تصفیه خانه آب آشامیدنی رفسنجان ۱۳.۵۲ درصد پیشرفت دارد

کرمان– فت فتو– استاندار کرمان گفت: تصفیه خانه مرکزی آب آشامیدنی شهرستان رفسنجان ۱۳.۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در خرداد سال ۱۴۰۲ تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید. به گزارش فت فتو، علی زینی وند عصر شنبه در بازدیداز تصفیه خانه مرکزی آب آشامیدنی رفسنجان گفت: آب آشامیدنی این شهرستان دارای مشکلاتی از […]

کرمانفت فتو– استاندار کرمان گفت: تصفیه خانه مرکزی آب آشامیدنی شهرستان رفسنجان ۱۳.۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در خرداد سال ۱۴۰۲ تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش فت فتو، علی زینی وند عصر شنبه در بازدیداز تصفیه خانه مرکزی آب آشامیدنی رفسنجان گفت: آب آشامیدنی این شهرستان دارای مشکلاتی از جمله آرسنیک بیش از حد استاندارد است که راه اندازی این تصفیه خانه می تواند به بهبود کیفیت آب کمک کند.

زینی وند خاطرنشان کرد: مجتمع مس سرچشمه حامی مالی  طرح تصفیه خانه آب رفسنجان است که با اعتبار بالغ بر ۱۵۷ میلیارد تومان در حال اجرا است.

زینی وند افزود: عملیات اجرایی این تصفیه خانه از خرداد امسال آغاز شده و تاکنون ۱۳.۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در خرداد ماه سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان نیز در این بازدید با اشاره به اینکه ۷۰ درصد آب رفسنجان از چاه های حفر شده در این شهرستان تامین می شود و بقیه آن از شهرستان دیگری استحصال و انتقال می یابد اظهارداشت: آب رفسنجان دچار مشکل کمی و کیفی است و در ۲۰ نقطه این شهر دستگاه تصفیه‌ خانه کوچک نصب شده و آب سالم به دست مردم می رسد.

محمد طاهری تصریح کرد: ایجاد تصفیه خانه مرکزی آب آشامیدنی می تواند آب کل شهرستان رفسنجان را تصفیه و آبی سالم را به لوله های منازل و مصرف کنندگان انتقال دهد.

تصفیه خانه آب آشامیدنی رفسنجان ۱۳.۵۲ درصد پیشرفت دارد

وی با بیان اینکه این تصفیه خانه مرکزی با اعتبار بالغ بر ۱۵۷ میلیارد تومان توسط مجتمع مس سرچشمه در حال احداث است گفت: علاوه بر آن مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی ذخیره که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد به علاوه هشت کیلومتر خط انتقال با اعتیار ۵۰ میلیارد تومان در حال اجراست و تا چهارماه آینده به بهره‌برداری می ‌رسد.

بازدید استاندار از مرکز نوآوری شهید ستاری رفسنجان

علی زینی وند در پایان سفر خود از مرکز نوآوری شهید ستاری رفسنجان نیز بازدید کرد و در این مرکز گفت: تیم های نوآوری در این مرکز به خوبی می توانند ایده های نو و خلاق را پرورش دهند و با حمایت مالی مجتمع مس سرچشمه به مرحله تولید محصول برسند.

تصفیه خانه آب آشامیدنی رفسنجان ۱۳.۵۲ درصد پیشرفت دارد

وی افزود: در این مرکز که پاتوقی برای ایده های نو است باید شرکت های کوچک نوآور تشکیل شوند باید از ایده های جوانان حمایت شود.

حسین احمدی مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نیز گفت: در این مرکز ایده های دانش آموزی خلاق هم مورد حمایت قرار می گیرند؛ فرهنگ نواوری باید ترویج یابد که همین امراساس توسعه و رشد منطقه و جامعه است.

تصفیه خانه آب آشامیدنی رفسنجان ۱۳.۵۲ درصد پیشرفت دارد

محمدرضا جندقی مدیر مرکز نوآوری شهید ستاری رفسنجان نیز افزود: این مرکز در راستای توانمندسازی ایده های دانش آموزی (آموزش و پرورش) و دانشجویان و دانشگاهیان تلاش می کند.

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال استان کرمان قرار دارد.




تصفیه خانه آب آشامیدنی رفسنجان ۱۳.۵۲ درصد پیشرفت دارد

منبع: ایرنـا
? تصفیه خانه آب آشامیدنی رفسنجان ۱۳.۵۲ درصد پیشرفت دارد