بُغض آسمان باران شد بر مزار سردار

کرمان – فت فتو – امروز آسمان هم تاب نیاورد و بغضش ترکید و زائران مزار سردار حاج قاسم سلیمانی از صبح در هوای سرد بارانی در گلزار شهدای کرمان حاضر شدند. به گزارش خبرنگار فت فتو جمعیت اندک اندک پا در مسیر پل گنبد جبلیه به گلزار شهدا می گذارند؛ زیر باران، خیس و […]

کرمانفت فتو – امروز آسمان هم تاب نیاورد و بغضش ترکید و زائران مزار سردار حاج قاسم سلیمانی از صبح در هوای سرد بارانی در گلزار شهدای کرمان حاضر شدند.

به گزارش خبرنگار فت فتو جمعیت اندک اندک پا در مسیر پل گنبد جبلیه به گلزار شهدا می گذارند؛ زیر باران، خیس و آبکشیده اما مشتاق و علاقه مند؛ زائران حاج قاسم راهی میعادگاه خود در گلزار شهدای کرمان هستند و چه شور و حالی فضا را عطرآگین کرده است.

دیدن موکب های پذیرایی آدم را به یاد راهپیمایی اربعین حسینی و صحنه های شگفت انگیز آن می ‌اندازد؛ و این مردم که آمده در ذهن و بر زبان جاری دارند این جمله را: روزی حاج قاسم امنیت زئران اهل بیت در عراق را تامین می کرد و امروز آمده اند تا دیداری تازه کنند.

خیلی وقت است؛ حداقل از ۲ سال پیش گنبد و گلدسته های مسجد صاحب الزمان(عج) کرمان از همان بالا صحنه های شگرفی از حضور مردان، زنان، سالخوردگان و جوانان را در حافظه خود ثبت می کنند اما این روزها در آستانه سالگرد دومین شهادت سردار سلیمانی وضعیت گونه دیگری است؛ درهم آمیختگی عشق این افراد که از کشورهای مختلف مثل عراق و ترکیه و نیز سایر استان های ایران به کرمان آمده اند، در کنار هم تصویر جدید و زیبایی را خلق کرده است.

از صبح هرچه عبور کردیم، هوا سردتر و باران هم البته بیشتر شد اما جمعیت کمتر که نشد، افزایش هم یافت؛ صف های طولانی مردمی که زیر باران ایستاده اند تا به نوبت از بین نرده های فلزی خودشان را به مزار سردار برسانند دیدنی است. همه می خواهند در این فضا و در این شرایط خودشان را برای قرائت فاتحه به مزار سرداری برسانند که خواسته بود بر سنگ مزارش تنها بنویسند: سرباز.

به زائران غیرایرانی دقیق می شوم؛ گروهی از ترکیه خودشان را رسانده اند، دیگران از عراق و حضور اینان در کنار زائران ایرانی جلوه های خاصی را آفریده است.

بُغض آسمان باران شد بر مزار سردار

یکی از زائران که خود را سعید کرمی می نامد که از پایتخت آمده است و گفت: یادمان نمی رود چه روزها و شب هایی حاج قاسم نخوابید و استراحت نکرد تا ملتی در آرامش باشد، امروز با اشتیاق زیارت مزار سردار به اینجا آمدم و هوای بارانی یا غیربارانی تاثیری در این آمدن ها ندارد.

این شهروند تهرانی می افزاید: نقش حاج قاسم حتی بعد از شهادتش هم حق بود؛ کمتر انسانی به چنین جایگاهی می رسد.

بانوی زائری که از قم به کرمان برای زیارت سردار دل‌ها آمده بود، اظهار داشت: برای دومین مرتبه به زیارت حاج قاسم می آیم و حالا حسرت بزرگی که همیشه با خودم دارم این است که کاش در زمان زنده بودنش بیشتر او را می شناختم.

وی تاکید کرد: رهبری انقلاب دیروز از رفتار حاج قاسم با گریه یاد کردند، ما هنوز این شهید عزیز را کامل نشناختیم و باید شما کرمانی ها و همرزمانش بیشتر ایشان را معرفی کنید.

حالا آسمان دارد سیل آسا بر مزار حاج قاسم اشک می ریزد؛ زیارت کنندگان هم همزمان بر گرد مرقد حلقه زده اند. گاهی صدای گریه و ناله بلند می شود و حال بقیه را هم منقلب می کند؛ گاهی هم زائران در خلوت و سکوتشان بالای مزار می نشینند و معلوم نیست چه رازونیازی را با خدای خودشان رقم می زنند.

این است حال و هوای روز شنبه دوازدهم دیماه ۱۴۰۰ در گلزار شهدای کرمان؛ یک روز مانده به سالگرد شهادت، زمانی که سردار سلیمانی را به همراه یارانش در فرودگاه بغداد ناجوانمردانه ترور کردند و به شهادت رساندند.




بُغض آسمان باران شد بر مزار سردار

منبع: ایرنـا
? بُغض آسمان باران شد بر مزار سردار