بیش از ۲۷۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف در رفسنجان معدوم شد

نذیر کرمان/کرمان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از انجام ۲۷۸۳ بازدید توسط بازرسان بهداشت محیط در طرح بسیج سلامت نوروزی تاکنون خبر داد. دکتر عباس اسماعیلی عصر ۲۵ اسفندماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند توسط کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه آغاز شده و تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ […]

نذیر کرمان/کرمان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از انجام ۲۷۸۳ بازدید توسط بازرسان بهداشت محیط در طرح بسیج سلامت نوروزی تاکنون خبر داد.

دکتر عباس اسماعیلی عصر ۲۵ اسفندماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند توسط کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه آغاز شده و تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد.

به گفته وی، در قالب این برنامه تشدید نظارت‌های بهداشتی و کنترل عوامل محیطی به منظور پیشگیری و کنترل بیماری‌های منتقله از آب و غذا و کنترل اپیدمی بیماری‌های روده‌ای عفونی در تعطیلات نوروزی انجام می‌شود.

وی از انجام ۲۷۸۳ بازدید بهداشتی توسط بازرسان بهداشت محیط در طرح بسیج نوروزی امسال تا به امروز خبر داد و افزود: در نوروز امسال کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای در قالب ۱۷ تیم دو نفره، هر روز از ساعت ۸ تا ۲۱ مناطق تحت پوشش دانشگاه را به طور مداوم رصد می‌کنند.

اسماعیلی بیان کرد: در این بازدیدها ۲۷۱۱ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف توقیف و معدوم شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به انجام ۳۹۵۳ مورد سنجش عوامل محیطی نظیر یدسنجی، شوری سنجی، تست روغن مصرفی، سنجش pH و کنترل درجه حرارت با دستگاه‌های پرتابل در بازدیدهای مذکور اشاره کرد و گفت: رصد سلامت آب شرب و آب استخرهای شنا توسط بازرسان دانشگاه از دیگر اقدامات کارشناسان در این طرح است که در این راستا ۱۴۵۳ مورد کلرسنجی و ۵۰ مورد نمونه‌برداری میکروبی از سامانه‌ها و شبکه‌های آبرسانی انجام شد.

اسماعیلی با اشاره به این‌که تاکنون ۲۵ مورد رسیدگی به شکایات مردمی داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: سامانه رسیدگی به شکایات بهداشتی ۱۹۰ نیز برای ثبت گزارش‌ها و شکایت‌های مردمی فعال است، همشهریان عزیز در صورت مشاهده هر گونه تخلف در مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی با این سامانه تماس گرفته و تخلف را گزارش دهند.

انتهای پیام




بیش از ۲۷۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف در رفسنجان معدوم شد

منبع: ایـسنا
? بیش از ۲۷۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف در رفسنجان معدوم شد