخلفات و جرایم خاص نیروهای مسلح رسیدگی می‌شود و این رسیدگی فقط در زمینه کاری نیروهای مسلح است و اتفاقات خارج از حوزه کاری به سازمان مربوط نمی‌شود.

وی عنوان کرد: اقدامی که در سال‌های اخیر اوج گرفته، پیشگیری از وقوع جرم است تا جرایم کاهش یابد و در این زمینه بیشترین برنامه‌ریزی و تلاش را داریم.

توکلی خاطرنشان کرد: ۹۵ هزار نفر ساعت  کلاس‌های آگاه‌سازی و آموزشی برای نیروهای مسلح در استان کرمان داشتیم که در کاهش جرایم موثر بوده زیرا برخی از جرایم صورت گرفته به‌علت جهل و عدم آگاهی است.

وی ابراز داشت: کمیسیون‌هایی در نیروهای مسلح و سازمان قضائی داریم که بررسی و پیشگیری از وقوع جرم را بر عهده دارند و قضات نیز پرونده‌های نیروهای مسلح را بررسی می‌کنند و به دنبال رفع مشکل هستیم.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان کرمان با اشاره به موضوع فرار سربازان از خدمت تصریح کرد: در این زمینه نیز علت‌یابی صورت گرفته تا از فرار سربازان جلوگیری شود.

توکلی با اشاره به اینکه آمار مربوط به سازمان قضائی محرمانه است، ادامه داد: عمده پرونده‌های نیروهای مسلح در بخش بازرسی شکل می‌گیرد و ستاد کل نیروهای مسلح هم در زمینه پیشگیری از وقوع جرم ورود کرده است.

وی خاطرنشان کرد: همه سربازان همچنین بعد از دوران آموزشی حتما حرفه‌ای را در دوران خدمت فرا می‌گیرند تا دغدغه اشتغال بعد از سربازی را نداشته باشند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان کرمان در ادامه این‌نشست به سووال خبرنگاران پاسخ داد و اظهار داشت: نیروی انتظامی به علت اینکه ارتباط بیشتری با مردم دارد، بنابراین شکایت مردم از نیروهای انتظامی هم بیشتر است.

توکلی از کاهش جرایم نیروهای مسلح در استان کرمان خبر داد و بیان کرد: تعداد زیادی از افرادی که ۱۰،‌۱۵ سال از خدمت سربازی فراری شده‌اند و سه بچه به بالا و یا بالای ۴۰ سال دارند مشمول عفو شده‌اند و کارت معافیت هم می‌گیرند.

وی در پاسخ به سئوالی درباره پرونده یکی از نیروهای نظامی در قلعه گنج اظهار کرد: در این پرونده قتل، حکم قصاص صادر و در دیوان عالی کشور تائید شده و باید اولیاء دم خانم درخواست قصاص بدهند و چون قاتل مرد و مقتول زن است، باید اولیاء دم خانم نصف دیه را بپردازند که در این صورت حکم اجرا خواهد شد.

توکلی گفت: اگر اولیاء دم رضایت بدهند، از جنبه عمومی جرم، قاتل سه تا ۱۰ سال حبس را متحمل خواهد شد.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب





جرایم نیروهای مسلح در کرمان کاهش یافت

منبع: فــارس
? جرایم نیروهای مسلح در کرمان کاهش یافت