توزیع نامتوزان اعتبارات ملی ایمنی راه‌ها بلای جان مسافران کرمانی

معاون عمرانی استاندار کرمان ضمن درخواست افزایش اعتبارات راهداری استان گفت: توزیع اعتبارات در بین دستگاه‌ها متوازن نیست و راهداری کمترین اعتبار را دریافت می‌کند. به گزارش سروی اقتصادی «نذیر کرمان» سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی در آئین تجلیل از برگزیدگان بخش ایمنی حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان حضور در نقاط حادثه خیز را مثمرثمر دانست […]

معاون عمرانی استاندار کرمان ضمن درخواست افزایش اعتبارات راهداری استان گفت: توزیع اعتبارات در بین دستگاه‌ها متوازن نیست و راهداری کمترین اعتبار را دریافت می‌کند.

به گزارش سروی اقتصادی «نذیر کرمان» سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی در آئین تجلیل از برگزیدگان بخش ایمنی حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان حضور در نقاط حادثه خیز را مثمرثمر دانست و گفت: سال گذشته به دلیل شیوع کرونا کرمان اعلام کرد که از پذیرش مسافر معذور است، بنابراین جذب مسافر نداشتیم و ترددی صورت نگرفت.

معاون عمرانی استاندار کرمان گفت:  دو میلیون و ۳۰۰ هزار تردد را در سال جاری ثبت کرده‌ایم که در مقایسه با سایر استان‌های پر تردد وضعیت خوبی داشته است اما استان کرمان در وسعت و طول راه‌ها بسیار گسترده‌تر است بنابراین نباید با سایر استان‌ها مقایسه شود.

وی ادامه داد: استان کرمان با دو مقوله بحث قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز مواجه است در حالی که برخی از استان‌ها حتی نام آنها را نشنیده‌اند و عملا با چنین موانعی روبه‌نشده‌اند، بنابراین توقع کمک به استان کرمان را داریم تا بودجه‌های بیشتری به استان داده شود.

آیت‌الهی موسوی با بیان اینکه همیشه برای توبیخ و سرزنش کردن دستگاه‌ها کاملا آماده‌ایم اما برای تقدیر ضعیف هستیم و آن را وظیفه می‌دانیم، گفت: متاسفانه امکانات مناسبی به ما برای ایمن‌سازی داده نمی‌شود، و عملا به نسبت وسعتی که استان دارد اعتبارات کمی برای ما در نظر گرفته می‌شود که توان ایمن‌سازی را از ما می‌گیرد.

وی تاکید کرد: اگر امکانات مناسب و کافی داشته باشیم، این کاهش ۵۴ درصدی بیشتر از ۸۰ درصد می‌شود، درصد تلفات تصادفات استان کرمان سه سال به جز سال گذشته کاهشی بوده است اما توزیع اعتبارات در بین دستگاه‌ها متوازن نیست و راه معمولا کمترین اعتبار را به خود اختصاص می‌دهد.

آیت‌اللهی موسوی اذعان کرد: در توسعه ایمنی حتی دست به ابتکاراتی زده و استفاده از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان را در اولویت قرار دادیم به طور مثال در ۳۰ کیلومتری ورودی و خروجی شهرها سیاه چادرهای عشایر را برپا  کردیم، پلیس و راهداری، گروه‌های جهادی و بسیج را در این نقاط مستقر کردیم که این عمل باعث کاهش حوادث در این نقاط شد.

وی با بیان این مطلب که پاسگاه و راهدارخانه کافی و امکانات مناسب نداریم، خطاب به مسئولین کشوری گفت: استان کرمان به شدت نیازمند دوربین‌های سیار است و ما برای رفع برخی خطرات در تعدادی از نقاط حادثه خیز از توان صنعتی استان برای خرید دوربین استفاده کرده‌ایم بنابراین باید اعتبارات ملی ما افزون شود.

معاون عمرانی استاندار با درخواست اخذ مجوز امکانات و اعتبارات مناسب ملی به استان کرمان گفت: استان تهران با وجود تمام امکانات خوبی که به ان تعلق گرفته است هنوز  در رتبه‌های خوب قرار ندارد اما کرمان با تمام مشکلات شاهد کاهش ۵۴ درصدی تلفات جاده‌ای بوده‌ است.

موسوی تاکید کرد: از ۸۰۰ نقطه حادثه خیزی که در کشور مشخص شده است تنها ۱۸۸ مورد آن در سطح استان کرمان است که بیشتر آنها رفع نقص شده و در حدود ۷۱ نقطه حادثه خیز جهت رفع وجود دارد که نیازمند عزم ملی است که این نقاط  ۳۶ مورد برون شهری و ۳۵ درون شهری است و هفت محور شریانی نیز دچار مشکل حاد است. 

انتهای خبر/ طهماسبی




توزیع نامتوزان اعتبارات ملی ایمنی راه‌ها بلای جان مسافران کرمانی

منبع:آرمـان
? توزیع نامتوزان اعتبارات ملی ایمنی راه‌ها بلای جان مسافران کرمانی