تسهیلات نه، امتیاز تسهیلات بلی/ وزیر باید علت تعلل در برخورد با فساد را پاسخ دهد

محمد مهدی زاهدی گفت: نظر من راجع به فاطمی امین منفی نیست، ولی انتظارات ما این است که برنامه عملیاتی برای سیاست ها ی  اعلامی  ارائه شود و گزارش های فساد جدی  که در برخی صنایع و معادن ارائه شده است، چرا وزیر برخورد نکرده است؟ ما مطالباتی داریم که باید پاسخگو باشند. به گزارش […]

محمد مهدی زاهدی گفت: نظر من راجع به فاطمی امین منفی نیست، ولی انتظارات ما این است که برنامه عملیاتی برای سیاست ها ی  اعلامی  ارائه شود و گزارش های فساد جدی  که در برخی صنایع و معادن ارائه شده است، چرا وزیر برخورد نکرده است؟ ما مطالباتی داریم که باید پاسخگو باشند.

به گزارش “فت فتو”محمدمهدی زاهدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اتفاقات اخیر در  کشور گفت: از رسانه ها درخواست داریم تا  روی موضوع جهاد تبیین کار کنند و مشکلات را شناسایی کنند. 

زاهدی در رابطه با دریافت وام یک‌و نیم میلیاردی از صنایع مس ایران، گفت: اگر کسی مدرکی دارد عنوان کند؛ صداقت در رسانه مهم است و  لازم است، اصحاب رسانه تقوا داشته باشند.

تسهیلات نه، امتیاز تسهیلات بلی

وی با بیان اینکه بنده یک ریال وام نگرفته و نخواهم گرفت، تاکید کرد: در خصوص این موضوع بی تقوایی انجام شده است در حالی که در بین همه نماینده ها کمترین امتیاز را دفتر بنده اخذ کرده است، این وام ها برای حمایت از مستضعفین پرداخت شده است. 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت‌: علیرغم اختلاف نظر و سلیقه های بین نمایندگان استان همه ما در جهت رفع مشکلات استان اتفاق نظر داریم. 

زاهدی با بیان اینکه مباحث مربوط به آب، معادن و اتباع بیگانه را در حال پیگیری هستیم، اذعان کرد: فشار زیادی به وزارت کشور و شورای امنیت کشور در رابطه با ساماندهی اتباع بیگانه آوردیم و کارهایی در حال انجام است. 

برای عدم مهاجرت نخبگان باید جاذبه ایجاد کرد
وی در رابطه با مهاجرت برخی اساتید پرستاران و نخبگان اظهار کرد: یک راه این است که از نظر معیشتی و برای ماندگاری جاذبه ایجاد شود، به کمک شورای عالی انقلاب فرهنگی برای افزایش ظرفیت پزشکی کار کردیم اما ثمراتش یکی دو ساله نیست، همچنین برای رشته پرستاری هم این اتفاق افتاده است. 

نماینده مردم کرمان و راور علت شکل گیری فراکسیون مهدویت در مجلس را این دانست که احساس کردیم یک حرکت جمعی در رابطه با موضوع مهدویت باید در جامعه شکل بگیرد، گفت:بخش عظیمی از دوران مهدویت به دوران غیبت برمی گردد جریان مهدویت و عدالت خواهی باید در همه شئونات جاری شود. 

زاهدی ادامه داد: طی ۴ یا ۵ سال اینده در کشور اثر خوبی را خواهیم دید برنامه ریزی و سیاستگذاری شکل گرفته است و ردیف بودجه دیده شده و نوید بخش آینده خوبی است. 

وی افزود: پروژه های عقب مانده زیادی در کشور است که الان در توان کشور نیست که بتواند همه ی پروژه ها را به اتمام برساند که ما هم مطالبه داریم که مسئولین قول انجام کارهایی که در توانشان نیست را ندهند. 

نماینده مردم کرمان و راور اذعان کرد: در مورد پروژه پتروشیمی موضوع تامین آب مسئله اصلی است که با انتقال اب از خلیج فارس این مشکل حل می شود. 

عدم خلع ید راه سرمایه گذاری جدید را مسدود کرده است

زاهدی ادامه داد: ما به دنبال توسعه مجتمع پتروشیمی فجر و صنایع پایین دستی پتروشیمی هستیم، متاسفانه بانک پاسارگاد که سهام دار اصلی این موضوع است، چند سال پروژه را معطل نگه داشته زمانی که می توانستند ارز ۴۲۰۰ تومانی بگیرند زیربار برخی فشارهای سیاسی در مورد این پروژه تسامح شد

وی با بیان اینکه بهترین کار مجتمع شدن مجموعه های پتروشیمی است تا مقرون به صرفه شود، گفت: آخرین وضعیت پروژه این است که با هماهنگی استاندار سرمایه گذاران زیادی متقاضی اجرای این طرح هستند که ابتدا باید بانک پاسارگاد خلع ید شود تا بستر سرمایه گذاری فراهم شود. 

نماینده مردم کرمان و راور تاکید کرد: مراحل کار خلع ید پروژه پتروشیمی فجر طولانی مدت است، باید در روند واگذاری زمین به سرمایه گذار تغییرات صورت گیرد و مذاکراتی با وزارت نفت نیز صورت گیرد. 

۵٠ درصد ظرفیت دانشگاه ها بانوان هستند

زاهدی عنوان کد: امروز بیش از ۵۰ درصد ظرفیت دانشگاه ها بانوان هستند که تحقق این امر  با برنامه ریزی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه عدم سیاستگذاری درست در کشور به صورت عام در حوزه عدالت اجتماعی و به صورت خاص در استان کرمان وجود دارد، گفت: استان کرمان بی شک بالاترین و‌مهمترین معادن مس و سنگ آهن را دارد زمانی که استان اصفهان روی فرآوری، فولاد سرمایه گذاری کرد در استان کرمان تنها بر استخراج مواد اولیه تمرکز می شد و این مواد را به استان های دیگر می داد تا در آن استان اشتغالزایی کنند، که ما در این زمینه کوتاهی کردیم. 

سیاست گذاری های کلان توسعه صنعتی در مرکز نباید اتخاذ شود

نماینده مردم کرمان و راور ادامه داد: سیاستگذاری های کلان توسعه صنعتی کشور در مرکز گرفته می شود، نه در استان که مشکل ساز شده است. 

زاهدی افزود: در مقطعی از دهه ٨٠ در سال های ۸۵،۸۶ تصمیم گرفته شد که روی فرآوری فولاد استان کار شود که الان داریم ثمراتش را می بینیم، ولی یک اشتباه بزرگ صورت گرفت و آن هم غفلت از صنعت مس بود.

وی ادامه داد: افزایش افزوده مس در دنیا حداقل ۶ برابر فولاد است، معادن مسی در کشور داریم که بخش زیادی از ان در کرمان است و می توانند حداقل صد سال پروژه های صنایع مس کشور را تامین کنند در حالی که سنگ آهن اینطور نیست، پس باید سرمایه گذاری روی مس با اولویت اول نسبت به فولاد صورت می گرفت. 

اشتباه ما عدم توجه به صنایع فرآوری مس بوده است

نماینده مردم کرمان و راور تاکید کرد: امروز هم می توان جلوی ضرر را گرفت وزارت صمت باید برای توسعه صنایع جنبی و پایین دستی مس همت کند، امروز اکثر کاری که انجام می دهیم خام فروشی است. 

زاهدی اذعان کرد: اگر نگاه تغییر کند و سیاست ها عوض شود و مطالبه گری جدی رسانه ها برای ایجاد و تحول در  صنایع پایین دستی مس صورت گیرد، بی شک تحولی عظیم در استان ایجاد می شود. 

دخالت نمایندگان در ورزش صحیح نیست/در زمینه ورزش کادر پروری نکرده ایم

نماینده مردم کرمان و راور به موضوع ورزش اشاره کرد و گفت: ضعفی در استان وجود دارد، لازم است کمیته مشورتی در زمینه ورزش شکل بگیرد و سرنوشت ورزش استان را دو نماینده کرمان نباید تعیین کنند و دخالت در ورزش حرام است. 

زاهدی با طرح یک پیشنهاد، گفت: شورای ورزش استان باید تشکیل شود  اما در راس آن باید استاندار باشد و سیاستگذاری به صورت کلان باشد، ظرفیت ها و توانمندی های استان بررسی شود.

وی به موضوع استعدادیابی در ورزش اشاره کرد و گفت: کشف استعدادها و پرورش استعدادها باید انجام شود، زیرا در این صورت پولی که هزینه می شود برای استعدادهای استان خرج نمی شود و عملا برای استان ثمراتی ندارد. 

نماینده مردم کرمان و راور تاکید کرد: قریب به ۱۰۰۰ میلیارد تومان از صنایع خرج ورزش می شود چه نفعی برای استان داشته؟ چقدر نیرو پروری و کادرپروری کردیم؟ چرا از بازیکن بومی استفاده نمی شود؟ ما نماینده ها به عنوان حامی پشت صحنه باید مذاکره کنیم و بودجه بیاوریم. 

انتقال آب خلیج فارس برای آب شرب به کرمان

زاهدی به توافقات انجام شده در پروژه انتقال آب اشاره کرد و گفت:  هزینه این پروژه هم تامین شده، پیمانکار هم انتخاب شده بخش مهمی از لوله های انتقال آب هم خریداری شده است اما مشکلی که داریم این است که بهای آب تمام شده هر متر مکعب آب ۱.۲ یورو هزینه دارد آبی که مردم استفاده می کنند، حدود ۱۰۰۰ تومان است که نمی شود به مصرف کننده قیمت ۴۰ برابری را اعلام کنیم. 

وی ادامه داد: الان در حال رایزنی هستیم که یارانه ای را از وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه بگیریم تا نرخ آب بها برای مصرف کننده پایین بیاید. 

نماینده مردم کرمان و راور با بیان اینکه بر خود حرام می دانم که ما بخواهیم در حوزه فرهنگ و صنایع در عزل و نصبها دخالت کنم، اذعان کرد:  دخالت برخی نمایندگان در برخی عزل و نصبها و حضور برخی دوستان و نزدیکان در این صنایع برای استان مضر بوده است. 

زاهدی تاکید کرد: ازین بابت اختلافی در بین نمایندگان استان صورت گرفته و استفاده آن را برخی استان های دیگر برده اند، به عنوان مثال فردی بومی و متخصص در استان را برکنار کرده اند که جرمش دسترسی به برخی تخلفات مس و  گزارش آنها به سازمان بازرسی کشور بوده است بنابر این فامیل بازی، جناح بازی برای کشور و استان سم است. 

وی ادامه داد: از اشکالات جدی که در کشور وجود برخی مفاسد و انتصاب افراد بی کفایت است، که مقابله با آن از مطالبات امروز جوانان هم است. 

نماینده مردم کرمان و راور ادامه داد: در کشور باید نظام انتخاباتی چه در شوراهای شهر چه مجلس چه ریاست جمهوری تغییر کند و باید به احزاب بها دهیم، چون احزاب بهترین های خود را که کادرسازی کرده اند می آورند. 

زاهدی ادامه داد: اختلاف نظرهای سیاسی و اختلاف سلیقه ها به معنی دشمنی نیست ما اختلافات سیاسی مان زمان انتخابات بروز می کند و بعد از آن برای ارتقا موقعیت استان تلاش می کنیم. 

مسائل مربوط به کشت و سیاست های زراعی بر عهده کشور است 

وی در رابطه با امنیت غذایی چند مورد زا مطرح کرد و گفت: نحوه کشت، ضرورت کشت، که آیا الزامی است که برخی محصولات کشت شود؟ مبارزه با آفات محصول، همچنین صادرات محصول ایا شبکه ریلی مناسب حمل و نقلی که یخچال دار  باشد، وجود دارد؟ در راستای انتقال محصولات فعالیت دلالان به چه صورت است؟ نهاده به اندازه کافی تامین شده و غیره که بخش اصلی این مباحث به کشور برمیگردد و بخش کوچکی از ان به استان مربوط است. 

نماینده مردم کرمان و راور  ابراز کرد: در حذف ارز۴۲۰۰ تومانی که همگان بر ان اتفاق نظر داشتند هماهنگی همه جانبه در همه ابعاد وجود نداشت، اصل جراحی اقتصادی درست بود اما اشکالاتی در شیوه اجرایی وجود داشت که آسیب می رسد به تولیدکننده در حوزه دام طیور و محصولات کشاورزی که در این زمینه باید کارشناسانه آن را مورد بازخوانی قرار داد. 

زاهدی ادامه داد: ما تذکرات جدی به وزرا در عرصه چگونگی اجرای هدفمندی یارانه ها داده ایم. 

نماینده مردم کرمان و راور در رابطه با مشکلات معلمان مدارس غیرانتفاعی گفت:بنده محور مطالبه گری و برنامه ریزی درباره احقاق حقوق معلمان مدارس غیرانتفاعی هستم، طرحی داریم که آماده است درباره حقوق، بیمه، ساعات تدریس و… که در دستورکار مجلس است. 

وی اذعان کرد: محور حذف کنکور وزارت علوم نیست، بلکه وزارت آموزش و پرورش است چون بایستی جایگزین کنکور، باید آزمون های استانداردی از سه سال اخر دبیرستان باشند که متولی آن وزارت اموزش و پرورش است اما این وزارتخانه هیچگاه قاطعانه برای این موضوع برنامه ریزی نکرده و جدیت نداشته است.

زاهدی ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس موافق حذف کنکور هستند. 

نماینده مردم کرمان و راور به حوادث اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: باید بین اغتشاشگران و مطالبه گران تمایز قائل شویم، دانش آموز دبستانی که مقنعه خود را برمی دارد، این ماحصل ما به عنوان متولی تربیت هست و در اموزش و پرورش او را تربیت کرده است. 

زاهدی با بیان اینکه  حضور جدی دانش آموزان در فضای مجازی در دو سال اخیر نظام اموزش و پرورش صربه مهلکی خورد، گفت:فضای مجازی باز شد به صورت تک بعدی، دانش اموزان به صورت رها شده در فضای مجازی بودند و نظام اموزشی نتوانست درست تربیت کند. 

فضای رها شده مجازی تربیت دانش آموزان را مختل کرده است 

وی تاکید کرد: ما باید روی بحث معیشتی و اشتغالزایی و تولید کار کنیم و در استان برخی اختلافات بین نمایندگان ناشی از اختلاف نظر در مبارزه با فساد است  برخی نماینده ها به دنبال مبارزه با فساد هستند برخی نه زیرا در بعضی از صنایع گزارشات جدی فساد را شاهد هستیم. 

نماینده مردم کرمان و راور  در رابطه با استیضاح وزیر صمت، گفت: این وزیر در حوزه صنعت و معدن سیاستگذار بسیار خوبی است اما در اجرایی ، نشان داده که نتوانسته سیاست ها را اجرا کند.

زاهدی در پایان تاکید کرد: نظر من راجع به فاطمی امین منفی نیست، ولی انتظارات ما این است که برنامه عملیاتی برای سیاست ها ی  اعلامی  ارائه شود و گزارش های فساد جدی  که در برخی صنایع و معادن ارائه شده است، چرا وزیر برخورد نکرده است؟ ما مطالباتی داریم که باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام/ طهماسبی
​​​​​​

 




تسهیلات نه، امتیاز تسهیلات بلی/ وزیر باید علت تعلل در برخورد با فساد را پاسخ دهد

منبع:آرمـان
? تسهیلات نه، امتیاز تسهیلات بلی/ وزیر باید علت تعلل در برخورد با فساد را پاسخ دهد