تشریح ۳ پرونده مهم توسط دادستان کرمان، از دستگیری سرکرده باند سارقین به عنف تا نزاعی که در شهر کرمان حادثه آفرید

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در تشریح سه پرونده مهم، از دستگیری سرکرده باند سارقین به عنف، قاتل فراری و عامل گروگانگیری خبر داد. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، مهدی بخشی با اشاره به وقوع قتل فردی در حین نزاع در شهر کرمان در ٩ مرداد ماه سال ١۴٠٠ اظهار کرد: دستور […]


دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در تشریح سه پرونده مهم، از دستگیری سرکرده باند سارقین به عنف، قاتل فراری و عامل گروگانگیری خبر داد.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، مهدی بخشی با اشاره به وقوع قتل فردی در حین نزاع در شهر کرمان در ٩ مرداد ماه سال ١۴٠٠ اظهار کرد: دستور قضایی لازم برای پیگیری موضوع به پلیس آگاهی انتظامی صادر شد که در تعاقب اشراف بر ارتباطات و تحرکات وی و با هماهنگی‌های مطلوب قضایی، انتظامی و پیگیری میدانی، قاتل متواری در شهر مشهد دستگیر و تحت نظر مقام قضایی قرار گرفت و با صدور قرار بازداشت موقت متهم روانه زندان شد.

دادستان کرمان اضافه کرد: تحقیقات مقدماتی لازم در خصوص نحوه قتل و دیگر ابعاد موضوع در دست اقدام قضایی است و متهم در تحقیقات اولیه به ارتکاب قتل اقرار کرده است.

مدعی‌العموم کرمان همچنین در خصوص پرونده دیگری با موضوع آدم‌ربایی جوانی ٢۵ ساله به علت اختلافات مالی، گفت: متهم دستگیر و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد که در حال حاضر تحقیقات در این پرونده ادامه دارد و پس از تکمیل، پرونده با صدور کیفر خواست به دادگاه کیفری ارجاع خواهد شد. 

بخشی در تشریح آخرین جزئیات پرونده سرقت‌های متعدد به عنف در استان، تصریح کرد: به دنبال اعلام مرکز فوریت‌های پلیس مبنی بر چندین فقره سرقت به عنف و همراه با آزار و اذیت با دستور ویژه و پیگیری مستقیم دادستانی، بررسی این موضوع در دستور کار قرار گرفت و با تلاش‌های شبانه‌روزی مامورین پلیس آگاهی استان و عملیات ویژه و منسجم، شناسایی و دستگیر شدند. 

وی ادامه داد: متهمان در بازجویی‌ها به سرقت‌های مسلحانه خود از جمله سرقت تاسیسات و تجهیزات دولتی و سرقت‌ در مسیر جاده‌ها و غیره اعتراف کردند.

این مقام ارشد قضائی در استان با تأکید بر اینکه امنیت مردم خط قرمز دستگاه قضا است، عنوان کرد: با تشکیل کارگروه ویژه محله به محله سراغ مخلان امنیت خواهیم رفت و خواب را از چشمان آن‌ها خواهیم گرفت و برخورد قاطع و جدی قضایی در انتظار این مجرمان و مرتکبان جرایم خشن خواهد بود. 

بخشی یادآور شد: افعال مجرمانه‌ای مانند سرقت‌های خشن و آدم‌ربایی قابل ترحم نیستند و با کسانی که به جان و مال مردم دست‌درازی می‌کنند و نیز با ارعاب و خشونت، امنیت را بر هم می‌زنند، نباید ذره‌ای مماشات کرد و با هرگونه اقدامی که منجر به ناامنی و سلب آرامش و تضییع حقوق شهروندان می‌شود قاطعانه و بدون اغماض برخورد خواهیم کرد.

پایان پیام / ۳۷۶۳ /ش





تشریح ۳ پرونده مهم توسط دادستان کرمان، از دستگیری سرکرده باند سارقین به عنف تا نزاعی که در شهر کرمان حادثه آفرید

منبع: فــارس
? تشریح ۳ پرونده مهم توسط دادستان کرمان، از دستگیری سرکرده باند سارقین به عنف تا نزاعی که در شهر کرمان حادثه آفرید