تشکیل اتاق فکر چندوجهی، راهکار کم‌آبی در کرمان

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان تاکید کرد: افراد خبره و اندیشمندی در حوزه آب استان داریم و برای حل مشکل کم آبی اتاق فکر چند وجهی با حضور کارشناسان تشکیل شود. به گزارش فت فتو، علی زینی‌وند روز سه‌شنبه در نشست کارگروه سازگاری با کم آبی استان کرمان افزود: اینک اضطراری‌ترین و فوری‌ترین راه […]

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان تاکید کرد: افراد خبره و اندیشمندی در حوزه آب استان داریم و برای حل مشکل کم آبی اتاق فکر چند وجهی با حضور کارشناسان تشکیل شود.

به گزارش فت فتو، علی زینی‌وند روز سه‌شنبه در نشست کارگروه سازگاری با کم آبی استان کرمان افزود: اینک اضطراری‌ترین و فوری‌ترین راه حل مشکل کم آبی در شهرهای شمال استان خط لوله انتقال آب از خلیج فارس است.

وی تاکید کرد: طرح های انتقال آب به مناطق دیگر پیچیدگی دارند و به همین دلیل انتقال آب به استان از خلیج فارس در اولویت قرار دارد.

استاندار کرمان با اشاره به کمبود آب شرب شهر کرمان اظهار داشت: جمع آوری انشعابات غیرمجاز آب کمک بزرگی به مدیریت کم آبی می کند و کارگروهی ذیل ستاد سازگاری با کم آبی در استان تشکیل شود.

وی ادامه داد: در سفر رییس‌جمهور به استان کرمان در نظر داریم بودجه ای برای مقابله با کم آبی اختصاص داده شود.

صرفه‌جویی ۳۲۷ میلیون مترمکعبی آب

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان نیز گفت: اجرای سند سازگاری با کم آبی بهترین راه برای مقابله با بحران آب است که همه دستگاه های ذیربط باید برای اجرای آن همکاری کنند.

علی رشیدی افزود: در شش ماه اول امسال ۳۲۷ میلیون مترمکعب در استان کرمان آب با اجرای برنامه های مختلف صرفه جویی شده است، البته باید این مساله راستی آزمایی شود، هر چند نیمی از آن هم درست باشد، دستاورد خوبی است.

وی افزود: در استان کرمان در بحث تامین آب ۱۲ شهر بحرانی، ۱۳ شهر در معرض تنش و ۲ هزار و ۶۵۰ روستا نیز وضعیت بحرانی دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان تاکید کرد: اجرای خط لوله انتقال آب خلیج فارس به شهرهای رفسنجان و کرمان، تعیین‌تکلیف انشعابات غیرمجاز در شهرک ها، فرهنگ‌سازی و ارائه مشوق های اثربخش در مدیریت مصرف از برنامه های کوتاه‌مدت برای حل مشکل آب محسوب می شود.

وی ادامه داد: به منظور تجهیز شبکه آب خانگی امسال برای نصب  ۱۰۰ هزاردستگاه کنتور هوشمند در جنوب کرمان تسهیلات پرداخت می شود.

رشیدی بیان کرد: برای صیانت از منابع آب شرب انسداد چاه های غیرمجاز در شعاع ۲ هزار متری چاه های آب شرب در دستور کار قرار می گیرد.

۶۰ درصد جمعیت شهری کرمان در بحران تامین آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان نیز گفت: در بحث های انتقال آب باید بین بخش های شرب، کشاورزی و صنعت اولویت بندی کنیم

محمد طاهری افزود: در برخی روستاهای استان آب شرب وجود ندارد و شهرها نیز وضعیت خوبی ندارند و آب و فاضلاب در حد توان خود کار کرده است.

وی تاکید کرد: حدود ۶۰ درصد جمعیت استان در ۱۲ شهر در شرایط بحرانی تامین آب شرب به سر می برند و این در حالیست که انتقال آب شرب از سدها به شهرستان های شرقی و جنوب استان سال‌ها عملی نشده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان اظهار داشت: ۱۰ هزار کیلومتر طول شبکه آب شهری در استان است اما باید ببینیم چقدر بودجه برای تعمیر و بازسازی این شبکه اختصاص پیدا کرده است.




تشکیل اتاق فکر چندوجهی، راهکار کم‌آبی در کرمان

منبع:ایرنـا
? تشکیل اتاق فکر چندوجهی، راهکار کم‌آبی در کرمان