بودجه بیش از یک میلیاردی شهرداری برای کمک به سازمان های مردم نهاد تصویب شد/ بیلبوردهای بلا استفاده تا پایان آبانماه جمع اوری می شوند

به علت درخواست بسیاری از نهادها و ارگان ها برای استفاده از تلویزیون های شهری مصوب شد تا پایان آبان ماه بیلبردهای غیر قابل استفاده و آنهایی که مورد استفاده قرار نگرفته اند از ارگان های مجری، توسط معاونت فرهنگی شهرداری اخذ و برای استفاده عادلانه و توازن در این امر به اختیار دیگر نهادها […]

به علت درخواست بسیاری از نهادها و ارگان ها برای استفاده از تلویزیون های شهری مصوب شد تا پایان آبان ماه بیلبردهای غیر قابل استفاده و آنهایی که مورد استفاده قرار نگرفته اند از ارگان های مجری، توسط معاونت فرهنگی شهرداری اخذ و برای استفاده عادلانه و توازن در این امر به اختیار دیگر نهادها درآیند.

به گزارش “فت فتو ” شصت و سومین جلسه علنی شورای شهر کرمان با  حضور حداکثری اعضای شورای شهر برگزار شد.

در ابتدا این نشست محمد امینی زاده، رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر کرمان  در خصوص  مصوبات امروز و درخواست های شهرداری به شورا مطالبی را عنوان کرد.

وی ادامه داد: شهردار در نامه ایی درخواست کرده است تا  اصلاحیه بودجه شهرداری را با اعمال بر ۷ ماده بودجه ای انجام دهد در حالی که در این نامه ۴ بند متعلق به کاهش مبلغ از بودجه و افزایش به سه بند ردیف بودجه ای دیگر قید شده است.

امین زاده تاکید کرد: شهرداری درخواست کرده است که ۳ میلیارد و ۲۰۰ هزار تومان از چند بند ردیف بودجه ای متعلق به خرید ماشین آلات، پلاک ۲۹، صندوق پژوهش ها، و فرهنگی شهرداری کسر و به عناوینی همچون، کمک مالی به سازمان های مردم نهاد که رقم ریالی آن صفر بود، تجهیز و ترمیم ساختمان متعلق به شهرداری در کوچه بلال، بهای برق مصرفی و تلفاکس و کرایه های جاری در شهرداری اختصاص یابد.

محمد امینی زاده، رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر کرمان خاطر نشان کرد: با کمک به سازمان های مردم نهاد موافقت شده است و با مابقی بندها و درخواست ها موافقت صورت نگرفته است و مورد بررسی است.

حسین چناریان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در تکمیل سخنان محمد امین زاده عنوان کرد: شهرداری مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ تومان به بهزیستی قول همکاری داده است، برای کمک به کودکان معلول ذهنی زیرا این کودکان که تعداد انها به ۵۰ نفر هم نمی رسد برای ایاب و ذهاب مدرسه دچار مشکل هستند که شهرداری وعده کمک و همکاری داده که هنوز اجرایی نشده است بنابر این بااین مصوبه این همکاری امکان پذیر می شود.

در این نشست مصوب شد که برای کمک به سازمان های مردم نهاد از سوی شهرداری تا ۱ میلیارد و ۵۰۰ تومان به ردیف بودجه ای این موضوع اضافه گردد.

محمد امینی زاده، رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر کرمان اضافه کرد: شهرداری ۷ درخواست توسعه ای نیز به شورا ارائه کرده است که شامل، قطعه ۸ شهید سلیمانی، تکمیل باغ رستوران جنگل قائم، احداث شهربازی جدید در سعادت آباد، احداث کارخانه علم و فناوری ماهان، احداث مجتمع تجاری پزشکی فردوسی، محیط زیست و با محور دام و فراوری خوراک دام، مجتمع تجاری میدان شهدا که تنها با سه مورد آن موافقت شد.

وی ادامه داد: با مزایده قطعه ۸ شهید سلمیانی به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان اورده سرمایه گذار، پارکینگ طبقاتی شهرداری در میدان عاشورا با آورده ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذار با حق تنفع شهرداری با متراژ زمین ۴۲ هزار مترمربع و اجرای طرح مجتمع تجاری حمزه و با طبقات مجاز ۱۲  و ۴۰ درصد حق السهم شهرداری و اورده ۱۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذار، موافقت شده است.

امین زاده به مصوبات شهرداری در سال گذشته مبنی بر احداث ۷ حلقه چاه  که توسط شرکت حفاری ده شکن آسیا  با ۲ میلیارد اورده سرمایه گذار، اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۳ حلقه چاه با توجه به مسائلی همچون ریزش خاک رسیدن به سطح سنگی و … نیاز مند ما به التفاوت است که باید از میزان حفر به ۱۵۰ متر به ۱۷۰ متر برسد که مجوز افزایش حفاری به قرار داد جدید با همان پیمانکار با اضافه سرمایه گذاری ۱۴۴ میلیون تومانی موافقت شده است.

در ادامه به تخلف فردی که در بزرگراه امام خمینی اقدام به سوزاندن ۲۳ درخت زنده در دومین روز از شهریور ۱۴۰۰ کرده بود، اشاره کرد و گفت: این فرد به علت ناتوانی در پرداخت و مشکلات روحی روانی با ارائه پرونده پزشکی، مبنی بر بستری بودن در بیمارستان اعصاب و روان درخواست تقسیط بدهی خود را از طرف وکیل دبه شورا ارائه کرده  است.

 در این نشست علنی موضوع بیلبردهای شهری مورد بحث قرار گرفت و محمد امینی زاده، رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر کرمان تاکید کرد: بیلبوردهای شهری در اختیار نهادها و ارگان هایی قرار گرفته است که ماهیت فرهنگی دارند اما از آنها استفاده تجاری می شود که بدون هیچ گونه هزینه ای در اختیار آن نهاد است، ضمن اینکه این بیلبردها در برخی از مکان  ها غیر قابل استفاده نیز هستند  زیرا ماکن مورد اجرای طرح قابل دید نیست و برخی نیز  طرح انها ماه هاست که تغییری نکرده است.

امین زاده در این جلسه عنوان کرد:  مصوب شد که به علت درخواست بسیاری از نهادها و ارگان ها برای استفاده از تلویزیون های شهری تا پایان آبان ماه بیلبردهای غیر قابل استفاده و آنهایی که مورد استفاده قرار نگرفته اند از ارگان های مجری، توسط معاونت فرهنگی شهرداری اخذ و برای استفاده عادلانه و توازن در این امر به اختیار دیگر نهادها درآیند.

اخرین موضوعی که مورد بحث در نشست علنی شورای شهر کرمان مطرح شد؛ نظارت جدی و مستمر بر پارکینگ های شهری بود

فتح الله مویدی رئیس کمیسیون خدمات شهری با بیان اینکه مردم از مواردی همچون جمع آور زباله ، سد معبرها و نامشخص بودن میزان هزینه پارکینگ ها، گلایه دارند، تاکید کرد: مردم از اینکه نمی دانند هزینه پرداختی ، نرخ مصوب پارکینگ ها و حتی رسیدگی به سرویس های بهداشتی که نمی دانند متصدی آن کیستف بسیار ناراحت هستند توقع داریم شهردار چابک تر عمل کند.

محمود بابایی نیز در تکمیل صحبت های مویدی عنوان کرد:  باید برای پارکینک ها ف نرخ نامه مصوب در مقابل دید مصرف کنندگان باشد، و حتما از دستگاه های کارتخوان استفاده شود و از پرداخت به صورت نقدی نیز جلوگیری شود که مقرر شد تا شهردار مشکل را بررسی و نتایج آن را سریعا به شورا اعلام کند.

در پایان منصور ایرانمنش رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورا  به طرح های در شورا مانده اشاره کرد و گفت: پیاده راه میدان شورا نزدیک به دو سال است که مطرح شده است اما بعد از گذشت دو سال اجرایی نشده است و با توجه به گذشت زمان نیازمند مطالعات ترافیکی جدید است که شهرداری باید در این زمینه کار مطالعاتی را اغاز کند.

وی به طرح تقاطع غیر هم سطح سه راه سیلو نیز اشاره کرد و گفت:  طرح مورد پذیرش این قسمت، سناریوی اصلاح هندسی است که مشکل ترافیکی را نیز حل خواهد کرد، مردم الله آباد نیز درخواست نصب پل بر روی محور بلوار ۲۴ مهر برای تردد دانش آموزان را ارائه کرده اند که لازم است در این زمینه طرح های اعلام برای این منطقه مشخص و اعتبارات آن برای نصب بررسی شود.

شایان ذکر است در شورای شهر اینبار برای خرید سریعتر ماشین آلات و سیستم اطفاء حریق پیشرفته نیز بحث و گفتگو شد و اعضا خواستاری چابکی بیشتر شهردار در طرح های مورد اجرا شد.

انتهای پیام/ طهماسبی




بودجه بیش از یک میلیاردی شهرداری برای کمک به سازمان های مردم نهاد تصویب شد/ بیلبوردهای بلا استفاده تا پایان آبانماه جمع اوری می شوند

منبع:آرمـان
? بودجه بیش از یک میلیاردی شهرداری برای کمک به سازمان های مردم نهاد تصویب شد/ بیلبوردهای بلا استفاده تا پایان آبانماه جمع اوری می شوند