تولید مرغ استان، پایین تر از حد مصرف

خیراندیش گفت: نیاز سالیانه شمال کرمان به گوشت مرغ ۶۵ تا۷۰ هزار تن است که با احتساب مصرف سالیانه ۲۵ کیلو برای هر نفر با کمبود مرغ مواجه هستیم. محمد خیر اندیش گفت: در استان کرمان حدود ۶۰۰ واحد مرغ گوشتی فعال با میزان جوجه ریزی ماهیانه به طور متوسط ۲ و نیم میلیون قطعه […]

خیراندیش گفت: نیاز سالیانه شمال کرمان به گوشت مرغ ۶۵ تا۷۰ هزار تن است که با احتساب مصرف سالیانه ۲۵ کیلو برای هر نفر با کمبود مرغ مواجه هستیم.

محمد خیر اندیش گفت: در استان کرمان حدود ۶۰۰ واحد مرغ گوشتی فعال با میزان جوجه ریزی ماهیانه به طور متوسط ۲ و نیم میلیون قطعه و سالیانه قریب به ۳۰ میلیون قطعه وجود دارد که منجر به تولید سالیانه، ۵۰ هزار تن گوشت مرغ می‌شود.

به گفته او نیاز سالیانه شمال استان کرمان ۶۵ تا۷۰ هزار تن گوشت مرغ است که با سرانه مصرف ۲۵ کیلوگرم برای هر نفر در سال در تولید مرغ استان کرمان دچار کمبود هستیم؛ بنابراین در حال توسعه زیرساخت‌های لازم؛ یعنی احداث مرغداری‌ها و افزایش ظرفیت هستیم تا در تولید مرغ به خودکفایی برسیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان می‌گوید: اخیرا تولید تخم مرغ استان کرمان افزایش چشمگیری داشته است و قریب به ۲۷ هزار تن تولید صورت گرفته است که با سرانه مصرف ۱۰ کیلوگرم در سال برای هر نفر با جمعیت استان در حوزه شمال همخوانی دارد و کمبود خاصی مشاهده نمی‌شود.

به گفته او میزان نیاز سالیانه بخش طیور به نهاده‌ها، شامل: ذرت ۱۴۴ هزار تن، سویا ۷۰ هزار تن، جو و سبوس هر کدام ۲ هزارتن است.

او می‌گوید: جمعیت دام استان در حدود ۳ میلیون راس دام سبک و ۱۳۲ هزار راس دام سنگین است و از جمعیت دام سنگین حدود ۳۲ هزار راس صنعتی و بقیه آن‌ها دو رگ و بومی هستند.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در شمال استان کرمان ۱۰ هزار نفر شتر وجود دارد که تولید گوشت از آن‌ها تقریبا ۲۸ هزار و ۳۶۰ تن، تولید شیر از آن‌ها ۲۵۵ هزار تن شیر و تولید کرک از آن‌ها حدود هزار تن است.

او گفت: میزان نهاده مورد نیاز بخش دام سالیانه ۶۰ هزار تن ذرت، ۳۰ هزار تن سویا و ۱۴۴ هزار تن جو است.

خیراندیش می‌گوید: در استان کرمان ۵۴ کشتارگاه دام، ۱۴ کشتارگاه طیور و ۲۸ واحد تولید خوراک فعالیت دارند و همچنین یک واحد مرغ اجداد و ۳ واحد مرغ گوشتی وجود دارد.

او می‌گوید: سالیانه از ۶۵ هزار کلنی زنبور عسل، بیش از ۵۰۰ تن عسل برداشت می‌شود.

فت فتو کرمان کرمان




تولید مرغ استان، پایین تر از حد مصرف

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? تولید مرغ استان، پایین تر از حد مصرف