بی‌توجهی به مسئله جمعیت پذیرفتنی نیست

نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان با ابراز تاسف از تأثیر گذشت زمان بر مسئله کاهش جمعیت که منجر به عادت فرهنگی شده، بر همت و اراده جمعی برای تغییر وضع موجود تاکید کرد و گفت: بی توجهی به این مسئله پذیرفته نیست.  محمدمهدی فداکار امروز ۱۳ اسفندماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان با […]

نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان با ابراز تاسف از تأثیر گذشت زمان بر مسئله کاهش جمعیت که منجر به عادت فرهنگی شده، بر همت و اراده جمعی برای تغییر وضع موجود تاکید کرد و گفت: بی توجهی به این مسئله پذیرفته نیست. 

محمدمهدی فداکار امروز ۱۳ اسفندماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان با قدردانی از آموزش و پرورش در برگزاری انتخابات اظهار کرد: بر خلاف فشار یک ساله دشمن مبنی بر عدم شرکت در انتخابات اما این امر به خوبی خوب برگزار شد و تودهنی محکمی به دشمنان بود. 

وی ظرفیت نیروی انسانی آموزش و پرورش در برگزاری انتخابات و فضاسازی قبل از آن از جمله جشن رأی اولی‌های و … را مهم خواند. 

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش با گلایه از آموزش و پرورش به عنوان غایب جلسات جوانی جمعیت بیان کرد: این در حالی است که نگرانی مسئله جمعیت برای مقام معظم رهبری خیلی جدی است و هیچ دستگاهی چنین ظرفیت بزرگی در اختیار ندارد.

وی با ابراز تاسف از تأثیر گذشت زمان بر مسئله کاهش جمعیت که منجر به عادت فرهنگی شده، بر همت و اراده جمعی برای تغییر وضع موجود تاکید و اظهار کرد: مخاطب اصلی پیام مقام معظم رهبری، آموزش و پرورش است و بی توجهی به این مسئله پذیرفته نیست. 

فداکار گفت: باید ظرفیت انجمن اولیا و مربیان به کمک این سیاست مهم کشور بیاید که دربردارنده مباحث امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و … است و امتیازات و ظرفیت‌هایی ایجاد کند زیرا هیچ مسئله‌ای مهمتر از این نیست. 

وی بیان کرد: آموزش و پرورش قطب همه فعالیت‌های فرهنگی است و ما هم در زمینه برنامه‌های جمعیتی کمک و پشتیبانی می‌کنیم.

به گزارش نذیر کرمان، رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه از برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای دانش‌آموز و معلم استان با حضور احتمالی وزیر آموزش و پرورش خبر داد که پنجشنبه هفته جاری در دانشگاه فرهنگیان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به درخشش دانش‌آموزان استان در مسابقات ورزشی دومیدانی اصفهان اشاره و تصریح کرد: تجلیل از بیش از ۵۰ دانش‌آموز و فرهنگیان مدال‌آور مسابقات ورزشی در دستور کار است. 

رضایی با اشاره به رشد ۶۹ درصدی فضاهای ورزشی در آموزش و پرورش از اجرای طرح‌های شش گانه مهارت‌آموزی رشته‌های ورزشی خبر داد و خواستار استفاده از ظرفیت اداره کل ورزش و جوانان و هیئت شنای استان شد به ویژه در شهرهایی که آموزش و پرورش فاقد استخر شنا است. 

 در این نشست ساخت مدرسه و توجه به فضای آموزشی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعلام شد: در این زمینه برای دو محله در کرمان و سیرجان هدف‌گذاری انجام شده اما محله فیروزآباد کرمان هم مشکل جدی دارد. محله صیاد شیرازی نیازمند مدرسه ۱۲ کلاسه است و الله آباد با ۴۵۰۰ نفر دانش‌آموز فقط سه مدرسه دارد. 

انتهای پیام




بی‌توجهی به مسئله جمعیت پذیرفتنی نیست

منبع: ایـسنا
? بی‌توجهی به مسئله جمعیت پذیرفتنی نیست