جدیدترین اخبار کرونا در ایران| فراز و فرودهای معنادار آمارها / رفع محدودیت‌ها به معنی پایان همه‌گیری نیست + نقشه و نمودار

گروه استان‌ها ـ بررسی‌های آماری نشان می‌دهد نرخ ابتلا نسبت به روز گذشته دوباره صعودی شده و این روند می‌تواند در مدیریت همه‌گیری به معنای افزایش احتمال شکل‌گیری پیک ششم شناخته شود. – اخبار استانها – به‌گزارش گروه استان‌های فت فتو، درحالی که روند کلی همه‌گیری در پیک پنجم سیر نزولی به خود گرفته است […]

گروه استان‌ها ـ بررسی‌های آماری نشان می‌دهد نرخ ابتلا نسبت به روز گذشته دوباره صعودی شده و این روند می‌تواند در مدیریت همه‌گیری به معنای افزایش احتمال شکل‌گیری پیک ششم شناخته شود.

– اخبار استانها –

به‌گزارش گروه استان‌های فت فتو، درحالی که روند کلی همه‌گیری در پیک پنجم سیر نزولی به خود گرفته است اما نوسان‌های روزانه و تغییر جهت‌های مکرر نرخ ابتلا و سایر شاخص‌ها در این زمینه می‌تواند زنگ خطری نسبت به آغاز پیک ششم در آینده نزدیک باشد.

درحالی وزیر کشور امروز خبر از کاهش محدودیت‌های کرونایی در آینده نزدیک داده است که کارشناسان با اشاره به نوسان‌های چند روز اخیر در این زمینه معتقند همراهمی هموطنان در رعایت پروتکل‌ها و همچنین مشارکت در واکسیناسیون همگانی می‌تواند تعیین کننده باشد.

کارشناسان در این زمینه می‌گویند: خبر خوش کاهش محدودیت‌ها و نزدیک شدن شرایط به روال عادی زندگی نکته‌ای است که می‌تواند امیدوار کنندباشد و با درنظر گرفتن افزایش سطح واکسیناسیون سیاستی کاملاً منطقی شناخته می‌شود، اما نکته اصلی برای مدیریت شرایط این است که هموطنان همانند روزهای اول آغاز همه‌گیری در این زمینه همراهی لازم را داشته و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را فراموش نکنند.

این گروه تاکید می‌کنند مشارکت در امر واکسیناسیون همگانی یکی از اصلی‌ترین نکاتی است که باید هموطنان درنظر داشته باشند تا با آغاز فصل سرما مدیریت پیک‌های احتمالی در آینده ساده‌تر و کم هزینه‌تر باشد.

در این زمینه البته تجارت کشورهای دیگر برای مدیریت کرونا هنگام کاهش محدودیت‌ها نیز نشان می‌دهد با افزایش سطح واکسیناسیون در سراسر کشور و ارتقاء ایمنی جامعه با استفاده از این شیوه کاهش محدودیت‌ها می‌تواند به عادی شدن زندگی بعد از نزدیک به دوسال محدودیت کمک شایان کند اما واقعیت امر اینجاست که همه حتی مسئولان درنظر داشته باشند که ویروس منحوس همچنان فعال است و نوسان‌های روزانه در شاخص‌های تعیین شده این واقعیت را تایید می‌کند.

کارشناسان همچنین تاکید می‌کنند اگرچه در دوران مقابله جهانی با ویروس مهلک کرونا پروتکل‌های بسیار مناسبی در اختیار کادر درمان قرار گرفته و رفته رفته مقابله با این ویروس مثل سایر بیماری‌ها ساده‌تر خواهد شد اما همچنان میزان کشندگی ویروس می‌طلبد که این بیماری را جدی گرفته و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری در کنار گسترش واکسیناسیون کمترین خسارت را از فعالیت ویروس منحوس متحمل شویم.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا کلانشهر تهران با اشاره به اینکه نزدیک به ۷۰ درصد کل جامعه دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند گفت: با توجه به ذخایر قابل قبول واکسن که در اختیار وزارت بهداشت قرار دارد برنامه‌ریزی‌های بسیار مناسبی برای تسهیل در این زمینه ایجاد شده و اکنون شهروندان می‌توانند با کمترین زمان ممکن نسبت به دریافت واکسن خود در نزدیکترین مکان محل سکونت یا کارشان اقدام کنند هرچند تدابیری هم برای تزریق در محل نیز اندیشیده شده تا آن گروه از هموطنان که مشکل تردد یا جابه‌جایی دارند بتوانند واکسن خود را به موقع دریافت کنند.

علیرضا زالی در ادامه افزود: مشارکت هموطنان در طرح ملی واکسیناسیون می‌توانند نتایج بسیار مناسبی در مدیریت همه‌گیری داشته باشد و لازم است هموطنان بدانند براساس مستندات علمی و تحقیقات انجام شده افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند ۵ برابر شانس ابتلا بیماری برای آنها کمتر است و احتمال بستری شدن افراد واکسینه شده در بیمارستان به عنوان بیمار بدحال نیز ۲۹ برابر کمتر می‌شود.

زالی همچنین تاکید کرد:  ۹۰ درصد افرادی که واکسن نزده‌اند درگیر بیماری می‌شوند و امکان مرگ و میر برای افرادی که واکسن زده‌اند ۱۱ برابر کاهش خواهد داشت که با توجه به حداقل شدن میزان بیماری در سراسر کشور اکنون بهترین فرصت برای دریافت واکسن است.

وی با اشاره به احتمال کاهش محدودیت‌ها در آینده نزدیک گفت: خوشبختانه امکان کاهش محدودیت‌ها براساس شواهد و مستندات وجود دارد که باید از این فرصت استفاده کنیم اما هموطنان لازم است بدانند که کاهش محدودیت‌ها به معنی رفع کامل مشکل بیماری کرونا و عادی شدن شرایط زندگی نیست بلکه همچنان باید رعایت پروتکل‌ها را درنظر داشته باشیم تا بیماری به حداقل قدرت مشکل‌ آفرینی رسیده و وضعیت عادی شود چون در این شرایط می‌توانیم با کرونا همچون بیماری‌های دیگر برخورد کنیم.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

ابتلا و بستری‌های کرونایی در آذربایجان‌غربی کاهش یافت
ویروس کرونا دوباره در جزایر خلیج فارس جان گرفت
تعداد بیماران بدحال کرونایی در گیلان رو به کاهش است

استان آذربایجان غربی/ فوت ۱۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته

جواد آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته ۱۹ نفر دیگر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان دادند تا تعداد کل فوتی‌ها به ۶ هزار و ۳۹۱ نفر برسد.

وی از ابتلای یک هزار و ۵۳ نفر در شبانه روز گذشته خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ۲۷۹ هزار و ۹۶۴ نفر به بیماری کرونا آلوده شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به تعداد بستری سندروم حاد تنفسی در استان افزود: هم اکنون یک هزار و ۷۰۳ نفر بیمار از مشکلات تنفسی رنج برده و ۵۰ نفر نیز وصل به دستگاه ونتیلاتور هستند.

وی با اشاره به آمار ۷۶۹ نفری بستری مشکوک در بیمارستان‌های سطح استان بیان کرد: ۳۰۸ نفر نیز در بخش آی سی یو بستری هستند و مراحل درمان را می‌گذرانند‌.

استان اصفهان/ ۹۹۱ مورد کرونا شناسایی شد

آرش نجیمی در جمع خبرنگاران، با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار داشت: در این بازه زمانی تعداد کل موارد نمونه‌گیری شده ویروس کرونا در استان ۲۷۷۰  نفر بودند که۹۹۱  بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند.

وی افزود: از این تعداد بیمار جدید مبتلا به کرونای شناسایی شده ۳۵۵  نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شدند همچنین طی این مدت ۳۸۷ بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر۱۹۵۵ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد ۳۴۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

وی آمار مرگ و میر بیماران مشکوک به کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر در استان اصفهان را ۳۸ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۶ نفر فوت شده کرونا مثبت قطعی بوده است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان خراسان رضوی/ ۲۱٫۹ جمعیت هدف کامل واکسینه شدند

 محمدجعفر صادقی در گفت‌وگو باخبرنگار تسنیم در مشهد مقدس، اظهارداشت: ۲ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۸۳۹ دز واکسن در نوبت اول برای جمعیت بالای ۱۲ سال تزریق شده است، این آمار ۵۷٫۷ درصد جمعیت دوازده سال به بالا هستند که مشمول واکسیناسیون می‌شوند.

وی افزود: تاکنون ۸۹۰ هزار و ۷۶۷ نفر دز دوم واکسن را دریافت کردند که این جمعیت ۲۱٫۹ درصد جمعیت هدف است.در شبانه روز گذشته ۷۶ هزار دز واکسن تزریق شده است که انتظار داریم با حضور پر رنگ مردم این آمار به حداقل ۱۰۰ هزار دز واکسن در شبانه روز برسد.

محمد مقضی،مسئول واکسیناسیون حاشیه شهر بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی نیز اظهارداشت: تاکنون ۱۲۰ هزار دز واکسن در حاشیه شهر مشهد به همت بسیج جامعه پزشکی تزریق شده است که ۷۵ درصد این آمار مربوط به دز اول و مابقی مربوط به دز دوم است.

وی با اشاره به اینکه بسیج جامعه پزشکی ۸ نقطه از شهر مشهد را برای واکسیناسیون انتخاب کرده است، افزود: توس ۴۱، شهرک شهید رجایی، پنج تن ۴۸، رسالت ۶۴، آوینی ۲۵، پایداری، سیدی، کوی امام هادی(ع) از جمله مناطق تحت پوشش بسیج جامعه پزشکی برای انجام واکسیناسیون است.

وی ابراز کرد: یک پایگاه ویژه اتباع نیز به همت جمعیت فاطمیون مدیریت می‌شود که در انتهای آوینی است و موضوع واکسیناسیون این گروه از جمعیت هدف را برعهده گرفته است. ۱۰ دستگاه اتوبوس واکسن برای خدمت رسانی آماده شده است طرح خانه به خانه نیز برای آن دسته از افرادی که امکان حضور در مراکز واکسیناسیون را ندارند به صورت موردی انجام می‌شود.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان کرمان/ ۴۲۴ مورد بستری در مراکز درمانی

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با بیان اینکه سیر نزولی کرونا در این پیک تندتر از پیک‌های قبل است اظهار داشت: زمانی که حدود ۷۰ درصد جمعیت کشور واکسیناسیون شود، دیگر درگیر اپیدمی‌های بزرگ نمی‌شویم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۴۲۴ مورد است گفت: از این تعداد ۲۵۹ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۲۸ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۳۶ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۲۳ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۷۸ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۵۵ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۳۹ هزار و ۸۰۴ مورد رسیده است.

وی به فوت ۱۰ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۴ هزار و ۷۳۸ نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان یک میلیون و ۴۵۴ هزار و ۸۳۴ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را ۶۲۹ هزار و ۱۲۴ مورد است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

درحال تکمیل… .

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

انتهای پیام/ی




جدیدترین اخبار کرونا در ایران| فراز و فرودهای معنادار آمارها / رفع محدودیت‌ها به معنی پایان همه‌گیری نیست + نقشه و نمودار

منبع:تسنــیم
? جدیدترین اخبار کرونا در ایران| فراز و فرودهای معنادار آمارها / رفع محدودیت‌ها به معنی پایان همه‌گیری نیست + نقشه و نمودار