توسعه شبکه گاز رسانی، تنها راه مبارزه با پدیده شوم قاچاق سوخت/یک میلیون کپسول گاز مایع را از دوش مردم کرمان بر داشته ایم

منوچهر فلاح با بیان اینکه ۶۰ درصد پروژه های کل کشور در استان کرمان بوده است، گفت: قریب به یک میلیون کپسول گاز مایع را از دوش مردم کرمان بر داشته شده است و در ۷ شهر طرح گاز رسانی افتتاح شده که در ۱۷۴ روستا است. به گزارش” فت فتو ” منوچهر فلاح مدیر عامل […]

منوچهر فلاح با بیان اینکه ۶۰ درصد پروژه های کل کشور در استان کرمان بوده است، گفت: قریب به یک میلیون کپسول گاز مایع را از دوش مردم کرمان بر داشته شده است و در ۷ شهر طرح گاز رسانی افتتاح شده که در ۱۷۴ روستا است.

به گزارش” فت فتو ” منوچهر فلاح مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان با گرامیداشت شهدای مدافع حرم، هشت سال دفاع مقدس و سردار دل ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، عصر امروز در جمع اصحاب رسانه، گفت: در فصول سرد سال قرار گرفته ایم و ورود جبهه هوای سرد را پیش رو داریم که مصرف گاز و مراقبت های اصولی در این زمینه را باید مورد توجه قرار داد.

وی با بیان اینکه ایران دومین ذخیره گاز جهان را دارد، تاکید کرد: اما ما چهارمین مصرف کننده گاز جهان نیز هستیم و امروز بیش از ۹۵ درصد مردم در کشور از نعمت گاز به عنوان سوخت استفاده می کنند.

 منوجان اخرین شهرستان فاقد گاز، در دهه فجر از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهد شد

مدیر عامل شرکت گاز اذعان کرد: اولین شهرهای استان کرمان، شهرستان های رفسنجان و سیرجان بودند که در ابتدای دهه ۷۰ گاز رسانی شدند و در سال ۷۵ نیز کرمان گاز رسانی شد.

فلاح با بیان اینکه عقب ماندگی در عرصه گاز رسانی داریم، گفت: علت اصلی این کندی وسعت زیاد استان کرمان است و در سال ۹۷ اولین لوله گذاری برای گاز منطقه جنوب در جیرفت افتتاح شد و از سال ۹۷ وارد فاز اجرایی جدی شد.

وی افزود: طی۴ سال سختی های زیادی  را با وجود کرونا و مشکلاتی از این دست را طی کردیم، اما امروز با حمایت های وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران به افتخارات خوبی دست یافته ایم که این امر بدون داشتن هیچ معین اقتصادی رخ داد.

مدیر عامل شرکت گاز تاکید کرد: رقم های بی نظیری از  گاز رسانی را انجام داده ایم و ۹ هزار و ۴۰۰ کیلومتر شبکه ایجاد کرده ایم در حالی که در سال ۹۶ حدود ۴۸ درصد جمعیت استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

منوچهر فلاح اذعان کرد: امروز با افتخار اعلام می کنیم که ۸۴ درصد مردم کرمان  که شامل ۹۸ درصد جمعیت شهری و ۵۷ درصد نیز جمعیت روستایی  می شود.

وی با بیان اینکه رشد گاز رسانی استان  ۷ و ۲ دهم بوده است، گفت: از ۸۴ شهر در حال حاضر ۷۶ شهر گاز رسانی شده اند و منطقه جنوب کرمان که حتی یک متر لوله کشی گاز نداشتف اما امروز در تمام شهرستان ها شبکه گاز گسترده شده است و ۹ شهر گاز رسانی شده و منوجان نیز به عنوان اخرین شهری است که گاز رسانی شده است

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان اعلام کرد:  ۲۵ شهر استان را در ۴ سال اخیر گاز رسانی کرده ایم که از هزارو ۶۴۶  روستایی که نیاز به سوخت گاز داشته است اکنون حدود ۷۵۰ روستا از سال  ۹۷ به بعد گاز رسانی شده است.

فلاح ادامه داد : ۲۵ هزار و ۳۰۰ کیلومترلوله گاز کشیده شده است که ۹ هزار متر آن مربوط به  ۴ سال اخیر بوده  که نزدیک به ۴۰ درصد است  و ما ۱۷۰۰متر امسال تعهد داشتیم که برنامه ریزی ما برای  ۲۰۰۰ متر لوله گذاری تا انتهای سال است.

با ۲ هزار کیلومتر عملیات گاز رسانی رکورد ۵۰ ساله کرمان را شکستیم

وی ادامه داد: تسهیل اراضی، اسفالت شکافی، لوله گازی با استانداردهای گاز و غیره کار بسیار سختی است اما ما توانستیم که آن را اجرا کنیم و  رکورد ۵۰ ساله کرمان را شکستیم و عدد ۲ هزار کیلومتر گاز رسانی رویای کرمانی ها را طی یک سال انجام دادیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان افزود: خوشبختانه با عملیات جهادی گاز رسانی،توزیع ۹۰ میلیون لیتر فراورده نفتی مایع را کاهش داده ایم که ۱۶۰ میلیون مصرف سوخت استان بوده است، بنابر این تنها راه مبارزه با پدیده شوم قاچاق سوخت، توسعه شبکه گاز رسانی است .

فلاح با بیان اینکه در سال ۹۶ مقام ۲۶ کشور  درگازرسانی را داشتیم، گفت: امروز رتبه سوم کشور در مبحث جی ای اس هستیم و در مسیر اجرای شبکه توزیع و گاز رسانی تا کنون هیچ حادثه ای را تجربه نکرده ایم و مقام برتر ملی گاز کشور در ۳ سال گذشته را در سطح کشور کسب کرده ایم.

وی ادامه داد: خوشبختانه دستاورهای دیگر ما این است که شرکت گاز استان از رتبه سی به دی ارتقا یافته است که حق مسلم مردم  کرمان و پرسنل ما بود در حالی که در وزارت نفت هیچ توسعه ای وجود نداشت، اما کرمان خودش را  جلو انداخت و یه پله ارتقا یافت.

فلاح ادامه داد: در هفته دولت امسال برای ۳۰ پروژه کلنگ زنی گاز شده بود که فقط ۱۰ پروژه برای کرمان بوده است و از ۲۰۱۹ طرح قابل افتتاح در سطح روستاهای کل کشور، ۴۴۸ روستا سهم استان کرمان بود که نزدیک به ۴۰ درصد رشد بوده که  نشان از حجم بالای کار و خدمات ما در کرمان بوده است.

مدیر عامل شرکت ملی گاز با بیان اینکه ۶۰ درصد پروژه های کل کشور در  استان  کرمان بوده است، گفت: قریب به یک میلیون کپسول گاز مایع را از دوش مردم کرمان بر داشته شده است و در ۷ شهر طرح گاز رسانی افتتاح شده که در ۱۷۴ روستا است.

۱۷۰۰ کیلومتر لوله گذاری گاز در طول یک سال گذشته را اجرایی کرده ایم

وی به برنامه های پیش رو در ایام الله دهه فجر  اشاره کرد و گفت : به حول و قوه الهی علی اباد جیرفت و شهرستان منوجان گاز رسانی و برای بهره برداری افتتاح خواهد شد که این اخرین شهرستان استان کرمان است که گاز رسانی می شود و در ادامه این طرح  ۲۰۰  روستای دیگر نیز از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

فلاح به ۱۵۰۰ متر لوله گذاری گاز در راستای تعهدات سال ۱۴۰۱ شرکت گاز اشاره کرده و گفت: در ۹ ماه سال جاری قریب به ۱۷۰۰ کیلومتر لوله گذاری انجام شده است و برنامه ما رسیدن به ۲ هزار کیلومتر است و عملا حجم ابلاغ یما پایان یافته است.

مدیر عامل شرکت گاز ادامه داد:  گاز رسانی به ۲۵۰ روستا را تعهد داشتیم که ۳۷۰ روستا  تا دهه فجر گاز رسانی خواهد شد و تا پایان سال بیشتر هم خواهد شد.

وی تاکید کرد: در روستاها برای ۳۶۰۰ واحد عملیات گاز رسانی برنامه ریزی شده است  که گاز رسانی  ۱۶۰۰ تا در حال اجرا  و ۹۰۰  روستا هم پیمانکار تعیین شده که  در مرحله مناقصه گذاری هستند و هزار روستا نیز باقی مانده است که در حال برنامه ریزی برای آنها نیز هستیم.

فلاح به طرح اصلاح و عایق کاری موتور خانه ها نیز اشاره کرد و گفت: این طرح در زمستان ۹۹ ابلاغ شد، در این طرح به صورت رایگان برای موتور خانه هایی که در منازل هستند در راستای بهینه سازی  مصرف گاز و عدم اتلاف انرژی به اجرا درآمد که شامل  اصلاح عایق کاری، تنظیم مشعل و رسوب گیری  است  و ما به صورت رایگان برای مشترکان  انجام می دهیم که  ۳ هزار مشترک در این طرح شرکت کردند که برای ۲ هزار نفر از مشترکان، عملیات اصلاح موتور خانه اجرا شده است .

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با بیان اینکه در طح اصلاح موتور خانه ها هزینه ای از مشترکان دریافت نکرده ایم گفت: ۷ میلیارد تومان برای اصلاح موتور خانه ها هزینه کرده ایم در حالی که برای مشترکان رایگان بوده است.

گاز رسانی به  ۸۳۳ خانه وار مددجو  را متعهد شده ایم

وی ابراز کرد: گاز رسانی برای مددجویان کمیته امداد در یک تفاهم نامه نیز انجام شده است که در این تفاهم نامه مصوب شده تا  ۵ میلیارد تومان برای  ۸۳۳ خانه وار مددجو گاز رسانی را متعهد شده ایم که برای هر خانه تقریبا ۶ میلیون  هزینه گاز کشی محاسبه شده است تا پرداخت شود.

فلاح به تغییرات گازبها ی مشترکان نیز اشاره کرد و گفت: تا کنون رقم چندانی افزایش گاز بها نداشته ایم اما اخرین ابلاغات ما از سال گذشته است که تغییر تعرفه برای بخش خانگی نداشته ایم.

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان تاکید به تعرفه های قیمت گذاری گاز بها اشاره کرد و گفت: در تعرفه ها ی خانگی ۵ اقلیم تعریف شده است که کرمان هر ۵ تا اقلیم را دارد از سردترین تا گرمترین است عمده اقیلم ها ۱۲ پلکان و شاخص را در خود جای داده اند.

وی افزود: از شاخص و دهک  ۱تا ۳ که ۶۴ درصد مردم را شامل می شود افزایش گاز بها نخواهیم داشت، از پله ۴ تا ۶ حدودا ۳۰ درصد افزایش برای دهک ۷ تا ۱۰ نزدیک به ۷۰ درصد افزایش  و برای دهک ۱۱ تا ۱۲ مبلغ افزایشی ۵ تا ۶ هزار تومانی  برای هر متر مکعب در نظر گرفته شده است.

فلاح با بیان اینکه مصرف گاز در زمستان ۷ برابر می شود و ضمن اینکه گاز را هم نمی توانیم ذخیره سازی کنیم گفت: در حالی که دمای رفاه درحدی که وقتی از منزل خارج می شوید؛ دچار سرما خودرگی نشوید عدد ۱۸ تا ۲۱ در شاخص جهانی است که متاسفانه این عدد در کشور ما بین ۲۶ تا ۲۷ است. در  هیج کجای جهان این دما را برای انرژی مصرف نمی کنند.

گاز ادارات متخلفی را که شب ها موتور خانه  را روشن می گذارند، قطع می کنیم

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان با بیان اینکه ایرانی ها بیش از اندازه دمای گرمایشی را بالا می برند، گفت: بهتر است که  با یک دماسنج دمای رفاه را نیز بر اساس شاخص های جهانی در منازل تنظیم کنیم و با چند درجه کاهش دما هم صرفه جویی کرده و هم مدیریت انرژی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه فضا هایی را که در منازل مورد نیازو استفاده نیست را گرم نکنیم ، گفت: بهتر است استفاده از  شوفاژ و بخاری در این قسمت ها از منازل را کاهش دهیم ضمن اینکه هنگام ساخت ، دستورات ساخت متناسب با انرژی را رعایت کنیم زیرا  که  ۵۰ درصد انرژی ساختمان های دراین عرصه هدر رفت دارد .

فلاح ادامه داد: در برخی از ادارات کل ساختمان را گرم نگه می دارند به علت اینکه سیستم گرمایشی یکپارچه است و فقط به خاطر نگهبانی این موتور خانه باید تا صبح کار کند بنابر این اگر بازرسان ما چنین امری را مشاهده کنند بدون تعارف گاز ادارات را قطع خواهیم کرد.

مدیر عامل شرکت گاز افزود:  ادارات باید یک ساعت زودتر از زمان آغاز ساعت کاری موتور خانه ها را روشن کنند و نباید در طول زمان تعطیلی اداره سیستم گرمایشی به صورت به صورت یکپارچه روشن نباشد.

۸۵ درصد فوتی ها دراثر ورود گاز منوکسید کربن به داخل خانه هاست

وی با اعلام اینکه ۸۵ درصد فوتی ها دراثر ورود گاز منوکسید کربن به داخل خانه هاست گفت: ورود این گاز سمی به علت مصدود بودن دود کش های منازل است، دودکش باید بررسی شود و گرم بودن دود کش راحترین تست مسدود نبودن مسیر دودکش است، کلاهک تی شکل نیز باید نصب شود تا سبب عدم برگشت پذیری گاز منوکسید کربن به داخل شود.

فلاح  با بیان اینکه سامانه پیامکی ۱۰۰۰۳۴۱۱۹۴  جهت شکایات و گزارشات مردمی است ، در پایان خاطر نشان کرد: لوله کشی های بی مورد انجام نشود و از لوله های آکاردیومی است که قابل انعطاف استف نبایداستفاده شود، زیرا سوراخ می شوند در حالی که قابل مشاهده نیستند، دود بدون رنگ و بو را داخل فضای اتاق منتشر می کنندو هر گز لوله های خروجی وسایل گاز سوز  نباید افقی شوند زیرا دود را به بیرون انتقال نخواهند داد.

انتهای پیام/ طهماسبی
 




توسعه شبکه گاز رسانی، تنها راه مبارزه با پدیده شوم قاچاق سوخت/یک میلیون کپسول گاز مایع را از دوش مردم کرمان بر داشته ایم

منبع:آرمـان
? توسعه شبکه گاز رسانی، تنها راه مبارزه با پدیده شوم قاچاق سوخت/یک میلیون کپسول گاز مایع را از دوش مردم کرمان بر داشته ایم