تفاهم‌ نامه پنج جانبه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی

تفاهم‌ نامه پنج جانبه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی بین دادگستری ، نیروی انتظامی، بهزیستی، استانداری و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان کرمان امضا شد. به گزارش نذیر کرمان ، در مراسم  انعقاد این تفاهم ‌نامه رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: پیشگیری مقدم بر درمان است وباید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که کل جامعه از وجود […]

تفاهم‌ نامه پنج جانبه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی بین دادگستری ، نیروی انتظامی، بهزیستی، استانداری و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان کرمان امضا شد.

به گزارش نذیر کرمان ، در مراسم  انعقاد این تفاهم ‌نامه رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: پیشگیری مقدم بر درمان است وباید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که کل جامعه از وجود آسیب‌های اجتماعی پاک شود.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی با بیان اینکه با وجود محدودیت‌های موجود در حوزه‌های مختلف از جمله نیروی انسانی، امکانات و غیره می‌توان کارهای بزرگی را برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی انجام داد، گفت: با هم‌افزایی امکانات موجود در دستگاه‌های مختلف، پشتیبانی از یکدیگر و پرهیز از حرکت‌های جزیره‌ای، ظرفیت‌های بزرگی برای کنترل آسیب‌های اجتماعی ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی مانند ویروسی هستند که اگر به موقع مقابله پیشگیرانه با آنها نداشته باشیم به سرعت افراد زیادی را دچار می‌کنند، تصریح کرد: شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه به نحوی است که به آسیب‌های اجتماعی دامن می‌زند و تاکید بر این است که باید اولویت نگاه و برنامه‌ها، با محوریت پیشگیری از وقوع جرم باشد.

قاضی القضات کرمان بر شناسایی علت‌های بروز آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و ادامه داد: باید علت‌ها را شناسایی و برطرف کرد تا افراد دچار آسیب‌های اجتماعی نشوند و اقدامات و برنامه‌های این حوزه باید با انگیزه لازم، دقت نظر و بر مبنای تصویب و به‌روزرسانی قوانین مورد نیاز دنبال شود.

وی برخورد با پدیده بدحجابی را اقدامی در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانست و تصریح کرد: فردی که بدون حجاب قانونی وارد جامعه می‌شود باید بداند که خود فرد در اولین مرحله در معرض آسیب‌های اجتماعی است و در این ارتباط باید با برنامه و تدبیر حرکت کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: لازم است که کارگروهی با حضور نمایندگان پنج دستگاه همکار در اجرای این تفاهم نامه، تشکیل شود و نقاط ضعف و قوت بررسی شود  تا با اجرای این تفاهم نامه آسیب‌های اجتماعی را کاهش داده و کنترل کنیم و نتیجه آن این باشد که شهرها و روستاها از آسیب های اجتماعی دور باشند و خانواده‌ها بتوانند زندگی سالم‌تری داشته باشند.

 




تفاهم‌ نامه پنج جانبه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? تفاهم‌ نامه پنج جانبه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی