تعزیه یکی از ابزارهای جهاد تبیین است/ قول تامین زمین برای ایجاد فضای تخصصی تعزیه در ده‌زیار

نذیر کرمان/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: جهاد تبیین ابزارهای مختلفی دارد که متناسب با ذائقه افراد و مخاطبین باید از همه آنها استفاده کنیم و یکی از آن ابزارهایی که در جهاد تبیین و انتقال مفاهیم دینی و حوادثی که اتفاق افتاده موثر است، بحث تعزیه است حجت الاسلام […]

نذیر کرمان/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: جهاد تبیین ابزارهای مختلفی دارد که متناسب با ذائقه افراد و مخاطبین باید از همه آنها استفاده کنیم و یکی از آن ابزارهایی که در جهاد تبیین و انتقال مفاهیم دینی و حوادثی که اتفاق افتاده موثر است، بحث تعزیه است

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی شامگاه ۲۰ خرداد ماه در حاشیه حضور در دهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار کرمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ترویج مکتب امام حسین علیه السلام در راستای ترویج دین اسلام و مکتب پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) است و نیاز به جهاد تبیین دارد.

وی افزود: جهاد تبیین ابزارهای مختلفی دارد که متناسب با ذائقه افراد و مخاطبین باید از همه آنها استفاده کنیم و یکی از آن ابزارهایی که در جهاد تبیین و انتقال مفاهیم دینی و حوادثی که اتفاق افتاده موثر است، بحث تعزیه است و روستای ده‌زیار در این خصوص پیشتاز است.

امام جمعه کرمان بیان کرد: نام ده‌زیار در بخش های مختلف دیگر دینی نیز بلند است و این همت والای مردم را به تصویر می کشد و من به سهم خودم از برگزاری این سوگواره تعزیه قدردانی می‌کنم.

به گزارش نذیر کرمان، همچنین محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در حاشیه برگزاری یازدهمین شب دهمین سوگواره ملی ده‌زیار درباره تکمیل زیرساخت‌های روستا برای برگزاری هر چه بهتر سوگواره، گفت: دبیر اجرایی سوگواره قبلا موارد را پیگیری کرده و دو کار شاخص باید انجام شود که یکی، اصلاح ورودی روستا است و باید مهندسی و اجرا شود تا حادثه ترافیکی رخ ندهد.

وی افزود: مورد دیگر، تامین زمین برای ایجاد فضای تخصصی تعزیه در روستای ده‌زیار با دسترسی راحت‌تر، پارکینگ و امکانات است که موضوع را پیگیری می‌کنیم تا انشاءالله برای سال آینده آماده شود.

فداکار بیان کرد: این فضا تاسیسات زیادی نیاز ندارد اما باید بزرگ باشد که امکان مانور و اجرای هنرمندانه تعزیه خوانان را داشته باشد.

انتهای پیام




تعزیه یکی از ابزارهای جهاد تبیین است/ قول تامین زمین برای ایجاد فضای تخصصی تعزیه در ده‌زیار

منبع: ایـسنا
? تعزیه یکی از ابزارهای جهاد تبیین است/ قول تامین زمین برای ایجاد فضای تخصصی تعزیه در ده‌زیار