جدیدترین اخبار امیکرون در ایران| کاهش ۹ برابری نرخ ابتلای روزانه / شرایط شکننده است؛ عادی انگاری ممنوع + نقشه و نمودار

گروه استان‌ها ـ آمارهای رسمی از نرخ ابتلای روزانه کرونا نشان می‌دهد که دیروز کمترین نرخ ابتلا در یک ماه گذشته ثبت شده، اما واقعیت امر اینجاست که کارشناسان براین باورند که شرایط شکننده است و عادی انگاری می‌تواند شرایط را به نفع ویروس منحوس برگرداند. – اخبار استانها – به‌گزارش گروه استان‌های فت فتو،  […]

گروه استان‌ها ـ آمارهای رسمی از نرخ ابتلای روزانه کرونا نشان می‌دهد که دیروز کمترین نرخ ابتلا در یک ماه گذشته ثبت شده، اما واقعیت امر اینجاست که کارشناسان براین باورند که شرایط شکننده است و عادی انگاری می‌تواند شرایط را به نفع ویروس منحوس برگرداند.

– اخبار استانها –

به‌گزارش گروه استان‌های فت فتو،  براساس انتشار آمارهای نرخ ابتلای روزانه از سوی وزارت بهداشت دیروز در چهاردهمین روز از اسفند ۱۴۰۰ کمترین میزان نرخ ابتلای روزانه در ۳۰ روز گذشته ثبت شده اما کارشناسان بهداشت و درمان در این زمینه تاکید می‌کنند که انتشار این آمار نباید عاملی در عادی انگاری مردم باشد چون رفتار ویروس منحوس می‌تواند دوباره دردسرساز باشد.

کارشناسان بهداشت و درمان در این زمینه تاکید می‌کنند کاهش ۹ برابری نرخ ابتلای روزانه خبری قابل تامل در پیک ششم است که می‌تواند نشانه‌ای از عبور از این پیک با کمترین هزینه ممکن باشد اما واقعیت اینجاست که رفتارشناسی ویروس کرونا بخصوص در شرایطی که ویروس امیکرون در سراسر ایران فعال است نشان می‌دهد تمام این روند می‌تواند زیر سایه عادی انگاری و بی‌تفاوتی هموطنان به پروتکل‌های بهداشتی به‌سرعت معکوس شده و روند صعودی به خود بگیرد.

این گروه تاکید می‌کنند اکنون که آمارها نشان‌دهنده کاهش بحران در پیک ششم هستند بهترین راهکار همکاری و مشارکت گسترده هموطنان با سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا است به این ترتیب که ابتدا با درنظر گرفتن اهمیت واکسیناسیون در این طرح مشارکت حداکثری داشته باشند و بعد از آن نیز هنگام برنامه‌ریزی برای سفرهای نوروزی خود تمام موارد و پروتکل‌های تعیین شده را هم مدنظر داشته باشند.

به گفته این کارشناسان حالا که سیاست مسئولان وزارت بهداشت با درنظر گرفتن شرایط عدم ایجاد محدودیت‌های کرونایی برای نوروز ۱۴۰۱ است هموطنان نیز لازم است مسئولان مربوطه را همراهی کرده و در راستای تثبیت شرایط همه‌گیری گام موثرتری بردارند تا به این وسیله علاوه بر عبور از پیک ششم با کمترین هزینه بتوانیم زنجیره انتقال ویروس منحوس را هم کاملا قطع کنیم.

تعداد بیماران کرونایی در استان کرمان ۱۰ درصد کاهش داشت
پرسه کرونا در کوچه پس‌کوچه‌ بازارهای استان لرستان/ خطر اوج‌گیری دوباره اُمیکرون در شلوغی‌های شب عید +فیلم
داد و ستد کرونا در شلوغی بازار شب عید در خراسان جنوبی ادامه دارد

استان ایلام/ ۳ فوتی و ۴۲ بیمار جدید در ۲۴ ساعت

جاسم محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد ۷۷ هزار و ۷۴۳ نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی ۴۲ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال‌حاضر ۷۴ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت اخیر ۱۳ بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبودیافته‌ها ۷۴ هزار و ۹۷۶ نفر بوده است.

محمدی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته سه مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان دو مورد در شهرستان ایلام و یک مربوط به شهرستان آبدانان گزارش شده و مجموع فوت‌شدگان ناشی از کرونا تا کنون یک هزار و ۲۱۵ نفر بوده است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

استان اصفهان/ ۲۱۴ بیمار جدید ثبت

پژمان عقدک در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۴ مورد مثبت ابتلای قطعی گزارش شده است.

وی افزود: در همین بازه زمانی ۷۰۸  تست کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گرفته شده که از این میزان ۲۱۴ مورد مثبت اعلام شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر۸۱۷ بیمار کرونایی بستری هستند، گفت: در شبانه‌روز گذشته ۱۵۱ بیمار به بیماران بستری اضافه شدند و ۱۵۱ بیمار هم ترخیص شدند.

عقدک تصریح کرد: ۱۶۲ نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال وخیم‌تری نسبت به بقیه بستری‌ها دارند.

وی ادامه داد: ۱۷ مورد فوتی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده که ۱۴ مورد آن قطعی  و ۳ مورد مشکوک به کرونا بودند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به مجموع بیماران کرونایی بستری شده از ابتدا تا کنون، اظهار داشت: ۱۹۹ هزار و ۷۰۷ بیمار در اثر ابتلا به ویروس منحوس کرونا بستری شدند که از این تعداد ۱۳۴ هزار  و ۵۴۱ نفر بهبود و ۶ هزار و ۵۱۸ نفر فوت کردند.

استان بوشهر/ ۱۴۸ بیمار جدید کرونایی بستری شدند

احمد یزدان‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۴۴ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند اظهار داشت: اکنون تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر ۱۴۸ نفر و نسبت به روز قبل کاهش یافته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از بستری ۲۵ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی خبر داد و بیان کرد: از مجموع بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه کرونایی، ۱۵ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارد.

وی با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته ۴ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونایی در بیمارستان‌های استان ثبت شد خاطر نشان کرد: فوتی‌ها بین ۶۲ تا ۸۷ سال سن دارند که تعداد جان‌باختگان بیماری کرونایی استان پس از ۲ سال ۲ ماه به ۲ هزار و ۱۱۰ نفر رسیده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته ۳۹ بیمار پس از بهبودی از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند که از این تعداد، ابتلای ۱۱ مورد به کرونا مثبت، قطعی بوده است.

یزدان‌پناه با بیان اینکه شهرستان دیر تنها شهرستان قرمز در استان بوشهر است خاطر نشان کرد ۵ شهرستان بوشهر، گناوه، تنگستان، کنگان و عسلویه در وضعیت نارنجی و پر خطر و ۴ شهرستان دیلم، دشتستان، دشتی و جم در وضعیت زرد و خطرناک کرونایی قرار دارند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

استان خراسان جنوبی/ ۶ فوتی در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شد

دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۱۰۳ آزمایش جدید کرونا در استان انجام شد که ۴۵ مورد مثبت جدید شناسایی شد.

دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی افزود: از این تعداد ۲۱ مورد از بیرجند، ۱۰ مورد از نهبندان، ۴ مورد از فردوس، زیرکوه و طبس هر کدام ۳ مورد و قاین، درمیان، سربیشه و سرایان هر کدام یک مورد شناسایی شد.

به گفته وی در حال حاضر ۸۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۷۷ نفر کرونا مثبتند و از این تعداد ۲۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال۴ نفر نامساعد است.

دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: در شبانه روز گذشته ۶ نفر دیگر در استان براثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع موارد فوت به یک هزار و ۳۹۳ نفر افزایش یافت.

شریف زاده افزود: در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان ۵۷۷ هزار و ۸۴۵ نفر واکسن نوبت اول، ۵۱۷ هزار و ۲۹۲ نفر واکسن نوبت دوم و ۲۰۱ هزار ۹۶۰ نفر واکسن نوبت سوم را دریافت کردند.

استان خراسان رضوی / ۱۷۸ مورد بستری جدید در مراکز درمانی

محمد پهلوان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس با بیان اینکه از مجموع بیماران جدید یک روز گذشته ۱۳۴ نفر به مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختصاص دارد اظهارداشت: در حال حاضر ۷۷۸ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستندکه از این تعداد ۶۰۰ بیمار در مناطق زیر پوشش این دانشگاه بستری هستند.

وی با بیان اینکه حدود ۲۳ درصد بیماران مبتلا به کرونا بستری در مراکز درمانی در شرایط بدحال قرار دارند تصریح کرد: در حال حاضر ۱۹۶ بیمار مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه استان بستری هستند که از این تعداد ۱۵۶ بیمار در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت مراقبت قرار دارند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-۱۹ دانشگاه  علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در یک روز گذشته ۵۹۹ بیمار سرپایی مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت منتخب مراجعه کردند تاکید کرد: در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروزی، افزایش دورهمی‌ها و کاهش دستورالعمل‌های بهداشتی مهمترین عامل در افزایش مجدد تعداد بیماران مبتلا به کرونا محسوب می‌شود.

پهلوان با بیان اینکه تکمیل واکسیناسیون امری مهم در افزایش ایمنی جامعه محسوب می‌شود گفت: بر اساس اعلام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در حال حاضر یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از  گروه‌های بالای ۱۸ سال نوبت سوم واکسیناسیون آنها فرا رسیده است و تا کنون اقدامی برای دریافت آن نکرده اند که این امر می‌تواند ایمنی جامعه را کاهش و خطر رشد مجدد تعداد بیماران و مواجهه با پیک‌های بعدی را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه مردم همواره یکی از حامیان اصلی مدافعان سلامت در دوران همه‌گیری کرونا هستند از عموم مردم خواست ضمن توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دورهمی و رعایت فاصله اجتماعی، در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در میان اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی موارد را با شماره‌های ۱۹۰ و ۴۰۳۰ اطلاع دهند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

استان کرمان/ ۳۸۸ مورد ابتلای قطعی

بر اساس آخرین نقشه رنگ‌بندی رسمی کشور که هفتم اسفند‌ماه توسط وزارت بهداشت منتشر شد، در حال حاضر از ۲۳ شهرستان استان کرمان، ۱۵ شهرستان استان در وضعیت قرمز، ۷ شهر در وضعیت نارنجی و یک شهر در وضعیت زرد قرار دارد.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌ پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ تا ظهر روز قبل اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۳۸۸ مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۲۶۶ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۲۳ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۵۴ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۱۲ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۳۳ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۹۴ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: با فوت ۷ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان، مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۵ هزار و ۴۷۴ مورد رسیده است.

صحبتی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان دو میلیون و ۲۸۶ هزار و ۶۹۷ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و ۹۹۲ هزار و ۳۰۷ مورد و در نوبت سوم ۷۷۱ هزار و ۶۳۳ دوز تزریق شده است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

استان همدان/ ۷۵ مورد ابتلای جدید ثبت شد

علیرضا توقیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: در روز گذشته ۳ بیمار مبتلا به کرونا به خاطر وخامت اوضاع فوت شدند.

وی افزود: از ابتدای شروع اپیدمی‌ کرونا تاکنون ۳ هزار و ۲۵۲ بیمار کرونایی در استان جان خود را از دست داده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در حال حاضر ۴۵۳ بیمار تنفسی مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

توقیری با بیان اینکه در روز گذشته یک هزار و ۹۰۰ مورد بیمار تنفسی و مشکوک به کرونا به اورژانس بیمارستان‌های استان مراجعه کردند، اظهار داشت: این آمار‌ نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۷ بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند، افزود: تاکنون ۱۴۲ هزار و ۶۵۶ بیمار کرونایی در بخش بستری و سرپایی شناسایی شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره وضعیت واکسیناسیون در استان، تصریح کرد: تاکنون سه میلیون و ۷۹ هزار و ۲۸۳ دز واکسن کرونا مربوط به نوبت اول، دوم و یادآور برای جامعه هدف در استان همدان تزریق شده است.

درحال تکمیل… .

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

انتهای پیام/ی




جدیدترین اخبار امیکرون در ایران| کاهش ۹ برابری نرخ ابتلای روزانه / شرایط شکننده است؛ عادی انگاری ممنوع + نقشه و نمودار

منبع: تسنــیم
? جدیدترین اخبار امیکرون در ایران| کاهش ۹ برابری نرخ ابتلای روزانه / شرایط شکننده است؛ عادی انگاری ممنوع + نقشه و نمودار