تجمع اعتراضی تعدادی از نیروهای مس سرچشمه در مقابل استانداری کرمان

فت فتو ـ گروه اقتصاد:روز گذشته،نزدیک به ۳۰ نفر از فرزندان شهدا،جانبازان و ایثارگران از نیروهای شرکتی و پیمانکاری زیرمجموعۀ مس سرچشمه،با تجمع مقابل استانداری کرمان،به وضعیت استخدامی و تبدیل وضعیت نشدن خود اعتراض کردند. اعتراض‌کنندگان که عموما فرزندان شهدا و جانبازان بودند،علت تجمع خود را عمل نکردن شرکت ملی مس ایران به قانون استخدامی […]

فت فتو ـ گروه اقتصاد:روز گذشته،نزدیک به ۳۰ نفر از فرزندان شهدا،جانبازان و ایثارگران از نیروهای شرکتی و پیمانکاری زیرمجموعۀ مس سرچشمه،با تجمع مقابل استانداری کرمان،به وضعیت استخدامی و تبدیل وضعیت نشدن خود اعتراض کردند.

اعتراض‌کنندگان که عموما فرزندان شهدا و جانبازان بودند،علت تجمع خود را عمل نکردن شرکت ملی مس ایران به قانون استخدامی کشور اعلام کردند.

معترضان با خود بنرهایی داشتند با این مضمون که:«آیا زمان اجرای قانون مصوب و ابلاغ شده مجلس شورای اسلامی در سال ۹۹ نرسیده است؟ مسبب اجرایی نشدن این قانون چه کسانی هستند؟». در بنر دیگر خطاب به استاندار کرمان نوشته‌اند:«ما مشمولان قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در مجتمع مس سرچشمه خواستار حمایت جنابعالی در اجرای قانون ابلاغ شده دولت و مجلس به شرکت ملی صنایع مس ایران هستیم».

به گزارش فت فتو به نقل از فت فتو کرمان،آنان معتقدند بر اساس این قانون بایستی از وضعیت  قراردادی،شرکتی و پیمانی به نیروی رسمی این شرکت تبدیل وضعیت شوند.

رامین غلامحسینی یکی از تجمع کنندگان در این خصوص به خبرنگار فت فتو گفت:«نیروهای معترض عموما نمایندگان شرکت‌های خصوصی،پیمانکاری،شرکتی زیرمجموعه شرکت مس سرچشمه هستند که عمدتا در این شرکت به صورت قراردادی و پیمانی مشغول کار شده‌اند».

وی افزود:«ما مشمول بند (د) تبصره ۲۰ قانون جامع خدمات ایثارگران هستیم و شرکت ملی مس ایران طبق قانون استخدامی کشوری باید ما را به صورت رسمی استخدام کند اما مسئولان این شرکت از اجرای قانون سرباز می‌زنند و متاسفانه به جای سهمیۀ شهدا و جانبازان،نیروهای جدیدی از بیرون از مجموعه این شرکت استخدام می‌کنند».

سیدمحسن هاشمی یکی دیگر از معترضان نیز در این خصوص به خبرنگار فت فتو گفت:«چگونه است که شرکت ملی مس ایران ما را که فرزندان جانبازان و شهدا هستیم و سال‌ها در بخش خصوصی و پیمانکاری شرکت مس سرچشمه فعالیت می‌کنیم را تبدیل وضعیت نمی‌کند؟ درحالی که این حق قانونی ما است».

رئیس کمییسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در بین تجمع‌کنندگان حاضر شد و ضمن بررسی مشکلات آنان،اعلام کرد:«معترضان به صورت رسمی نامۀ خود را ارسال کنند که مشکل آنان بررسی شود».

محمدرضا پورابراهیمی افزود:«اگر این افراد شامل قانون تبدیل وضعیت استخدامی بشوند،مراتب آن در سطح ملی پیگیری می‌شود».

وی ادامه داد:«اگر افراد تجمع کننده شامل قانون استخدامی مصوبه مجلس شورای اسلامی نشوند نیز این فرایند شفاف‌سازی می‌شود زیرا در این زمینه ابهامی وجود دارد و ابهام در قانون را نیز ما پیگیری می‌کنیم و وظیفه مجلس شورای اسلامی است».

خبرنگار فت فتو با مسئولان مجتمع مس سرچشمه نیز تماس گرفت که آنان این مشکل را ملی اعلام کردند و مسئولان مربوطه شرکت ملی صنایع مس ایران از جمله معاونت منابع انسانی این شرکت،نیز پس از چند مرحله تماس پاسخگو نبودند. / الف




تجمع اعتراضی تعدادی از نیروهای مس سرچشمه در مقابل استانداری کرمان

منبع:خبر کرمان
?
تجمع اعتراضی تعدادی از نیروهای مس سرچشمه در مقابل استانداری کرمان

:اخبار استان کرمان – اقتصادی