توسعه و پیشرفت کشور در سایه انعقاد قراردادهای منطقه‌ای رقم می‌خورد

رئیس دانشگاه باهنر کرمان گفت: بستن تفاهم‌نامه‌های منطقه‌ای شرط لازم برای پیشرفت است که از این ظرفیت باید استفاده کرد. حسین اکبری‌فرد در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری«فت فتو»؛ با اشاره به سفر آیت الله رئیسی، رئیس جمهور کشور به چین گفت: از جمله برنامه‌ها و رسالت‌های دولت سیزدهم، افزایش همکاری‌ با کشورهای […]

رئیس دانشگاه باهنر کرمان گفت: بستن تفاهم‌نامه‌های منطقه‌ای شرط لازم برای پیشرفت است که از این ظرفیت باید استفاده کرد.

حسین اکبری‌فرد در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری«فت فتو»؛ با اشاره به سفر آیت الله رئیسی، رئیس جمهور کشور به چین گفت: از جمله برنامه‌ها و رسالت‌های دولت سیزدهم، افزایش همکاری‌ با کشورهای همسایه، منطقه‌ و کشورهای مسلمان است؛ بنابراین آنچه که در این سفر اهمیت دارد، مسئله همکاری‌های منطقه‌ای است.

رئیس دانشگاه باهنر کرمان ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی در حوزه انرژی، نفت، حمل و نقل و ترانزیت، کشاورزی و غیره برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی در ایران وجود دارد که تمامی کشورها و سرمایه‌گذارها به این ظرفیت نیازمند هستند؛ بنابراین برای سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی و آثار این مهم، نیاز دارد که ما تعامل بیشتری با کشورهای منطقه داشته باشیم.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به اینکه اولین رخدادی که از دولت سیزدهم شاهد بودیم، عضویت در سازمان همکاری‌های شانگ‌های بود، عنوان کرد: گروه بریکس شامل کشورهای روسیه، چین، برزیل، هند و آفریقای جنوبی است که ظرفیت‌های فوق‌العاده انسانی و اقتصادی دارند، بنابراین یکی از محورهای سفر ممکن است عضویت ایران در گروه بریکس باشد.

دکترای اقتصاد پولی با تأکید بر اینکه لازم است با برخی از کشورها تعامل پایدار داشته باشیم، عنوان کرد: بسیاری از کشورها در شرایطی، خیلی مساعدت و همکاری‌هایی نداشتند و کشورهای غربی در سخت‌ترین شرایط به تعهدات خود عمل نکردند و همچنین تحریم‌هایی از سوی آمریکا را داریم؛ بنابراین لازم است که ما تعاملات بانکی در صحنه بین‌الملل داشته باشیم.

اکبری‌فرد بیان کرد: این سفر می‌تواندبه دلیل موقعیت کشورمان در منطقه و برخورداری از ظرفیت‌های انسانی و طبیعی، عاملی برای حضور سرمایه‌گذارهای خارجی باشد؛ بنابراین معتقدم برای اینکه دولت بتواند وعده‌های همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای خود را تحقق بخشد و تقویت کند، می‌تواند جلسات و دیداری را با اندیشمندان در این عرصه داشته باشد.

 رئیس دانشگاه باهنر کرمان تصریح کرد: در این سفر نیز با ورود کشورهای عضو بریکس، امکان امنیت غذایی و انرژی کشورها تقویت می‌شود و با امضا تفاهم‌نامه‌ها، امکان حضور سرمایه‌گذارها در کنار حضور اندیشمندان حوزه‌های مختلف و ارتباط بین جامعه دانشگاهی این کشورها افزایش می‌یابد.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه معتقدم این سفر می‌تواند برکات زیادی داشته باشد که لازم است ما به آنها توجه کنیم، گفت: انجام سفرهای منطقه‌ای و بستن قراردادها و تفاهم‌نامه‌های منطقه‌ای شرط لازم برای توسعه و پیشرفت است که از این ظرفیت باید استفاده کرد.

دکترای اقتصاد پولی خاطرنشان کرد: تمامی کسانی که در محیط‌های دانشگاهی، سیاست خارجی، اقتصاد بین‌الملل و سایر عرصه‌ها فعالیت می‌کنند، دستاوردهای این سفر را دنبال کنند.

انتهای خبر/م
 




توسعه و پیشرفت کشور در سایه انعقاد قراردادهای منطقه‌ای رقم می‌خورد

منبع:آرمـان
? توسعه و پیشرفت کشور در سایه انعقاد قراردادهای منطقه‌ای رقم می‌خورد