توزیع الکترونیکی میوه و تره‌بار دلال‌ها را حذف می‌کند

کرمان- استاندار کرمان گفت: شفافیت، یکسان‌سازی قیمت و حذف دلال، مهمترین مزیت الکترونیکی شدن فرآیند خرید و توزیع میوه و تره بار است. به گزارش نذیر کرمان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار صبح شنبه در مراسم رونمایی از طرح الکترونیکی کردن فرآیند خرید و توزیع میوه و تره بار در میدان؛ […]

کرمان- استاندار کرمان گفت: شفافیت، یکسان‌سازی قیمت و حذف دلال، مهمترین مزیت الکترونیکی شدن فرآیند خرید و توزیع میوه و تره بار است.

به گزارش نذیر کرمان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار صبح شنبه در مراسم رونمایی از طرح الکترونیکی کردن فرآیند خرید و توزیع میوه و تره بار در میدان؛ بروزرسانی، تغییر و اصلاح فرآیند در این حوزه را اقدام شایسته‌ای با مزیت‌های فراوان دانست.

استاندار کرمان، شفافیت، یکسان‌سازی قیمت و حذف دلالان را مهمترین مزیت الکترونیکی شدن فرآیند خرید و توزیع میوه و تره بار عنوان کرد و افزود: افرادی که در این سامانه فعالیت می‌کنند و نسبت به کار خود شفافیت ایجاد کرده‌اند، باید مشمول تشویق‌های مالیاتی شوند.

فداکار گفت: با اجرای این طرح، معاملات، درآمدها و هزینه‌ها از مزرعه تا سفره کاملاً شفاف و قیمت‌ها واقعی می‌شوند.

استاندار کرمان اظهار داشت: اتباع غیرمجاز اجازه حضور در میدان میوه و تره‌بار را ندارند و اتباع مجاز تنها می‌توانند برای کارگری در میدان کار کنند و این افراد به هیچ‌وجه اجازه خرید و فروش ندارند.

وی، پشتیبانی و حمایت از اجرای طرح را تا رفع نواقص احتمالی مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: به مرور نواقص احتمالی برطرف و سامانه نیز تکمیل خواهد شد، اما تا آن زمان باید پشتیبانی‌ها و حمایت‌ها را ادامه داد.

امیر حسن‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان، اجرای این طرح را در راستای سه رویکرد کمک به شفافیت، کاهش تورم و افزایش بازار با استفاده از ظرفیت‌های جدید برشمرد که با محوریت میدان تره بار آغاز شده است.

وی ادامه داد: اصناف و کسبه، دلسوزتر به مسئله هستند و با همکاری خودشان طرح الکترونیکی کردن فرآیند خرید و توزیع میوه و تره بار دنبال و عملیاتی شد.

حسن‌زاده از قابلیت فنی طرح برای اجرا در میوه‌فروشی هم نام برد و گفت: با راه‌اندازی این نرم‌افزار شاهد حذف دلالان و بعضاً حضور افراد غیرمجاز در میدان‌ها و خرید و توزیع میوه و تره‌بار هستیم.

وی، افزایش حس اعتماد در میدان میوه و تره‌بار را مهمترین مزیت استفاده از این طرح دانش‌بنیان بیان کرد که طی هشت ماه فعالیت تیم اقتصادی در استان عملیاتی شده است.

کد خبر ۵۹۱۷۵۸۹




توزیع الکترونیکی میوه و تره‌بار دلال‌ها را حذف می‌کند

منبع: مــهر
? توزیع الکترونیکی میوه و تره‌بار دلال‌ها را حذف می‌کند