توطئه تبدیل عراق به کشوری بدون دولت برای ایجاد ناامنی/ دشمنان ملت عراق نگران وحدت ایران و عراق هستند

سید جعفر قنادباشی گفت: آمریکایی ها در سه سال اخیر، علنا و آشکارا در صدد تضعیف دولت و براندازی در عراق، ایجاد کشوری بدون دولت و از سوی دیگر نیز درصدد بر هم زدن امنیت این کشور هستند که این طرح دولت آمریکا، خواست ارتجاع منطقه و دولت های دست نشانده است که چنین اتفاقی […]

سید جعفر قنادباشی گفت: آمریکایی ها در سه سال اخیر، علنا و آشکارا در صدد تضعیف دولت و براندازی در عراق، ایجاد کشوری بدون دولت و از سوی دیگر نیز درصدد بر هم زدن امنیت این کشور هستند که این طرح دولت آمریکا، خواست ارتجاع منطقه و دولت های دست نشانده است که چنین اتفاقی در عراق بیفتد و این مسئله ای است که ما نمی توانیم فراموش کنیم.

سید جعفر قنادباشی در گفتگو با فت فتو؛ با اشاره به تحولات اخیر عراق گفت: متأسفانه در عراق چندین جریان بین المللی و منطقه ای مدتی است که در صدد ایجاد هرج و مرج در این کشور هستند و تلاش می کنند تا دولت عراق نتواند در راستای تکمیل ساختار سیاسی خود گام بردارد و با این رویکرد می خواهند از رشد توانمندی های اقتصادی این کشور جلوگیری کنند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: در این شرایط متأسفانه گروه هایی، خواستار ادامه حضور نیروهای خارجی در عراق هستند
و بدون توجه به توطئه هایی که علیه تمام مردم عراق اجرا می شود، دست به قدرت طلبی زده اند و در واقع قدرت طلبی آنها سبب شد، بهانه ای به دست جریان های بین المللی بیفتد و روند تحولات عراق به سمت و سوی خطرناکی سوق پیدا کند.

وی بیان کرد: در این زمان، توطئه اضطراری و فوری در دستور کار طرف های منطقه ای است و هدف کوتاه مدت آنها این است که توطئه ای را در عراق فراهم کنند تا شکوه و عظمت راهپیمایی عظیم اربعین مجددا اتفاق نیفتد.

توطئه تبدیل عراق به کشوری بدون دولت برای ایجاد ناامنی

قنادباشی اظهار کرد: در ادامه سیاست های گذشته برای تبدیل عراق به کشوری بدون دولت و کوشش هایی برای ایجاد نا امنی در این کشور، زمانی که گروه هایی درصدد قدرت طلبی بودند، توطئه جلوگیری از برگزاری باشکوه مراسم اربعین هم به اجرا گذاشته شد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: آمریکایی ها در سه سال اخیر، علنا و آشکارا در صدد تضعیف دولت و براندازی در عراق، ایجاد کشوری بدون دولت و از سوی دیگر نیز درصدد بر هم زدن امنیت این کشور هستند که این طرح دولت آمریکا، خواست ارتجاع منطقه و دولت های دست نشانده است که چنین اتفاقی در عراق بیفتد و این مسئله ای است که ما نمی توانیم فراموش کنیم.

آمریکا و مرتجعان منطقه ای به دنبال تضعیف دولت عراق

وی با بیان اینکه مجلس قبلی و کنونی عراق، دو مصوبه بسیار مهم داشته که این دو مصوبه سبب تشدید دشمنی، دشمنان شده است، اظهار کرد: مجلس قبلی عراق لایحه ای را به تصویب رساند که بر ضرورت اخراج آمریکایی ها از عراق تأکید می کرد و مجلس فعلی عراق قانون اینکه هر گونه عادی سازی با رژیم صهیونیستی محکوم است، را به تصویب رساند.

قنادباشی ادامه داد: این دو مصوبه از دیدگاه مثلث عبری، عربی و غربی یک جرم بزرگ تلقی می شود و این مسئله، خواست نمایندگان مردم عراق بود و واکنش هایی را از سوی دشمنان عراق ایجاد کرد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: دشمنان عراق نگران هستند که مرجعیت در عراق به ایران انتقال پیدا کند و این یکی از نگرانی های بزرگ آنها است؛ آنها معتقدند، افکاری که به اخراج آمریکایی از عراق تأکید می کند و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را ممنوع می کند، هم سو با افکاری در ایران است و دشمنان کشور عراق در بین اجرای توطئه های خود در این کشور به دنبال بر هم زدن رابطه بین ایران و عراق هستند.

غفلت طرفداران صدر از توطئه های بزرگ علیه عراق

وی خاطر نشان کرد: در این شرایط،  گروه مقتدی صدری متوجه جریان هایی نبود و تحلیلی از توطئه های بزرگ علیه عراق نداشت و در صدد سهم خواهی و قدرت طلبی برآمد و انگیزه هایی را ایجاد کرد تا آنها بتوانند نقشه هایشان را بهتر اجرا کنند.

انتهای پیام/م
 




توطئه تبدیل عراق به کشوری بدون دولت برای ایجاد ناامنی/ دشمنان ملت عراق نگران وحدت ایران و عراق هستند

منبع:آرمـان
? توطئه تبدیل عراق به کشوری بدون دولت برای ایجاد ناامنی/ دشمنان ملت عراق نگران وحدت ایران و عراق هستند