تدفین ۳ شهید گمنام در استان کرمان/ هفته دفاع مقدس؛ پاسداشت دفاع از کشور است

فت فتو/کرمان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به استقبال از سه شهید گمنام در استان کرمان در هفته دفاع مقدس بیان کرد: این شهدای بزرگوار در سالروز رحلت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام در روستاهای تکاب شهداد، فتح […]

فت فتو/کرمان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به استقبال از سه شهید گمنام در استان کرمان در هفته دفاع مقدس بیان کرد: این شهدای بزرگوار در سالروز رحلت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام در روستاهای تکاب شهداد، فتح آباد زرند و منطقه کوهپایه کرمان تدفین خواهند شد.

سرهنگ محمود مهدوی فرد امروز ۲۷ شهریورماه در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان کرمان با محوریت استاندار و دبیری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تشکیل شده و جلساتی را در این زمینه برگزار کره ایم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۲ محور برای چهل و دومین هفته دفاع مقدس طراحی و بیش از ۴۲۰ برنامه ذیل این محورها تدوین شده است تصریح کرد: شعار امسال هفته دفاع مقدس “ما مقاوم هستیم” نامگذاری شده و برنامه ها با محوریت مباحث جهاد تبیین و ایام سوگواری و شهادت آل الله در راستای روشنگری و ورایت گری برگزار می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به حضور راویان در دانشگاه ها، ادارات و مراکزی که تجمعات دارند، بیان کرد: تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس محور برنامه های هفته دفاع مقدس در کشور با سخنرانی مقام معظم رهبری است که چهارشنبه ۳۰ شهریورماه جاری ساعت ۱۰ برگزار می شود و مکان برنامه محوری استان، در گلزار شهدای کرمان خواهد بود و در پایان از پیشکسوتان تجلیل می شود ضمناینکه در همه شهرستان ها این برنامه برگزار می شود و برنامه از شبکه های سراسری پخش می شود.

وی با اشاره به رونمایی از کتاب های تالیف شده در حوزه دفاع مقدس افزود: تاکنون ۷۰ عنوان کتاب گردآوری شده است.

مهدوی فرد با اشاره به استقبال از سه شهید گمنام در استان کرمان در هفته دفاع مقدس اظهار کرد: این شهدای بزرگوار در سالروز رحلت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام در روستاهای تکاب شهداد، فتح آباد زرند و منطقه کوهپایه کرمان تدفین خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۲۲ گلزار شهدای گمنام در استان کرمان داریم و ۲۹۹ شهید در این مکان ها تدفین شده است.

هیچ فاصله ای بین نیروهای مسلح وجود ندارد

به گزارش فت فتو، سرهنگ کردی مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج استان کرمان نیز در این نشست گفت: نیروهای مسلح و مردم در هشت سال دفاع مقدس مردانه و جانانه در کنار هم ایستادند و دفاع کردند و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، پاسداشت دفاع هشت ساله از کشورمان است که این دوره با سربلندی رقم خورد.

وی با اشاره به اینکه امروزعظمت و اقتدار کشور از برکت دفاع مقدس است و اصحاب رسانه رسالت دارند در این زمینه کار کنند، افزود: خیلی از ناگفته های جنگ باقی مانده و یکی از وظایف ما بیان ناگفته های جنگ است؛ امروز دفاع مقدس به شدت در خطر تحریف قرار گرفته و دشمن دارد مسئله را وارونه جلوه می دهد.
کردی تصریح کرد: هفته دفاع مقدس فرصت طلائی است تا گوشه ای از ناگفته های جنگ را از زبان کسانی که در این جبهه حضور داشتند، بیان کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۵ پروژه قابل افتتاح در هفته دفاع مقدس در استان کرمان داریم، بیان کرد: دیدار با خانواده شهداء، برگزاری نشست های بصیرتی و برنامه هایی در راستای جهاد تبیین، رزمایش کمک های مومنانه و … از جمله برنامه های سپاه و بسیج در هفته دفاع مقدس در استان کرمان است.

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج در استان کرمان با بیان اینکه رویداد ملی «قهرمان شهیدم» با ۲۳ محور در استان کرمان برگزار می شود گفت: وحدت میان نیروهای نظامی و انتظامی از ابتدای دوران دفاع مقدس تاکنون بوده و هیچ فاصله ای بین نیروهای مسلح وجود ندارد.

انتهای پیام




تدفین ۳ شهید گمنام در استان کرمان/ هفته دفاع مقدس؛ پاسداشت دفاع از کشور است

منبع: ایـسنا
? تدفین ۳ شهید گمنام در استان کرمان/ هفته دفاع مقدس؛ پاسداشت دفاع از کشور است