تشریح دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به کرمان/ مشکل آب و برق حل می‌شود

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان، سفر اخیر رئیس‌جمهور به این استان را به موقع ارزیابی و تاکید کرد که این سفر در رفع مشکل آب و برق کرمان راهگشا خواهد بود. حجت‌الاسلام حسین جلالی در گفتگو با نذیر کرمان، با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به کرمان، اظهار داشت: سفر رئیس جمهور به کرمان در […]

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان، سفر اخیر رئیس‌جمهور به این استان را به موقع ارزیابی و تاکید کرد که این سفر در رفع مشکل آب و برق کرمان راهگشا خواهد بود.

حجت‌الاسلام حسین جلالی در گفتگو با نذیر کرمان، با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به کرمان، اظهار داشت: سفر رئیس جمهور به کرمان در پی یک تصمیم فوری و کاملاً به موقع انجام شد و وی برای افتتاح و بازدید از برخی از پروژه‌ها این سفر را انجام داد که این پروژه‌ها در دو بخش آب و برق بود.

وی بیان کرد: این سفر متمرکز روی حل مشکلات کرمان در دو بخش آب و برق بود. متأسفانه کرمان با بحران و تنش آبی مواجه است و بحث کمبود برق از دیگر مشکلات استان کرمان است و علی رغم اقدامات مثبت دولت، اما هنوز پاسخگوی نیروگاه‌های خود نیستیم و ۵ هزار مگاوات برق کم داریم. همچنین برخی از چاه‌های موتورهای کشاورزی خاموش می‌شود و محصولات مردم از بین می‌رود و قطع برق باعث سوختن پمپ‌ها می‌شود.

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس جمهور در این شرایط به کرمان سفر کرد و تصمیمات خوبی را برای رفع مشکلات استان اتخاذ کرد. برخی از مناطق کرمان دچار کمبود آب و خشکسالی بود و پس از حدود ۱۳ سال پروژه ملی انتقال آب سد نساء به شهرهای بم و بروات افتتاح شد و این دو شهر به آب پایدار دست پیدا کرد.

جلالی افزود: همچنین رئیس‌جمهور از پروژه انتقال آب شرب به شهرهای کرمان و رفسنجان از سامانه انتقال آب خلیج فارس بازدید کرد. این پروژه از حدود ۵ ماه پیش کلنگ زنی شده بود که پیشرفت کار ۶۵ درصد و بسیار خوب بود و بنا بر دستوری که رئیس جمهور داد، قرار شد تا پایان سال بر اساس این طرح، آب به کرمان برسد. با توجه به اینکه شهرستان رفسنجان تا این خط انتقال ۱۶ کیلومتر فاصله دارد، رئیس جمهور دستور ویژه داد انتقال آب به رفسنجان زودتر پیگیری شود و ظرف دو ماه آینده به رفسنجان از این طریق آبرسانی شود.

وی اظهار داشت: همچنین بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی خودمصرف بوتیا که دارنده بالاترین راندمان تولید در میان نیروگاه‌های کشور است، با دستور رئیس جمهور در زرند کرمان افتتاح شد و به مجموعه نیروگاه‌های کشور افزوده شد. همچنین از دو نیروگاه در حال احداث و دو نیروگاه در آستانه بهره برداری بازدید به عمل آمد و دستورات لازم در این زمینه صادر شد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: قطعاً مشکل کرمان در حوزه آب و برق به صورت فوری حل نخواهد شد و نیاز به زمان دارد، اما حضور رئیس جمهور در این شرایط در کرمان باعث خواهد شد که در رفع مشکلات کرمان در دو بخش آب و برق تسریع شود. رئیس جمهور مسئولان و بخش‌های ذیربط از جمله قرارگاه خاتم را بسیج کرد که با سرعت دست به کار شوند تا کرمان سریعاً به آب پایدار برسد و لازم بود هر چه زودتر گره افتادن کار و مشکل کم آبی و کمبود برق کرمان حل شود که سفر رئیس جمهور در این زمینه راهگشا بود.

کد خبر ۵۸۲۴۲۵۷


زهرا علیدادی




تشریح دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به کرمان/ مشکل آب و برق حل می‌شود

منبع: مــهر
? تشریح دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به کرمان/ مشکل آب و برق حل می‌شود