بیمارستان شهید سلیمانی در کرمان ساخته می‌شود

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، مهدی احمدی‌نژاد ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرمان با بیان اینکه ۹ دانشکده پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در حال فعالیت و خدمت‌رسانی است، اظهار داشت: ۵۴۰ داروخانه در استان کرمان داریم که از این تعداد ۳۰۷ داروخانه زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان است. […]

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، مهدی احمدی‌نژاد ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرمان با بیان اینکه ۹ دانشکده پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در حال فعالیت و خدمت‌رسانی است، اظهار داشت: ۵۴۰ داروخانه در استان کرمان داریم که از این تعداد ۳۰۷ داروخانه زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ داروخانه شبانه روزی در شهر کرمان به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند، بیان کرد: معاونت غذا و دارو از مراکز عرضه مواد غذایی در سطح استان بازرسی می‌کند و مواد غذایی که به شکل میوه و تره بار وارد استان می‌شود به صورت تصادفی در آزمایشگاه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه با توجه به ارزیابی‌های انجام شده تاکنون وضعیت مطلوبی داریم، افزود: در بازرسی‌هایی که انجام شده جای نگرانی وجود ندارد و وضعیت سموم استفاده شده در میوه‌ها مطلوب است.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ هزار مرکز داریم که باید مورد بررسی و بازرسی قرار بگیرد که معمولا هر سه ماه یک بار بازرسی از این مراکز انجام می‌شود، گفت: ارتقای بهداشت، درمان و آموزش در منطقه رسالت اصلی دانشگاه علوم پزشکی کرمان است و سعی کردیم که این حوزه‌ها در سطح استان توسعه پیدا کند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه در دو سال گذشته افزایش تعداد دانشجوی پزشکی در سطح استان کرمان را داشتیم، ادامه داد: دانشجویان پذیرفته شده تعهد دادند که ۱۰ سال در مناطق محروم استان خدمت‌رسانی کنند.

وی با اشاره به اینکه کرمان پذیرای تعداد زیادی بیمار از منطقه جنوبشرق کشور از جمله استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان است، بیان کرد: در راستای عدالت بهداشتی و درمانی در استان کرمان تلاش می‌کنیم تا مردم در سراسر استان از خدمات درمانی خوب و با کیفیت استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بم و جیرفت پیشرفت‌های خوبی داشتند و مردم می‌توانند از این خدمات بهره‌گیری کنند، افزود: در دو سال گذشته از دولت سیزدهم دستگاه اکوکاردیوگرافی قلب در بیمارستان شفا نصب شده که از این دستگاه پیشرفته‌تر در دنیا وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه بسته درمان سرطان در استان کرمان تکمیل شده است و تمام وسایل و تجهیزات پیشرفته درمان سرطان در استان وجود دارد، گفت: دو دستگاه ام آر آی برای بیمارستان شفا کرمان و شهر بافت خریداری شده است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی شهربابک کلنگ‌زنی شده و تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ابراز داشت: بیمارستان شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان ساخته می‌شود، مناقصه ساخت این بیمارستان به‌زودی گذاشته می‌شود و در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه سه دستگاه آمبولانس توسط بنیاد علوی به دانشگاه علوم پزشکی کرمان اهدا شده است، افزود: ۷۳ پروژه بهداشتی در سطح استان کرمان افتتاح شده است و ۲۳ پروژه جدید بهداشتی در استان در حال ساخت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه امسال ۴۴۵ نیروی جدید در دانشگاه علوم پزشکی کرمان استخدام می‌شود، گفت: در دو سال گذشته ۸۵ مجوز جدید ایجاد داروخانه در استان کرمان صادر شده که ۲۶ مجوز در سال جاری بوده است.

وی با اشاره به اینکه عمر ناوگان آمبولانس استان کرمان پایین است، بیان کرد: سال‌ها از عمر ناوگان آمبولانس استان می‌گذرد که از خیرین درخواست داریم در این زمینه با توجه به مشوق‌هایی که گذاشته شده به ما کمک کنند.

انتهای پیام/۵۱۱/




بیمارستان شهید سلیمانی در کرمان ساخته می‌شود

منبع: تسنــیم
? بیمارستان شهید سلیمانی در کرمان ساخته می‌شود