بیش از ۱۱۰۰ تن میوه شب عید در استان کرمان توزیع شد

گروه استان‌ها – تاکنون ۶۴۰ تن پرتقال و ۴۵۵ تن سیب درختی و در مجموع هزار و ۱۱۵ تن میوه یارانه‌ای شب عید در شمال استان کرمان توزیع شده است. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، پرویز رئیسی ظهر امروز در ستاد تنظیم بازار استان کرمان که با حضور اعضای این […]

گروه استان‌ها – تاکنون ۶۴۰ تن پرتقال و ۴۵۵ تن سیب درختی و در مجموع هزار و ۱۱۵ تن میوه یارانه‌ای شب عید در شمال استان کرمان توزیع شده است.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، پرویز رئیسی ظهر امروز در ستاد تنظیم بازار استان کرمان که با حضور اعضای این ستاد در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد با بیان اینکه تاکنون ۶۴۰ تن پرتقال و ۴۵۵ تن سیب درختی در شمال استان کرمان توزیع شده اظهار داشت: در مجموع تاکنون هزار و ۱۱۵ تن میوه یارانه‌ای شب عید در سطح شمال استان کرمان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۰ تن سیب و ۳۵۰ تن پرتقال در سردخانه‌های استان موجود است گفت: در جلسه قبل ستاد تنظیم بازار استان مقرر شد که ۱۰۰ تن سیب درختی به استان کرمان وارد شود.

مدیر تعاون روستایی استان کرمان با بیان اینکه با بررسی به‌ عمل آمده موجودی سردخانه‌های بسیاری از استان‌های کشور صفر است افزود: در برخی استان‌ها نیز کیفیت سیب درختی موجودی پایین بوده و مناسب استان کرمان نیست.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰ درصد از پرتقال تهیه شده مانده است در حالی‌که شهرستان‌های استان بهتر می‌توانستند عمل کرده و فرمانداران در این زمینه همکاری بیشتری کنند ادامه داد: غرفه‌های توزیع روزانه بازرسی و رصد شده است و سعی کردیم رضایتمندی مردم را جلب کنیم.

محمد خیراندیش مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه آمادگی کامل برای انجام دستور استاندار کرمان مبنی بر وارد کردن ۱۰۰ تن سیب درختی به استان وجود دارد اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر موجودی سردخانه‌های استان ۱۰۰ تن است این نگرانی وجود دارد که این میزان سیب درختی فروش نرود و از طرف دیگر سیب درختی هم که در کشور وجود دارد کیفیت آن مناسب نیست.

قیمت مصوب میوه شب عید اعلام شد
آخرین وضعیت تامین اقلام اساسی و میوه شب عید در بازار کرمان بررسی شد
کمبود میوه شب عید در استان کرمان نداریم

رضا سنجری مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری استانداری کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: در شمال استان کرمان با کمبود میوه شب عید روبه‌رو نیستیم اما برای جنوب استان کرمان باید مقداری سیب باکیفیت تامین شود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد و دستور استاندار مبنی بر تامین ۱۰۰ تن سیب درختی دیگر برای استان منطقی است و باید این آمادگی وجود داشته باشد تا در صورت کمبود، اجرایی شود افزود: در بازرسی از غرفه‌ها ضایعات میوه را شاهد هستیم که باید پیگیری کرده و از ضایع شدن میوه‌ها جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/۵۱۱/ح




بیش از ۱۱۰۰ تن میوه شب عید در استان کرمان توزیع شد

منبع: تسنــیم
? بیش از ۱۱۰۰ تن میوه شب عید در استان کرمان توزیع شد