تحقق گذشت از ۳۸ حکم قصاص نفس در استان کرمان

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: طی سال گذشته در قالب فعالیت شوراهای حل اختلاف و در جریان پویش‌های مختلف ۳۸ پرونده قصاص و قتل عمد منتهی به سازش شده است. حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی صبح امروز ۳۱ اردیبهشت ماه در همایش «مردم، سازش، پیشگیری» با حضور اعضای شوراهای حل اختلاف، […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: طی سال گذشته در قالب فعالیت شوراهای حل اختلاف و در جریان پویش‌های مختلف ۳۸ پرونده قصاص و قتل عمد منتهی به سازش شده است.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی صبح امروز ۳۱ اردیبهشت ماه در همایش «مردم، سازش، پیشگیری» با حضور اعضای شوراهای حل اختلاف، علماء و سران طوایف، معتمدین، مصلحین و حکمین قرآنی در بم؛ به اجرای پویش های مختلف از جمله به احترام امام حسین (علیه السلام) می بخشم، به احترام امام علی (علیه السلام) می بخشم و به احترام حاج قاسم می بخشم، اشاره و اظهار کرد: در قالب پویش به عشق امام رضا (علیه السلام) می‌بخشم که اخیرا اجرایی شده نیز تاکنون هشت مورد پرونده قصاص نفس منتهی به سازش شده است.

وی بیان کرد: نقش مردم در نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته و بر این اساس، مردم بر سرنوشت خود حاکم هستند و بسیاری از امور و مسائل کشور توسط مردم سیاست گذاری، برنامه ریزی و اجرا می‌شود.

حمیدی تصریح کرد: قوه قضاییه همراه با سایر سیاست های کلان نظام، ارزش ویژه ای را به نقش مردم در اجرای اهداف قوه قضاییه قائل شده و بر همین مبنا در سند تحول قضایی، نقش مردم در پیشگیری از وقوع جرم، توسعه صلح و سازش و … مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: شوراهای حل اختلاف به عنوان یک یادگار بزرگ و گرانبها برای نظام اسلامی به شمار می‌روند که یک الگوی موفق را طراحی و اجرا کرده اند که قابل ارائه به نظام های حقوقی دنیاست.

وی با اشاره به این مطلب که درصد مصالحه‌ها در استان کرمان ۴۵ درصد است، بیان کرد: نقش سران طوایف، علماء و ریش سفیدان در رفع اختلافات و پیشگیری از جرائم احتمالی، بسیار برجسته است و در قالب همایش هایی از جمله همایش مردم، سازش پیشگیری، به دنبال فرهنگسازی این مسئله و تشویق و ترغیب افراد هستیم.

حمیدی با اشاره به اینکه در استان کرمان ۳۱۴ شعبه شورای حل اختلاف شهری، روستایی و شوراهای حل اختلاف ویژه از جمله زندانها در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: ۱۳۵۸ نفر به عنوان اعضاء و دبیران شوراهای حل اختلاف استان کرمان خدمت می‌کنند.

انتهای پیام




تحقق گذشت از ۳۸ حکم قصاص نفس در استان کرمان

منبع: ایـسنا
? تحقق گذشت از ۳۸ حکم قصاص نفس در استان کرمان