تولید سالانه بیش از ۵ میلیون تن محصول کشاورزی در جنوب کرمان

کرمان- رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در همایش ملی روز جهانی خاک از تولید سالانه بیش از ۵ میلیون تن محصول کشاورزی در این منطقه خبرداد. به گزارش نذیر کرمان، احمد احمدپور صبح شنبه در همایش ملی روز جهانی خاک اظهار کرد: بحث امنیت غذایی در منطقه جنوب کرمان بسیار حائز اهمیت است. وی […]

کرمان- رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در همایش ملی روز جهانی خاک از تولید سالانه بیش از ۵ میلیون تن محصول کشاورزی در این منطقه خبرداد.

به گزارش نذیر کرمان، احمد احمدپور صبح شنبه در همایش ملی روز جهانی خاک اظهار کرد: بحث امنیت غذایی در منطقه جنوب کرمان بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: از ۲۵۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت در جنوب کرمان سالانه بیش از ۵ میلیون تن محصول تولید می‌شود و خاک منطقه از نظر مواد عالی جز خاک‌های فقیر در کشور قرار دارد.

احمدپور تصریح کرد: به ازای هر هکتار تغییر کاربری اراضی کشاورزی ۸ تن کاهش تولید محصول و امنیت غذایی ۲۰ نفر در معرض خطر قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تاکید کرد: مراکز علمی و دانشگاهی باید به عنوان متولیان اصلاح الگوی کشت در منطقه تأثیر گذاری ویژه ای در کشت محصولات جدید و سازگار با منابع آب و خاک موجود داشته باشند.

در این مراسم همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید بهروز حسینی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه گفت: یکی از سرمایه‌های مادی بشر خاک و آب است که باید با برنامه ریزی و مدیریت جامع و کامل در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم.

وی افزود: با این اقدامات می‌توان با تولید محصول و بکارگیری دانش و همچنین اشتغال در امنیت غذایی جامعه گام برداشت.

وحدت برخورداری مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان نیز در این مراسم اظهار کرد: با توجه به اینکه معیشت منطقه وابسته به کشاورزی است باید همه مسئولین در جهت حافظت از این نعمت خدادادی تلاش کنند.

وی ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته در سفر ریاست جمهور به منطقه در بحث پایش خاک ۳۰ میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد شده است.

یادآوری می‌شود: در پایان همایش از خادمیاران خاک و برگزیده ساخت کلیپ در خصوص حفاظت از خاک توسط رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان و جمعی از مسئولین بخش کشاورزی تقدیر شد.

کد خبر ۵۹۷۳۸۲۳




تولید سالانه بیش از ۵ میلیون تن محصول کشاورزی در جنوب کرمان

منبع: مــهر
? تولید سالانه بیش از ۵ میلیون تن محصول کشاورزی در جنوب کرمان