تاکید وزیر کشور بر جدی گرفتن اجرای طرح‌های آبخیزداری

فت فتو/کرمان وزیر کشور بر لزوم جدی گرفتن بحث و اجرای طرح های آبخیزداری تاکید کرد و گفت: طرح‌های آبخیزداری از بروز خسارات جلوگیری می‌کند و از همه مهمتر باعث حفظ خاک می‌شود. احمد وحیدی عصر امروز ۹ مرداد در جلسه مدیریت بحران شهرستان رفسنجان با اشاره به درگیر بودن حدود ۱۹ استان کشور با […]

فت فتو/کرمان وزیر کشور بر لزوم جدی گرفتن بحث و اجرای طرح های آبخیزداری تاکید کرد و گفت: طرح‌های آبخیزداری از بروز خسارات جلوگیری می‌کند و از همه مهمتر باعث حفظ خاک می‌شود.

احمد وحیدی عصر امروز ۹ مرداد در جلسه مدیریت بحران شهرستان رفسنجان با اشاره به درگیر بودن حدود ۱۹ استان کشور با سیلاب، گفت: حدود ۱۵۰ شهرستان کشور گرفتار سیلاب شده‌اند. 

او در ادامه درباره درگیری سیلابی شهرستان‌های استان کرمان با مشکلات مختلف در این چند روز اخیر، عنوان کرد: براساس گزارشات در استان کرمان، شهر رفسنجان بیشترین درگیری با سیلاب داشته است.

به گفته وزیر کشور، دوره بازگشت این حجم از بارندگی‌ها در برخی از نقاط ۱۰۰ ساله است اما باتوجه به هم افزایی و پای کار بودن بین نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌های بحران مدیریت؛  از ایجاد خسارات زیاد جلوگیری شد که جای تشکر از همه دست اندر کاران در هنه سطوح دارد. 

به اعتقاد او، پای کار بودن همه مردم از دل و جان از مهمترین خصوصیت جمهوری اسلامی و از برجستگی‌ های اخلاقی و انسانی است که در کشور ما موج می زند.

وحیدی با اشاره به بازدید خود از روستای کوثرریز و تشکر مردم از حضور و زحمات مسئولین، عنوان کرد: با توجه به امکاناتی که امروز وارد شهرستان رفسنجان شده، انتظار می رود مسئولین مربوطه با مدیریت درست و صحیح، با سرعت آب شهر را تخلیه کنند.

وزیر کشور با بیان این مطلب که هلال احمر زمینه اسکان اضطراری را فراهم کرده است، تاکید کرد: باید فورا افرادی که خانه‌های آنها دچار خسارت شده اسکان موقت داده شود بنابراین با امکانات استان، هلال احمر و صنایع فعال کانکس مورد نیاز را تامین کنند و اگر احیانا کانکس در استان نبود اعلام کنید تا از جای دیگر تامین کنیم.

او با تاکید برآنکه کمک‌های معیشتی باید ادامه یابد، اظهار کرد: روستاهای که دچار قطعی برق، آب یا راه شده‌اند حداکثر تا فردا شب مشکل آنها رفع شود. 

به گفته وحیدی، جبران خسارات مربوط به احشام و وسایل منزل معمولا توسط ستاد فرمان امام خمینی (ره) جبران خواهد شد.

وزیر کشور با بیان این مطلب که وزارت جهادکشاورزی برآورد خسارات بخش کشاورزی را هرچه سریعتر انجام دهد، به اهمیت موضوع آبخیزداری اشاره و تصریح کرد: آبخیزداری ضمن حفظ منابع آبی، سفره‌های زیرزمینی را نیز تغذیه می‌کند.

وزیر کشور بر لزوم جدی گرفتن بحث آبخیزداری تاکید کرد و افزود: طرح‌های آبخیزداری از بروز خسارات جلوگیری می‌کند و از همه مهمتر باعث حفظ خاک می‌شود.

او خطاب به مسئولین استان گفت: مطالعات طرح آبخیزداری اگر انجام نشده به صورت فوری انجام شود و شرکت‌های معتبر در منطقه می‌توانند در این خصوص به استان کمک کنند.

به گفته وحیدی، باید روان آبها را با طرح های آبخیزداری مدیریت و حفظ شوند.

وزیر کشور خطاب به مسئولین شهرستان‌ها گفت: مطالعات و اجرای طرح‌های آبخیزداری از سطح شهرستان‌ها آغاز شود و منتظر اجرای آن از مرکز نباشید و اولویت در آبخیزداری است.

او با گرامیداشت یاد و خاطره سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و مسئولین به حواشی توجه نکنند.

انتهای پیام




تاکید وزیر کشور بر جدی گرفتن اجرای طرح‌های آبخیزداری

منبع: ایـسنا
? تاکید وزیر کشور بر جدی گرفتن اجرای طرح‌های آبخیزداری