توسل به حضرت زهرا (س) رمز شهادت سردار سلیمانی است

فت فتو/کرمان امام جمعه کرمان گفت: جهاد اکبر و توسل به حضرت زهرا (س) سبب محبوبیت شهید سلیمانی شد؛ این جهاد سخت است و مردودین بسیاری دارد. حسن علیدادی سلیمانی، در همایش “هم دانشگاهی” که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهید حاج قاسم سلیمانی کرمان برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) بیان کرد: حضرت […]

فت فتو/کرمان امام جمعه کرمان گفت: جهاد اکبر و توسل به حضرت زهرا (س) سبب محبوبیت شهید سلیمانی شد؛ این جهاد سخت است و مردودین بسیاری دارد.

حسن علیدادی سلیمانی، در همایش “هم دانشگاهی” که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهید حاج قاسم سلیمانی کرمان برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) بیان کرد: حضرت فاطمه (س) در فضیلت‌ها، زندگی سیاسی و اجتماعی و دفاع از امیرالمؤمنین سرآمد است.

وی افزود: فضیلت‌های این حضرت یکی پس از دیگری زوایایی از شخصیت حضرت زهرا (س) را به ما نشان می‌دهند. وقتی فضیلت‌ها زیاد باشد باید آن‌ها را با اسم و کنیه نشان داد به همین دلیل اسامی زیادی برای این حضرت بیان شده است.

وی با اشاره به دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: جامع‌ترین بحثی که هم‌اکنون در رابطه با شهید سلیمانی می‌توانم بگویم، بحث جهاد همه‌جانبه این شهید است.

علیدادی سلیمانی ادامه داد: در مجموع سه محور جهاد وجود دارد که هر کدام شرایط خود را دارند؛ یکی از این جهادها، جهاد اصغر یا همان جهاد با سلاح است که در قرآن به عنوان معیاری برای برتری انسان بیان شده است و شهید سلیمانی ۴۰ سال مشغول به این جهاد بود.

وی اضافه کرد: بخش دوم زندگی شهید سلیمانی جهاد فکری و فرهنگی یا همان جهاد کبیر است؛ یعنی دقیقا متوجه بود کجا و کی حرکت کند؛ در این جهاد باید بصیرت ویژه‌ای داشته باشید و آبرو به میان بگذارید.

امام جمعه کرمان ابراز کرد: جهاد فرهنگی است که میدان جهاد با سلاح را به وجود می‌آورد و سبب انسان‌سازی در این میدان می‌شود بنابراین هر کسی که در میدان نبرد بود مجاهد راه جهاد کبیر نیست.

وی با بیان اینکه جهاد بعد، یعنی جهاد اکبر است که دو جهاد دیگر را مدیریت می‌کند، گفت: این نوع جهاد سبب محبوبیت شهید سلیمانی شد؛ این جهاد بسیار سخت است و مردودین در این جهاد بسیار زیاد هستند.  

علیدادی سلیمانی در ادامه ضمن بیان خاطراتی از شهید سلیمانی در راه جهاد اکبر گفت: جهاد اکبر یا مبارزه با نفس و هوی و هوس، ادب و اخلاق شهید سلیمانی سبب شهادت این سردار شد که این بخش زندگی حاج قاسم‌ را باید پررنگ کرد.

وی عنوان کرد: رزمنده شماره یک بودن و تحمل سختی‌های میدان جنگ تنها جهاد اصغر است که در مقابل جهاد اکبر بسیار کوچک است. در جهاد اکبر انسانیت و نفسانیت با یکدیگر رابطه معکوس دارند.

انتهای پیام




توسل به حضرت زهرا (س) رمز شهادت سردار سلیمانی است

منبع: ایـسنا
? توسل به حضرت زهرا (س) رمز شهادت سردار سلیمانی است