تامین مواد اولیه، مهم‌ترین چالش هنرمندان شهربابکی

معاون میراث‌فرهنگی استان کرمان گفت: تامین مواد اولیه مهم‌ترین چالش هنرمندان رشته تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در شهربابک است. به گزارش خبرنگار . فت فتو از کرمان، کاظم حسین‌زاده معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: با توجه به وجود معادن رو باز مس و شکل‌گیری کانی فیروزه در معادن مس شهرستان شهربابک، می‌توان […]

معاون میراث‌فرهنگی استان کرمان گفت: تامین مواد اولیه مهم‌ترین چالش هنرمندان رشته تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در شهربابک است.

به گزارش خبرنگار . فت فتو از کرمان، کاظم حسین‌زاده معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: با توجه به وجود معادن رو باز مس و شکل‌گیری کانی فیروزه در معادن مس شهرستان شهربابک، می‌توان این شهرستان را از مهم‌ترین قطب‌های رشته تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی کشور برشمرد.

او افزود: قریب به هزار هنرمند در ۴۰ شرکت تعاونی و با مدیریت اتحادیه تعاونی‌‎های فیروزه در شهرستان شهربابک مشغول به فعالیت هستند.

حسین‌زاده تصریح کرد: حمایت‌های آموزشی، بیمه‌ای، تسهیلاتی و نمایشگاهی برای هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی به ویژه هنرمندان رشته تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی از اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان است.

او از تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش افزوده این رشته هنری خبر داد و گفت: طی امسال با اجرای طرح تجاری‌سازی به دنبال تکمیل کردن این زنجیره در استان کرمان هستیم که در این زمینه به همکاری دستگاه‌های مرتبط نیازمندیم.

او  افزود: این اداره‌کل با همکاری فرمانداری و مجتمع مس شهربابک فعالیت موثری در زمینه جلوگیری از قاچاق سنگ فیروزه انجام داده است، به طوریکه هم‌اکنون مواد اولیه لازم برای توزیع بین شرکت‌های تعاونی در اختیار اتحادیه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ب

 

 




تامین مواد اولیه، مهم‌ترین چالش هنرمندان شهربابکی

منبع:باشــگاه خبرنگاران
? تامین مواد اولیه، مهم‌ترین چالش هنرمندان شهربابکی