بیش از ۳۰ درصد از تولیدات زنجیره فولاد کشور به کرمان تعلق دارد/ سرمایه گذاری ۹۳ هزار میلیارد تومانی پروژه های صنعتی در سال ۹۹

مهدی حسینی نژاد گفت: در سال گذشته نزدیک به ۹۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است و امسال ۱۰ میلیارد تومان طرح سرمایه گذاری شده افتتاح می شوند. به گزارش فت فتو؛ مهدی حسینی نژاد  مدیرکل  سازمان صنعت و معدن و تجارت کرمان در همایش گرامیداشت روز صنایع و هفته صنایع کوچک در […]

مهدی حسینی نژاد گفت: در سال گذشته نزدیک به ۹۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است و امسال ۱۰ میلیارد تومان طرح سرمایه گذاری شده افتتاح می شوند.

به گزارش فت فتو؛ مهدی حسینی نژاد  مدیرکل  سازمان صنعت و معدن و تجارت کرمان در همایش گرامیداشت روز صنایع و هفته صنایع کوچک در محل تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت: علی رغم تمام سختی هایی که  در سال جاری وجود داشته است  اما با تلاش صنعتگران ما رشد ۱۰ و سه دهم درصدی را تجربه کردیم.

وی ادامه داد: تا کنون نگاهی که به استان بود در عرصه کشاورزی بود  اما اکنون در مسیر صعودی  به سمت صنعتی شدن گام برداشته ایم و این صنعتی شدن در حال پیشرفت است.

وی به مکان مراسم گرامیداشت که در تالار وحدت دانشگاه باهنر است، اشاره کرد و گفت: خانه صنعت و معدن هم خیلی خوب توانسته با جامعه دانشگاهی ارتباط بگیرد تا حلقه مفقوده با صنعت و دانشگاه را احیا کنیم.

حسینی نژاد افزود: رشد رخ داده به جز تلاش صنعتگران به واسطه سرمایه گذاری در استان هم بوده است و استان کرمان همیشه پایلوت پروژه های اقتصاد مقاومتی بوده است.

وی اذعان کرد: در سال گذشته نزدیک به ۹۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است و امسال ۱۰ میلیارد تومان طرح سرمایه گذاری شده  افتتاح می شوند.

حسینی نژاد تاکید کرد: پروژه های صنعتی  که با معین های اقتصادی در حال اجراست  با حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۳۰ درصد از تولیدات زنجیره فولاد کشور به کرمان تعلق دارد و مهمترین محور توسعه در سال جاری و آینده در برنامه هفتم توسعه رشد صنایع فولاد و ارزش افزوده مس، کرومیت و دانش بنیان است.

حسینی نژاد ابراز کرد: تعداد ۱۷ واحد فعال و ۵۰ واحد صنعتی نیمه فعال در استان کرمان  داریم و با این شرایط هم تولید ما رشد داشته است.

وی تاکید کرد: ما اکنون نمی توانیم  توسعه منابع را داشته باشیم زیرا یکی از علت های کاهش رشد تولید ما قطع حامل های انرژی در زمان اوج تولید هستند.

حسینی نژاد اظهار کرد:  دیگر عمده مشکل صنعتگران نبود نقدینگی است که باید به محض اختصاص سرمایه در زمان خودش رخ دهد که این اتفاق معمولا از زمان خودش می گذرد و باعث از بین رفتن تاثیر گذاری در لحظه برای رشد تولید، می شود.

وی با بیان اینکه ۴۰ نوع ماده قابل  عرضه معدنی در استان کرمان شناخته شده اند، گفت: پیش بینی شده  که ذخایر مس ۲و نیم میلیارد تن و سنگ آهن نزدیک به ۲ میلیارد باشد که قابلیت صادراتی خوبی دارد.

حسینی نژاد در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با قوانین آسان در عرصه تولید به خصوص حامل های انرژی  بتوانیم رشد تولید در استان برای همه واحد های صنعتی و معدنی داشته باشیم.

انتهای پیام/ طهماسبی




بیش از ۳۰ درصد از تولیدات زنجیره فولاد کشور به کرمان تعلق دارد/ سرمایه گذاری ۹۳ هزار میلیارد تومانی پروژه های صنعتی در سال ۹۹

منبع:آرمـان
? بیش از ۳۰ درصد از تولیدات زنجیره فولاد کشور به کرمان تعلق دارد/ سرمایه گذاری ۹۳ هزار میلیارد تومانی پروژه های صنعتی در سال ۹۹