توسعه ورزش پس از انقلاب اسلامی

در دهمین نشست گام دوم انقلاب اسلامی، مدیر امور ورزشی باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس رفسنجان به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت. به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ ابوالفضل برزگر گفت: قبل از انقلاب اسلامی معاونتی در آموزش‌وپرورش بود که ٢٠ فدراسیون، ٢٠ رشته ورزشی و ٣٠٠ هیأت ورزشی با کمتر از سه […]

در دهمین نشست گام دوم انقلاب اسلامی، مدیر امور ورزشی باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس رفسنجان به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ ابوالفضل برزگر گفت: قبل از انقلاب اسلامی معاونتی در آموزش‌وپرورش بود که ٢٠ فدراسیون، ٢٠ رشته ورزشی و ٣٠٠ هیأت ورزشی با کمتر از سه کرسی بین‌المللی داشتیم اما بعد از انقلاب سازمان مستقل تربیت‌بدنی و در نهایت ورزش و جوانان با ۵١ فدراسیون، بیش از ١٧٠ رشته ورزشی، هزار و ۵٠٠ هیأت ورزشی و بیش از ١٧ کرسی در نهادهای بین‌المللی ورزش داریم.

مدیر امور ورزشی باشگاه مس رفسنجان ادامه داد: در زمینه توسعه اماکن و فضاهای ورزشی افزایش محسوس و غیرقابل مقایسه استخرهای ورزشی، افزایش زمین‌های چمن طبیعی فوتبال، احداث هزاران زمین چمن مصنوعی، افزایش سالن‌های ورزشی با ظرفیت بیش از دو هزار نفر تماشاگر، افزایش استخرهای بزرگ استاندارد، توسعه پیست‌های دو و میدانی روباز تارتان را داشته‌ایم.

مدیر امور ورزشی باشگاه مس رفسنجان بیان کرد: در زمینه ورزش قهرمانی المپیکی و جهانی، افزایش چشمگیر مدال‌های ورزشی کسب شده در بازی‌های المپیک، افزایش بیش از دو برابری مدال‌های ورزشی کسب شده در بازی‌های آسیایی، افزایش چشمگیر حضور تیم‌های ورزشی ایران در رقابت‌های باشگاه‌های آسیا را داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: در زمینه ورزش پارالمپیکی، تأسیس فدراسیون جانبازان و معلولین، تأسیس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان، تأسیس کمیته ملی پارالمپیک و استقلال آن به‌عنوان یک نهاد مستقل ورزشی بوده که در حال حاضر فقط سه کشور در جهان دارای این نهاد به‌صورت مستقل هستند.

برزگر در زمینه ورزش همگانی اظهار کرد: در بعد از انقلاب اسلامی برای اولین بار تأسیس صدها هیئت‌های ورزش همگانی در استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور، طراحی و توسعه همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی به‌صورت هفتگی، برگزاری هزاران مسابقه و جشنواره خانوادگی در سراسرکشور را داشته‌ایم که ایران به‌عنوان کشور پیشرو، جایزه‌ بین‌المللی خلاقیت را از آن خود کرد.

مدیر امور ورزشی باشگاه مس رفسنجان در زمینه علمی و کادرسازی ورزش گفت: بعد از انقلاب اسلامی ایجاد مقطع کارشناسی ارشد و دکترای علوم ورزشی و افزایش اعضای هیأت علمی علوم ورزشی را داشته‌ایم.

وی بیان کرد: در زمینه ورزش بانوان، ایجاد ساختار ورزش ویژه بانوان در عمده تشکیلات‌‌های ورزش کشور به‌عنوان معاونت، مدیریت و… را داشته‌ایم.

برزگر خاطرنشان کرد: توسعه فعالیت بانوان در رشته‌های ورزش، کسب مدال‌های مختلف در مسابقات المپیک، پارالمپیک و پاراآسیایی از دیگر دستاوردهای ورزشی بعد از انقلاب اسلامی است.

منبع: خانه خشتی

انتهای خبر/




توسعه ورزش پس از انقلاب اسلامی

منبع:آرمـان
? توسعه ورزش پس از انقلاب اسلامی