تیم اقتصادی رئیس‌جمهور روسیه به کرمان سفر می‌کند/ تفاهم‌نامه پروژه بندر خشک و لجستیک

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از عقد تفاهم‌نامه پروژه بندر خشک و لجستیک در کرمان با همکاری روسیه خبر داد.  به گزارش نذیر کرمان از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با ایگور لویتین دستیار و فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.  وی در خصوص این دیدار اظهار داشت: آقای ایگور امروز با […]


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از عقد تفاهم‌نامه پروژه بندر خشک و لجستیک در کرمان با همکاری روسیه خبر داد.

 به گزارش نذیر کرمان از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با ایگور لویتین دستیار و فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

 وی در خصوص این دیدار اظهار داشت: آقای ایگور امروز با حضور در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با کمیسیون اقتصادی مجلس موضوعات مربوط به اجرای این پروژه مهم را مورد بررسی قرار داد.

 وی ادامه داد: در این جلسه توافقات مهم در خصوص همکاری این کمیسیون برای اجرای هرچه سریع‌تر و کامل‌تر پروژه مذکور مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

در این نشست پورابراهیمی اعلام کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس آماده هرگونه همکاری برای اجرای این ابر پروژه مهم ملی و منطقه‌ای است.

وی همچنین درخواست کرد که شهر کرمان مسیر شاهراه ارتباطی کریدور شمال به جنوب در قالب طرح مشترک سرمایه‌گذاری خارجی در دستور کار تیم اقتصادی روسیه قرار گیرد.

 آقای ایگور نیز گفت: ما برای اولین‌بار به مجلس می‌آییم و برای تحقق توافقات دو رئیس‌جمهور موضوع را به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دادیم.

 دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه ادامه داد: به‌زودی تیم اقتصادی مرتبط با رئیس‌جمهور روسیه به کرمان سفر خواهند کرد.

استاندار کرمان نیز در این نشست ضمن تشکر از حضور دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد: با توجه به ظرفیت‌های بزرگ معدنی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری و عبور ۲ مسیر ریلی راه آهن از شمال به سمت چابهار- زاهدان و بندرعباس و وجود شاهراه‌های ارتباطی زمینی شمال- جنوب و شرق به غرب و پنج فرودگاه تخصصی، سه منطقه ویژه اقتصادی، آمادگی همکاری کامل با طرف روسی در اجرای این پروژه مهم در کرمان هستیم.

شایان ذکر است آقای ایگور دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه با برگزاری جلسات با معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی امنیت ملی موضوعات مربوط به اجرای پروژه بندر خشک و لجستیک ایران در مسیر اجرای پروژه کریدور شمال و جنوب در کرمان را از طرف رئیس‌جمهور روسیه پیگیری می‌کنند.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب





تیم اقتصادی رئیس‌جمهور روسیه به کرمان سفر می‌کند/ تفاهم‌نامه پروژه بندر خشک و لجستیک

منبع: فــارس
? تیم اقتصادی رئیس‌جمهور روسیه به کرمان سفر می‌کند/ تفاهم‌نامه پروژه بندر خشک و لجستیک