تمدید اعتبار گذر‌نامه‌های منقضی شده ویژه زائران اربعین انجام می‌شود

به گزارش فت فتو از کرمان و به نقل از روابط عمومی پلیس، سرهنگ امین غفوری، سخنگوی فرماندهی انتظامی استان کرمان بیان کرد: امکان تمدید اعتبار گذرنامه‌هایی که تاریخ صدور آن‌ها از ۱۰ سال قبل منقضی شده فراهم شده است که در این مورد تاریخ صدور گذرنامه افرادی که برای تمدید گذرنامه خود اقدام می‌کنند […]

به گزارش فت فتو از کرمان و به نقل از روابط عمومی پلیس، سرهنگ امین غفوری، سخنگوی فرماندهی انتظامی استان کرمان بیان کرد: امکان تمدید اعتبار گذرنامه‌هایی که تاریخ صدور آن‌ها از ۱۰ سال قبل منقضی شده فراهم شده است که در این مورد تاریخ صدور گذرنامه افرادی که برای تمدید گذرنامه خود اقدام می‌کنند حتما باید از مورخه اول شهریور ۱۳۹۱ به بعد باشد.

وی افزود: برابر اعلام پلیس امنیت عمومی فراجا با توجه به تقاضای زیاد زائران برای پیاده روی اربعین و جهت تسهیل در امر دریافت گذرنامه تمهدیداتی اندیشیده شده که در این زمینه متقاضیان می‌توانند از روز شنبه پنجم شهریور ماه با در دست داشتن گذرنامه خود به ادارات گذرنامه سراسر استان مراجعه و نسبت به تمدید گذرنامه خود اقدام کنند که شرط تمدید، سالم بودن گذرنامه است و تاریخ صدور آن‌ها نیز باید اول شهریور سال ۱۳۹۱ به بعد باشد. همچنین متقاضیان نباید درخواست گذرنامه جدید در دفاتر پلیس + ۱۰ داده باشند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مهلت این تمدید اعتبار ۶ ماه و تنها برای کشور عراق خواهد بود، افزود: افرادی که گذرنامه قابل تمدید ندارند می‌توانند به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه و نسبت به صدور برگ تردد ویژه اربعین اقدام کنند.

سرهنگ غفوری گفت: بانوان و فرزندان زیر سن ۱۸ سال باید قبل از مراجعه به ادارات گذرنامه به دفاتر اسناد رسمی مراجعه و نسبت به کسب رضایت محضری از همسر اقدام کنند.

وی افزود: افرادی که دارای معافیت تحصیلی بوده مانند طلاب، دانشجویان و دانش‌آموزان باید از طریق سامانه سخا نسبت به ثبت‌نام و اخذ مجوز تردد به کشور عراق اقدام کنند.

سرهنگ غفوری بیان کرد: برای تکریم ارباب رجوع و کاهش تردد به مرکز استان در تمامی شهرستان‌ها نیز این امکان به وجود آمده و مراجعین می‌توانند به پلیس امنیت عمومی شهرستان خود مراجعه و گذرنامه خود را جهت تمدید تحویل دهند. افرادی که هنوز برای صدور گذرنامه اقدام و درخواستی نداشته‌اند نیز می‌توانند برای سفر اربعین با مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ درخواست برگ تردد کنند.

این مقام انتظامی افزود: برای کسانی که درخواست گذرنامه داده‌اند اما هنوز چاپ و تحویل صورت نگرفته یک پیامک با پیشنهاد اینکه آیا برگ تردد می‌خواهند یا خیر، ارسال می‌شود که اگر تایید کنند برگ تردد برای آن‌ها صادر شده و گذرنامه به دستشان خواهد رسید.

سخنگوی فرماندهی انتظامی استان کرمان در پایان افزود: افرادی که درخواست گذرنامه داده‌اند بهتر است تا رسیدن گذرنامه صبور باشند و کد رهگیری و بارکد پستی خود را از دفاتر پلیس + ۱۰ اخذ کنند.

انتهای پیام




تمدید اعتبار گذر‌نامه‌های منقضی شده ویژه زائران اربعین انجام می‌شود

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? تمدید اعتبار گذر‌نامه‌های منقضی شده ویژه زائران اربعین انجام می‌شود