تشت‌زر: کی‌روش به اختلافات ملی‌پوشان خاتمه می‌دهد/ در جام جهانی شانس صعود داریم

کوروش تشت‌زر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش فت فتو، در مورد زمان نسبتاً کوتاهی که در اختیار کادرفنی جدید تیم ملی فوتبال ایران به منظور حضور در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است، اظهار کرد: دراگان اسکوچیچ تیم ملی را در وضعیت بغرنجی در اختیار گرفت و توانست عامل مهمی در سومین صعود این […]

کوروش تشت‌زر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش فت فتو، در مورد زمان نسبتاً کوتاهی که در اختیار کادرفنی جدید تیم ملی فوتبال ایران به منظور حضور در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است، اظهار کرد: دراگان اسکوچیچ تیم ملی را در وضعیت بغرنجی در اختیار گرفت و توانست عامل مهمی در سومین صعود این تیم به جام جهانی باشد ولی این حققت را نمی توان کتمان کرد که این مربی اخلاق‌مدار رزومه قوی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی را در جام جهانی ندارد. اسکوچیچ بازیکنان خوبی را در اختیار داشت و با استفاده صحیح از این بازیکنان و همچنین قرعه خوبی که نصیب تیم ملی در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی شد، به جام جهانی صعود کردیم. آشفتگی در مدیریت فدراسیون فوتبال باعث شد تا در فاصله زمانی کمی شاهد تغییر در کادرفنی باشیم و به نظرم انتخاب سرمربی جدید تیم ملی باید زودتر رخ می‌داد. 

وی ادامه داد: در اردوی تیم ملی در قطر شاهد بی‌نظمی‌های زیادی بودیم و بازتاب آن در رسانه‌های خارجی فراتر از حد تصور بود. متاسفانه سرپرست تیم ملی و همچنین سرمربی در این بی‌نظمی نقش داشتند و نتوانستند نظم را در اردوی تیم ایجاد کنند. هیچ‌گاه نباید انتظار داشت در اردوی هر تیمی، بازیکنان تا نیمه شب بیدار باشند و مسائل متعددی را رعایت کنند. اینکه نیاز داشتیم در فیفادی بازی تدارکاتی داشته باشیم و آشفتگی مدیریتی در فدراسیون فوتبال مانع از مشخص شدن حریفی تدارکاتی شد حضور در اردوی قطر را به دنبال داشت اما این اردو به جای نفع به تیم ملی لطمه زد. 

پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به صحبت‌های تاج درباره زمان سرمربیگری اسکوچیچ که گفته بود«نمی‌دانید در تیم ملی چه می‌گذشت و اردو‌های ما چگونه بود. احساس خطر کردیم که اگر این وضع ادامه داشته باشد برای ما آبروریزی می‌شود.»، عنوان کرد: مسلما ایراداتی که در مدیریت فوتبال ایران وجود داشته منجر به این شده که بازیکنان این اجازه را به خود بدهند تا در مسائلی خارج از حیطه وظایف خود ورود کنند. با احترام به تلاش‌هایی که ملی‌پوشان داشتند تا تیم ملی مجوز سفر به جام جهانی را به دست آورد اما محدوده مسئولیت‌هایی هر فرد در تیم ملی کاملا مشخص است و ضعف در مدیریت وقت فدراسیون باعث شد تا شاهد رفتارهایی باشیم که تیم ملی آسیب ببیند. نباید کار به جایی می‌رسید که در زمان مدیران اخیر فدراسیون فوتبال شاهد آن باشیم بازیکنان کارهایی انجام دهند که نباید در آنها دخالت می‌کردند. 

وی در مورد بخت صعود تیم ملی ایران به مرحله حذفی جام جهانی قطر بیان کرد: بازیکنان خوبی داریم که تعدادی از آنها در باشگاه‌های خود بسیار تأثیرگذار هستند. لژیونرهایی که می‌توانند نمایش خوبی در مصاف با حریفان آماده تیم ملی داشته باشند. قطعا رمز موفقیت یک تیم به یک یا دو بازیکن بازنمی‌گردد و اگر بهترین بازیکن جهان را در تیم ملی ایران داشتیم باز هم باید مهره‌های خوب دیگری در این تیم بازی کنند. بدون شانس صعود نیستیم ولی بازی‌های دشواری خواهیم داشتیم. انگلیس یکی از تیم‌های سرحال و قبراق اروپا به شمار می‌رود و می‌تواند برای هر حریفی خطرناک باشد. سخت‌ترین بازی تیم ملی با این حریف خواهد بود. ولز با شکست اوکراین به جام جهانی رسید و با سبک فوتبال انگلیسی خود از تیم‌های مطرح گروه B برای صعود است. آمریکا صعود آسانی نداشت و به عنوان تیم سوم منطقه کونکاکاف به جام جهانی راه پیدا کرد اما در این مدت تدارکات بسیار خوبی داشت و قابل قیاس با ۶ ماه پیش نیست. بدون شک تا زمان شروع مسابقات در قطر تیم آماده‌تری هم می‌شود.

تشت‌زر در مورد حضور دوباره کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ملی ایران بیان کرد: عدم مدیریت صحیح در فدراسیون فوتبال که پس از حتمی شدن صعود به جام جهانی رخ داد زمینه را برای دودستگی میان بازیکنان ایجاد کرد. در تیم ملی هم تغییر سرپرست را شاهد بودیم و مدیریت خوبی رقم نخورد تا برخی بازیکنان سر ناسازگاری با سرمربی بگذارند و این موضوع در اردوی قطر تشدید شد. حال که کارلوس کی‌روش با سابقه هشت سال حضور در تیم ملی بار دیگر سرمربی شده با توجه به نفوذی که در میان بازیکنان دارد و جایگاهی که برای خود ایجاد کرده می‌تواند پایان و خاتمه‌ای بر تمام اختلافات بدهد و باعث یکدلی ملی‌پوشان شود. او سابقه حضور با تیم ملی ایران را در دو جام جهانی قبلی داشته و می‌تواند از تجربه‌ای که دارد در مسیر اتحاد و همدلی تیمش استفاده کند تا شاهد بازی‌های بهتری باشیم. امیدوارم بازیکنان و کادرفنی تیم ملی بتوانند به هماهنگی خوبی با یکدیگر برسند تا در مصاف با رقبایمان نمایش خوبی ارائه کنیم.

انتهای پیام/۴۰۴۸/




تشت‌زر: کی‌روش به اختلافات ملی‌پوشان خاتمه می‌دهد/ در جام جهانی شانس صعود داریم

منبع:آنـــا
? تشت‌زر: کی‌روش به اختلافات ملی‌پوشان خاتمه می‌دهد/ در جام جهانی شانس صعود داریم