تاکید امام جمعه کرمان بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه کتاب مرکزی مهم برای انتقال اندیشه‌ها است بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی صبح امروز به مناسبت آغاز هفته کتاب و کتاب خوانی در کشور در جمع خبرنگاران، […]

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه کتاب مرکزی مهم برای انتقال اندیشه‌ها است بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی صبح امروز به مناسبت آغاز هفته کتاب و کتاب خوانی در کشور در جمع خبرنگاران، با تبریک روز و هفته کتاب به همه اهالی کتاب، کتاب‌خوان‌ها و دوستداران کتاب و اهل مطالعه، اظهار داشت: بعضی از روزها به دلیل اهمیت و تاثیر آن در زندگی ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند که یکی از این روزهای تاثیرگذار روز کتاب است.

وی با بیان اینکه روز کتاب به دلیل تاثیر و اهمیت کتاب در زندگی ما روز مهمی است، بیان کرد: کتاب عصاره و فشرده فعالیت‌ها و اقدامات علمی دانشمندانی است که می‌توانند به وسیله کتاب، فعالیت خود در حوزه‌های علمی را به نسل‌های بعد از خود منتقل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه از کتاب به عنوان دوست مهربان یاد می‌کنیم، گفت: کتاب هم فکر و علم نسل‌های قبل و هم علم نسل امروز را به ما منتقل می‌کند و هم در انتقال مفاهیم، تجربیات و دانسته‌ها به یکدیگر بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه کتاب مرکزی برای صادرات اندیشه‌ها و فکر انسان‌ها و انتقال تجربه‌ها به هم برای بالا بردن فهم بشر است، بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و افزود: برای اینکه فهم و درک بشر بارور شود، کتاب دوستی مهربان است که بدون کوچک‌ترین چشمداشتی بزرگ‌ترین خدمات را به بشریت ارائه می‌کند.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه کتاب علم و آگاهی انسان‌ها را افزایش داده و بستر را برای تولید علم و دانش فراهم می‌کند، بیان کرد: کتاب تجربیات بشر را به بهترین وجه ممکن منتقل می‌کند.

وی به جایگاه ارزشمند و تاثیرگذار کتاب در حوزه تعلیم و تربیت نیز اشاره کرد و گفت: بخشی از تعلیم و تربیت توسط کتاب منتقل می‌شود و از این رو کتاب هم برای ما عزیز و قابل احترام بوده و هم روز آن برای انسان فهیم و آگاه، روزی ارزشمند و قابل تکریم است.

انتهای پیام/۵۱۱/




تاکید امام جمعه کرمان بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه

منبع: تسنــیم
? تاکید امام جمعه کرمان بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه