توزیع ۵۰۰ تن علوفه دام رایگان بین مددجویان کمیته امداد کرمان

کرمان – فت فتو – مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان یکی از مشکلات دامداران را تأمین علوفه دام دانست و گفت: به‌منظور حمایت از طرح‌های اشتغال دامداری و دامپروری مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در مرحله نخست ۵۰۰ تن علوفه رایگان بین مددجویان این نهاد در کرمان توزیع شد. به گزارش روز چهارشنبه […]

کرمان – فت فتو – مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان یکی از مشکلات دامداران را تأمین علوفه دام دانست و گفت: به‌منظور حمایت از طرح‌های اشتغال دامداری و دامپروری مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در مرحله نخست ۵۰۰ تن علوفه رایگان بین مددجویان این نهاد در کرمان توزیع شد.

به گزارش روز چهارشنبه فت فتو و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، یحیی صادقی افزود: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و افزایش قیمت نهادهای دامی طرح‌های اشتغال دامداری و دامپروری مددجویان تحت حمایت این نهاد با مشکلات فراوانی روبه‌رو شدند که در راستای حمایت از این طرح‌ها کمیته امداد استان کرمان با انعقاد تفاهم‌نامه با گروه جهادی انصار المهدی به‌منظور تأمین علوفه بسته‌بندی و غنی‌شده قابل نگهداری و با کمک‌های فنی و پشتیبانی در حمایت از مجریان طرح‌های اشتغال مددجویی دارای دام سبک و سنگین و هم‌چنین پایداری این طرح‌ها اقدام کرد.

وی ادامه داد: کمیته امداد استان کرمان در مرحله نخست ۵۰۰ تن نهادهای دامی شامل یونجه سیلاژ شده به ارزش یک میلیارد تومان بین مجریان طرح‌های اشتغال دامداری و دام‌پروری استان کرمان توزیع کرد.

صادقی با اشاره به اینکه شرکت تولید علوفه دام در شهرستان رودبار جنوب از یک سال گذشته که کار خود را شروع کرده و یونجه تر را به‌صورت سیلاژ و پس از آماده‌سازی بسته‌بندی و در اختیار دامداران قرار می‌دهد، افزود: یکی از اقدامات ارزشمندی که در این شرکت صورت می‌گیرد این است که یونجه را به صورت‌تر با ماندگاری ۲ ساله و باارزش غذایی بالا تولید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با تلاش‌های صورت گرفته قرار شد محصول این شرکت بین دامداران استان با اولویت طرح‌های دامداری مددجویی توزیع شود، بیان کرد: کمیته امداد ۱۲ هزار طرح دامداری مددجویی در استان کرمان دارد که علوفه مورد نیاز آن‌ها به‌صورت رایگان توسط این نهاد تأمین می‌شود.




توزیع ۵۰۰ تن علوفه دام رایگان بین مددجویان کمیته امداد کرمان

منبع:ایرنـا
? توزیع ۵۰۰ تن علوفه دام رایگان بین مددجویان کمیته امداد کرمان