به دلیل تعارف و مصلحت اندیشی ها خیلی از قوانین را اجرا نکردیم

فت فتو/کرمان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: طرح های خوبی در استان کرمان وجود دارد اما در اجرا ضعیف هستیم و به دلیل خیلی از تعارفات و مصلحت اندیشی ها نتوانستیم خیلی ازقوانین و دستورالعمل ها را اجرا کنیم. سیدمهدی قویدل صبح امروز پنجم آبان ماه در جلسه شورای […]

فت فتو/کرمان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: طرح های خوبی در استان کرمان وجود دارد اما در اجرا ضعیف هستیم و به دلیل خیلی از تعارفات و مصلحت اندیشی ها نتوانستیم خیلی ازقوانین و دستورالعمل ها را اجرا کنیم.

سیدمهدی قویدل صبح امروز پنجم آبان ماه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع مهارت آموزی با بیان اینکه در قوانین و دستورالعمل مشکلی نداریم و در اجرا با مشکل مواجه هستیم، اظهار کردک: در آگاهسازی و توجیه افراد مشکل داریم و متاسفانه آموزش جزو اولویت های ما نیست.

وی با بیان اینکه باید به دنبال یک تیم اجراییِ آموزشی کارآمد و جدی باشیم، افزود: نظارت ها ضعیف است و اکثر گواهینامه هایی که صادر می شود صوری است به ویژه در دوره کارورزی. دستگاه های متولی دنبال این هستند آمار بدهند چه تعداد دوره آموزشی برگزار شده اما اینکه این دوره نتیجه داشته، مشخص نیست.

قویدل با تاکید بر لزوم شایسته سالاری و توجه جدی به مهارت آموزی بیان کرد: ۱۵۰۰ بنگاه معاملاتی در شهر کرمان فعال است. آیا نیاز است؟ باید آسیب شناسی و نیازسنجی صورت بگیرد.

معاون دادگستری استان کرمان گفت: پروانه به راحتی صادر می شود و انتقاد داریم به اتاق اصناف زیرا بسیاری موارد رابط ای است و فرد اصلا صلاحیت ندارد و دوره نگذرانده اما مشغول به فعالیت شده و مشکل در این زمینه هاست.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت مدنی باید خیلی مورد توجه قرار بگیرد، اظهار کرد: طرح های خوبی در استان کرمان وجود دارد اما در اجرا ضعیف هستیم و به دلیل خیلی از تعارفات و مصلحت اندیشی ها نتوانستیم خیلی ازقوانین و دستورالعمل ها را اجرا کنیم.

به گزارش فت فتو، دکترحسین مهرابی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه هدفگذاری ۳۰ درصدی سیاست های آموزشی در برنامه ششم توسعه بیش از ۱۵ درصد محقق نشد، اظهار کرد: پشتیبانی تسهیلاتی و لجستیکی از محل بودجه دولت برای فعالیت های مهارتی لازم است.

وی با تاکید لزوم راه اندازی مرکز ملی مهارت افزود: سال هاست که قرار بود از ادغام سازمان فنی و حرفه ای، دانشگاه فنی و حرفه ای و دانشگاه علمی کاربردی مرکز ملی مهارت شکل بگیرد اما انجام نشد.

وی افزود: لازم است صندوق توسعه مهارت استان کرمان فعال شود. اکنون مشکل آموزش های مهارتی کمبود یا قدیمی بودن تجهزات کارگاهی و آزمایشگاهی است.

مهرابی با بیان اینکه باید دنبال مهارت هایی باشیم که ارزش افزوده ایجاد کند، گفت: پائین بودن سهم اقتصاد استان کرمان از خدمات هم در مقایسه با متوسط کشور و هم کشورهای توسعه یافته نشان می دهد راه درازی داریم تا رسیدن به شغل های موثر با ارزش افزوده بالا که در حوزه الکترونیک فعال هستند.

انتهای پیام




به دلیل تعارف و مصلحت اندیشی ها خیلی از قوانین را اجرا نکردیم

منبع: ایـسنا
? به دلیل تعارف و مصلحت اندیشی ها خیلی از قوانین را اجرا نکردیم